Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '12

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
983
 

Mavi gözlü Kanuni olur mu?

Mavi gözlü Kanuni olur mu?
 

Kırk katır mı, kırk satır mı?

“Muhteşem Yüz Yıl” pupa yelken sonsuz ufuklara doğru yol almış gidiyordu. Senarist takımı için , bir diziye yeni episodlar bulmak ne ki? Verirsin parayı oturup yazarlar; onlar beceremiyorsa, başkalarını bulursun; onlar uydurur yazarlar. Bu tarih değil ki ; araya Matrakçı Nasuh’un hikayesini sokarsın; o olmazsa Taşlıcalıya şiir yazdırırsın, daha olmazsa Nakkaş Osman’ı canlandırırsın. Hikaye çok canım. Yeter ki millet bıkmasın.

Ama vaziyet öyle gösteriyor ki, bazı Sayınlarımız bu işten bıktılar. Kanuni artık bıktırdı. Ne biçim Kanuni’ymiş öyle : Harem’den çıkmaz, adeta Hürrem Hatun’un elinde oyuncak. Onun sözünü dinleyerek en büyük oğlu,Mustafa’yı boğdurur. Böyle tarih mi olur, böyle Kanuni mi olur, böyle Hürrem mi olur? Ve birileri bayrakları açtılar. Dizi yanlışmış…Her şey yanlışmış!

Tarihimize ihanet… Kanuniye ihanet… Hürrem anamıza hıyanet… Hürrem Hatun namazında,  niyazında bir kadındı… Olur mu yaaa!

Devletkârlar bağırır da, onun arkasındaki halk bağırmaz mı? Onlar da başladılar bağırmaya : “Vurun Muhteşem Yüzyıla” dizisine sesleri yükseldikçe yükseldi ve sonunda sesler bir koroya dönüştü : “Urun…Urun…Urun…” ve bu dizinin de , rejisörünün de, yapımcısının da nihayet dayanacakları bir nokta vardır. Herhalde oraya kadar geldiler. Bir yerden sonra , pes demeleri , gerekli ve şarttır. Zaten arkadan Adliye imdada çağırıldı. Bütün bayraklar aşağı… Bir noktadan sonra böyle bir koroya kim karşı durabilir..?

Daha şimdiden , Hürrem çarşaf giydi bile…

İşte bu kırk satırdır… İster beğenin ister beğenmeyin..? Sonrası, yani “Kırk katır ne…?”

Kırk katır da işin tersidir. Aynadan görünendir. İşin tersine bakalım.

Kanuni rolündeki , Halit Ergenç ,dizi başına 45 bin TL.sı;  Hürrem Sultan , Meryem Uzerli,  dizi başına  20 bin TL.sı alıyor. Sahnede sadece oturan figüranlar 20 TL.sı alıyor. Tabi bu arada, yönetmen, senarist, müzisyen, yönetmen yardımcısı, orta kademe oyuncular, isimsiz oyuncular, bölüm oyuncuları, yardımcı oyuncular , figüranlar …tümü de bu dizilerden para kazanıyorlar. Bu yüzden diyebiliriz ki her bir dizi yüzlerce aileyi geçindiriyor, besliyor, destekliyor.

“Muhteşem Yüz Yıl” ; Senaryosunu Meral Okay’ın yazdığı, yönetmenliğini Taylan Biraderler'in yaptığı ve yapımcılığını Timur Savcı’nın üstlendiği bu  dizi 3.500.000 TL bütçesiyle Türk televizyon tarihinin en pahalı projesidir.(Vikipedi)

Muhteşem Yüzyıl ilk sezonuyla, Antalya Televizyon Ödülleri'ne 12 dalda aday gösterilmiş ve "En İyi Drama Dizisi", "En İyi Drama Erkek Oyuncu" dahil 4 dalda ödülün sahibi olmuştur. Okan Yalabık, "En İyi Drama Erkek Oyuncu" seçilmiştir. İkinci sezonuyla, ilk sezonuna oranla daha fazla ödüle layık görülmüştür. O yıl 3'üncüsü düzenlenen Antalya Televizyon Ödülleri'nde 8 dalda aday gösterilmiş, "En İyi Dönem Dizisi" ve "En İyi Senaryo" adaylıklarını kazanmıştır. 39. Altın Kelebek Ödülleri'nde ise "En İyi Drama Dizisi" ve "En İyi Drama Kadın Oyuncu" (Meryem Uzerli) ödüllerinin sahibi olmuştur.(Vikipedi)


Diğer yandan; bugün 77 farklı ülkede 116 dizinin sezonluk anlaşma ile satıldığına dikkat çeken Egemen Bağış, Ben o dizinin yapımcısı olsam bu devlete iki kat vergi verirdim" dedi. Böylece de Devletin bu diziden asıl beklentisinin ne olduğu anlaşıldı. (ensonhaber.com.14.12.2012)

 “Muhteşem Yüzyıl”dan herkes çok güzel paralar kazanıyorlar. Hatta siyasetçilerden bile çok! O bakımdan bazılarının hasetini çekiyor. Ve ver yansın ediyorlar. Şuraya bak :

-Ekranların en çok izlenilen dizilerinin başında gelen Muhteşem Yüzyıl'ın reklam ücretini duyunca şok olacaksınız.

Dizi özetinde saniye başına 400 bin yeni bölümünde ise 900 bin TL alıyor.

Özetinde 8 , yeni bölümünde 40 dakika reklam alan dizi, bölüm başına toplamda 2 milyon 350 bin TL alıyor.Birde sponsorluk geliri eklenince yaklaşık 2,5 milyonu buluyor. Kanalın bölüm başına 1,3 milyon ödediği dizinin reklam ücretinden kalan 1.2 milyon kanala kalıyor. Buda geçen sezon 26.7 milyon , bu sezonki bölümleri de eklenince yaklaşık 40 milyon TL kanalın cebine gidiyor.( favoriforumum.net /27.11.2012)

Kırk satır da bu. Diziyi kaldırdınız, diyelim…Yasakladınız! Bu diziden bu kadar çok para kazanan adam var. Onların yolları kesilecek ,bir. Devletin gelirleri kalacak ,iki… Gerisini ben saymayayım, siz görünüz. Ne kadar zarar ziyan değil mi? Ve bütün bunlardan bir kalemde vazgeçeceksiniz!

Dizi dışarıda da güzel paralar kazanıyormuş… Bu paralar bazılarının canını sıkmaz mı? Sıkıyor, hem de nasıl?

Tabii , bir de Arap ülkelerinden , dünya ülkelerinden  gösterim hakkı olarak gelen paralar var. Yılda, 400 bin, 500 bin dolar…! Oh babam oh… sülalelerine bile yeter de artar .. İstanbul’da bir metro bile yaptırabilir, bu gidişle…

Diğer yandan Türkiye’nin propagandası yapılıyor; millet koşa koşa Topkapı Saray’ını görmeye geliyor; sanki Hürrem hala orada oturuyormuş gibi… Yani,  “Dizi Turizmi” de işin başka yanı.

Hey akıllılar, siz  bu paradan  nasıl vazgeçersiniz? Siz Osmanlı mısınız be, har vurup harman savuracaksınız, avratlara yedirip, Yeni Osmanlı’yı iflas ettireceksiniz.

Akıllı olun akıllı… Bırak bu dizi para kazansın… Herkes para kazansın… Siz de verginizi alın. Bir an önce şu hızlı trenleri bitirin. Ne o…? Höst buna, Höst şuna… Bırak millet yolunu bulmuş, parasını kazansın. Döviz diye ölüyorsunuz be..! Niye susturuyorsun ki, altın yumurtlayan tavuğu. Ha?

Bırakın Yunanlılar, kendi kendilerini vursun: Dizi Yunan TV’nunda gösterilsin mi, gösterilmesin mi , diye… Onlar göstermezse Bulgarlar gösterir. Olmazsa Ruslar bayıla bayıla gösterir. Zaten Hürrem onlardan sayılır  (asıl adı Alexandra mı, Roxana’mıydı?) Eee… daha ne ? Bırakın millet para kazansın. Yoksa her şeye itirazla neyi , nasıl  halledebileceksiniz.

Yok Arkadaş …Aslında ben de itiraz ediyorum. Bak söylüyorum : “KANUNİ mavi gözlü olamaz…!” Olamaz arkadaş. Bir kere, ben tanıyorum , Babası kara gözlüydü, anası da kara gözlüydü…  Eee…  Bu mavi gözlü Kanuni nereden çıktı? Olmaz… Nolamaz…

İtirazım var! Onu için bu dizi , gösterimden kalksın…!

Haydaaa….


 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

muhteşem yüzyıl dizisi aynı zamanda öğretici!..odaya girerken değil, çıkarken kapı çalınır. osmanlıdan öğreneceğimiz çok şey var çook!..

ömer bülbül 
 17.12.2012 9:14
Cevap :
Evet.Değil mi? sanki o zaman yaşamışlar gibi..! Hayret. ne çok da şey biliyoruz. Dışarıya çıkarken kapı çalınıyormuş! Esenlikler.  17.12.2012 13:15
 

Ben en çok, reklam veren firmalara acıyorum! Reklamları izleyen var mı? Ya başka kanala geçiyoruz ya da bir işimiz varsa onu görüyoruz. Rating uğruna, sadece entrikadan ve Hürrem Savaşları'ndan ibaret bir dizi halini aldı. Ve bu tatlı para bırakılmaz, daha bir iki sezon devam eder. Sevgiler.

Ata Kemal Şahin 
 16.12.2012 7:04
Cevap :
Kim bırakmak ister ki, ama diğer yanda da en büyük Bakanımız kılıcını çekmiş, hedefini işaret etmektedir. Buna dayanabilirler mi? Yarın bir gün , bir ihbarla bu film hakkında dava açılacağı bellidir. Ondan sonra ayıklasınlar pirincin taşını... Bence artık bu dizinin adını değiştirmek zamanı geldi. "Muhteşem Yüzyıl"ı, "Harika Yüzyıl" yapıp , bu işi bir süre daha idare etsinler...!Saygılar, esenlikler.  16.12.2012 10:26
 

:)))))))) belki lenstir.

Esma KAHRAMAN 
 15.12.2012 19:16
Cevap :
Atıyorsun!  15.12.2012 20:03
 

Selam;Geçmişi tarih dizileriyle dolu birçok TRT yapımı vardır.Bunların yapım türlerini biliriz.Aydan Şener,Mine Çayıroğlu,İsmet Özhan,Serdar Gökhan'ın oynadığı bir dizi de vardı"yeniden doğmak" Bu dizi de bir çok kişiyi rahatsız ederek yayından kaldırılması istenmişti.Oysa hikaye gerçek bir hayattan alınmıştı.Sonra Kral Henry'in sex-ihtiras ve ihaneti,Kontes Erzabet'in(Nerdeyse Macar kralı kadar nüfuza sahip,kocası ölmüş bir kontun,dul eşidir)kendinden yaşça oldukça küçük sevgilisi için katliamları ve bu filmde,Kontesle at koşturan adam;"Türk adetleri adlı kitapta Türklerin güçlerini almak için çocukların kanını içtiği yazıyor"diyor.Kontes'de"hiç şaşırmadım"diye cevap veriyor.Hemde Türkleri anlatmaya neden olacak bir sahne yok iken!Ya Boleyn dizileri,Ya kraliçe Elizabeth tarihi,onlarda haremlerinde erkekleri baştan çıkaran,leydiler ve lordlarla anlatılıyor. Kimsenin "yasaklayın/yayından kaldırın" gibi koro olarak sesleri yükselmediği halde,hiçbir devlet başkanı da müdavim olmuyor.Svg.

Berra 
 15.12.2012 16:17
Cevap :
İşte biz sanattan ve tarihten bu kadar anlıyoruz ve bu iki alanı durmadan birbirine katıştırmakta berdavamız. Tarih bir bilimdir; oysa , bir dizi , tiyatro eseri, sinema kurmacadır, palavradır. Bu iki alanın sınırlarını bir türlü çizemiyoruz. allah akıl versin.Ne diyelim. Saygılar efendim.  15.12.2012 19:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 759
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster