Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mavi ay ve diş perisi

Mavi ay ve diş perisi
 

Işık meğer iki gecedir çıkan süt dişini yastığının altına koyar, sabah erkenden uyanır diş perisi hediye getirdi mi diye kontrol eder, yastığın altı boş olunca küsermiş…

Dün gece balkonda otururken geldi, odasına gittik, yastığın altına baktık, hikayeyi sonra öğrendim…

" Diş perisi var mı baba?"

" Görmedim fakat elbisesinin hışırtısını duydum!"

" Daha önce hediye getirmişti, ne oldu acaba?"

Böyle zamanlarda uyduruyorum!

İnanmak ve inanmamak arasında bocalarken, gözlerini kocaman kocaman açıp, yüzüne kondurduğu o gülümseme hoşuma gidiyor.

Daha geçen hafta ördek yumurtası bulup aldım, eve gelince yumurtaları sakladım…Ciddiyetime, duruşuma zeval gelmesin diye anlatamayacağım sihirli tavuklar diye bir hikaye uydurdum, uzata uzata, ballandıra ballandıra anlattım, sonunu da; " ve sihirli tavukların yumurtaları diğer yumurtalardan daha büyük olurmuş" diye bitirdim…

" Atıyorsun baba!

" Zamanında bizim de sihirli tavuklarımız vardı, yumurtaları hala saklıyorum."

" Göster o zaman…"

Dolaba sakladığım yumurtalar ortaya çıkınca, çığlık.

" Doğruymuuuş!"

&&&

Dilin kemiği olmayınca; daha önce hediye getiren diş perisini yaşlandığı için emekli edebilirim!

Sıkıldığı için işleri savsaklamış olabilir!

Canı yok mu bu diş perisinin, yaz tatiline çıkmayacak mı?

Düğüne gitmiştir belki, biz neredeyse her haftasonu gitmiyor muyuz? Dondurmayı fazla kaçırınca diş perisinin bademcikleri şiş! O yetmezmiş gibi havuzda kay, bacağını kır!

Diş perisi, sen çek kafayı…(!)

&&&

Diş perisinin cici bici getirmesini istermiş Işık!

Ecnebicesi; shopkins…

Ertesi gün yüz kiloluk diş perisi elbisesini hışırdata hışırdata oyuncakçıya gitti, cici bicilerin fiyatını görünce şok oldu fakat aldırmadı, nihayetinde o bir diş perisiydi…

&&&

Cuma gecesi sahilde aldım soluğu, şortumu giydim, oltaları attım, mavi ay çıkacak ben denize gireceğim…(!)

Yok yüz senede beş defa görünürmüş de…

Bir daha ya 2018 de ya 2020 görünecekmiş de…

Mavi ay burçlar üzerinde olumlu etki yapacakmış da…

Ciddi olarak bildiğim gazetelerde de okuyunca ne yalan söyleyeyim inandım ayın mavi olacağına…

Maksat ritüele dönüştürmek olayı, mavi ay çıkacak, denizde olacağım, sırt üstü dalgalara bırakacağım kendimi…

Bir heyecan, bir umut.

Saat on gibi dolunay tepelerin üzerinden yüzünü gösterdi fakat mavi değildi!

&&&

Azıcık içim tuhaf oldu tabi.

Şöyle iki adım geri çekilip bakınca, çocukça gelse de;

Diş perisini beklemenin neresi kötü?

Ayın mavi olacağına inanmanın kime ne zararı var?

Kocaman yumurtlayan sihirli tavuklarınız olsun...

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..