Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '14

 
Kategori
Deneme
 

Mavi güzeldir

Mavi güzeldir
 

   Ben bu hayatta en çok maviyi severim. Babamın üniforması mesela, o da maviydi. Babama çok yakışırdı. Gökyüzünü çok severim. Bulutların, güvercinlerin, kırlangıçların, şahinlerin ve uçurtmaların yuvasıdır. Ümraniye lojmanlarındayken uçurduğum mavi renkli uçurtmaları hatırlıyorum. Uzun ipimiz ve bize yardım eden assubay amcalar sayesinde uçurtmamız bir apartmanın boyunu geçer, bize aşağıdan bakınca bulutlarla dans ediyormuş gibi gelirdi. 

Denizlerde güzeldir. Balıkların yuvasıdır. Benimde yuvamdır. Dalış yaptığımda onlara dokunduğum ve asla avlamadığım yerdir. Ben balıklara saygılıyım. Ancak istavriti, kalamarı, palamutu ve somonu da pek severim. 

Mavi gözler güzeldir. Bana öpüştüğüm bir kadını hatırlatır. Onunla mavi gözlü olduğu için öpüşmüştüm çünkü. Sıcak Alanya geceleri gelir, Kıbrıs gelir. Şu içine sürgün olduğum ada... Mağusa da kaleiçinde yürürken eskileri aramak, Othello kulesinde denizi seyretmek. Sevdiğin kadının kulaklarına Cemal Süreyyadan şiir fısıldanır. Şiirde mavidir. Ben şiirin mavi olanını severim. Şairinde. O kucağıma oturup sen mavi ol, mavi şair ol diyen kız çocuğunun benden isteğidir bu. 

Mavi gömlek güzeldir. En kötü insanda bile bir gökyüzü gibi durur. Güzel görünmek isteyen kadın mutlaka mavi giyinmelidir...  


Emre Erden 


Not: Özgür Kırlangıçların Kanat Çırpışları başlıklı deneme tarzı eserimden. Şimdilik bastırmadım. 2015 yılında şiir, roman, deneme ile birlikte edebiyat dünyasına adım atmak istiyorum. İyi ya da kötü yorumlarınızı almam beni çok sevindirir. Mutlu kalın. Mavi kalın :) 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..