Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '07

 
Kategori
Sinema
 

Mavi gözlü dev türkü söyler derinden, hüzünleniriz

Mavi gözlü dev türkü söyler derinden, hüzünleniriz
 

Nazım türkü söyler derinden, hüzünleniriz: “Çanakkale içinde vurdular beni / Ölmeden mezara koydular beni”

12 yıl kolay geçmemiştir hapishanede. Türkçe ezan okunurken girmiştir oraya, ezan Arapça okunurken çıkmıştır. Hapishane yalnızlıktır, duvarda asılı bir fotoğraftır, sırayla bakılan fotoğraf kartlarıdır kenarları tırtıklı. Hapishane dostluktur hiç bitmeyen ve şiirdir hep bir ağızdan söylenen. Hapishane Piraye’ye özlemdir. Hapishane Münevver’e özlemdir. Hapishane korkudur, umutsuzluktur, özgürlüğe özlemdir.

Nazım Hikmet benim yollarımı yürümüş, benim sevdiğim yerleri dizelerinde anlatmış (1), benim sevdiğim memleketi sevmiş büyük bir şair. O büyük şairin filmini seyrettim bu akşam. Bursa Hapishanesinde geçen yıllarını, yalnızlığını, hüznünü, sevdiklerini, dostlarını ve şiirlerini izledim.

“Bugün Pazar / Bugün ilk defa güneşe çıkardılar beni” dediği şiiri hapishane avlusundaki Nazım’dan dinlemek başka birşeydi. Nazım’ı oynayan Yetkin Dikinciler sanki Nazım'ın kendisiydi. Piraye’yi tanımayız, Münevver’in yüzünü bilemeyiz ama Dolunay Soysert, Piraye rolünde , Özge Özberk de Münevver rolünde çok iyilerdi. Suna Keskin, Rıza Sönmez, Uğur Polat, Ferit Kaya rollerinin hakkını tam vermişlerdi.

Bu film anlatılmaz, izlemek gerek. İzledim ve çıkarken sessizce alkışladım, Nazım Hikmet’i ve filmin yönetmeni Biket İlhan’ı ve oyuncuları...

Sinema salonu:

Mavi Gözlü Dev bir haftadır vizyonda. Cuma vizyondan kalkar korkusuyla Perşembe akşamı sinemadaydık. İki saat önce bilet alırken yalnızca ilk üç sırada yer var uyarısı başka filmde canımı sıkardı belki ama bu filmde gözlerim parladı, iyi bir filmi dolu salonda izleyecek olmanın sevinciyle. Filmin gelecek hafta da süreceğini öğrenince hala gidememiş olanlar adına sevindim. Tam dolu salonda gençlerin çoğunlukta olduğu gerçek bir seyirciyle film seyretmenin zevki bir başkaydı. Henüz iki hafta önce aynı sinemada tanık olduğum ve yazarak okurlarıma şikayet ettiğim kalitesiz seyircilerin hiçbiri yoktu burada (2). Filmi sessizce izledik hep birlikte.

(1) “Nazım Hikmet’ in dizelerle çizdiği İnebolu resmi”, http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=14213
(2) “Romantik romantik şarkılarla başladı”, http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=28928

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..