Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '15

 
Kategori
Sinema
 

Mavi Gece sinema filmi 30 Ekim'de sinemalarda.

Mavi Gece sinema filmi 30 Ekim'de sinemalarda.
 

MAVİ GECE SİNEMA FİLMİNDEN BİR SAHNE


MAVİ GECE sinema filminde bende oynadım.

Bu hikâyeyi yazdığımda bu kadar güzel bir sinema filmi olacağını açıkçası hayal etmemiştim. Bu işin ustalarından yönetmen ve senarist Ahmet Hoşsöyler Beyefendinin Mavi Gece’ye dokunacağını düşünmemiştim.

Ahmet Hoşsöyler Bey, yönetmen olarak elbette çok iyi ama senaryoda da usta. Ben hikâyemin senaryo haline de bayıldım. Ahmet Hoşsöyler senaryoyu yazarken komedinin tam tadını çıkartmış.

İşin bir başka hali ise öyküsünü yazdığım bu sinema filminde oynuyor olmamdı. Oynuyorum dedimse sakın aklınıza şöyle uzun upuzun bir roldeyim sanmayın. Bir sahnesin de vardım. 

Düşünün birçok deneyimli oyuncu ve ben!

Usta oyuncu Mehmet Ulay ve filmin başrol oyuncusu olan Ayça Varlıer’de o sahnedeydi, Gökhan Mumcu, Derya Balyer, Fatihcan Güven… Dünya tatlısı küçük oyuncumuz vardı ki Ela Bayraktaroğlu ondan söz etmeden geçemeyeceğim.

Çekim yapıldığı gece nasıl soğuk anlatamam. Bildiğiniz buz gibi hava. Soğuktan konuşamıyoruz. Düşünün Ela üşüdüm diye bir ara ağladı bile. Sonrasında molada annesine, ”üşüsem bile rolümü bitirmeden gitmeyelim” demiz mi? Sinema böyle bir şey! Sizi içine çekip sarıp sarmalıyor.

O akşam hava soğuktu belki ama ben çok şey öğrendim. Oyuncu olmak öyle zor filan değil bayağı meşakkatli… Üstelik doğaçlama yapacağım düşüncesinde gittim, ‘ezber olacak’ dendi. Halimi siz düşünün.

Büyük bir ekiple çalışıldı. Yapımcımız Ahmet Edebali Beyle bir projede olmak bana göre şanstı. Duygu Edebali’nin sakin hali, sinirlerin tavan yaptığı anlarda bile birkaç güzel sözü, gülen yüzüyle sete devamlı pozitif enerji vermesi de harikaydı.

Set denilince o kadar çok emek veren olduğunu ancak onların içinde olduğunuzda anlıyorsunuz. Perde de görülen eleğin üst tarafında kalanlar asıl çokluk altta olanlar. Hep birlikte aralıksız çalışmak, belki az uyumak, çok çalışmak! Görüyorsunuz ki, bunlar önemli değilmiş. Çalışanlar bu işin fazlasıyla bilincindeler. Çok güzel…

Mavi Gece o kadar komik yazılmış, oyuncular o kadar hakkıyla oynuyorlardı ki, yorgun ekip ve bizler kahkahalarla gülerek yenileniyorduk.

Ahmet Hoşsöyler Beyin sözlerinin ne kadar önemli olduğunu da tanık oldum. Özetle bu sinema Filminde daha doğrusu benim rolüm olan o gecede O MAVİ GECE’de yaşadıklarım çok güzeldi, çok komikti. Oynarken gülmemek için kendimi zor tuttum.

Fırat Tanış’ın kendini kadın sandığı, AyçaVarlıer’in kendini erkek zannettiği sahnelerde biz kamera arkasındakiler bu kadar güldüğümüze göre izleyenler salondan kahkaha ile çıkacaklar.

Bu gülmelere, kısa sürelerde de olsa eğlenmeye ne kadar çok ihtiyacımız var.

Gökhan Mumcu, büyük projelerde oynamış iyi bir oyuncu. Yüreği de çok güzel. Onun filme katkısını ancak izlediğinizde anlayacaksınız.

Eda Bilgin sanıyorum bu filmden sonra çok ses getirecek.

Fırat Tanış’ın oyunculuğunu anlatmak olmaz. Hangi tiplemeyi canlandırıyorsa o oluyor, bu nasıl bir başarıdır, şaşırmamak mümkün değil.

Hangisi için ne söyleyeceğimi bilemiyorum. Boşuna 7.Sanat değil sinema. Ayça Varlıer’i izlerken, acıkmaz mı, üşümez mi, yorulmaz mı? Dedim. Oyunculuk bu demek ki…

Bu sinema filminin,

MAVİ GECE’nin bende birçok hatırası olacak.

Kızım Elifim’de oynadı, oğlum Fatihcanım, beni kırmadı Kıbrıs’tan hatıra olsun diye küçük bir sahnede olsa geldi. Antalya’dan, gelen arkadaşım Derya Uğur Demirhan’da benim gibi hatıralarına birde sinema filminde oynamayı ilave etti.

Ben yine hatıra biriktirdim. Ayrıca oyunculuğu da sevdim. Kendi projelerimde oynamaya karar verdim. Küçük rollerde olsun benim hatıralarımda olacaklar.

MAVİ GECE fantastik bir komedi.

Ciddi bir komedi.

30 Ekim’de sinemalarda.

Bence izlemelisiniz, filmden çıktıktan sonra ‘ya benim başıma gelseydi’ diyeceksiniz, ve çok düşüneceksiniz. Bir farkla gülerek düşüneceksiniz.

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....