Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '13

 
Kategori
İstanbul
 

Mavi Kelebekler uçar da Okulu uçmaz mı ?

Mavi Kelebekler uçar da Okulu uçmaz mı ?
 

Hava Harp Okulu UÇTU MU?


- Ee, HOŞBEŞ ÇAYEVİ SAKİNLERİ, bayram kutladınız mı?

Nasıl soruydu bu? Bakındılar birbirlerine, sorunun altında yatanı kestirmeye çalıştıkları belliydi. Bir katılımcı söylendi…

- KENDİMCE HAK ETTİĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜM İNSANLARIN BAYRAMINI KUTLADIM, HAK ETMEYENLERİNKİNİ KUTLAMADIM. KUTLASAM DA KUTSANMAYACAĞINI BİLİYORDUM ÇÜNKÜ…

Başlar sallandı, çoğunluğun aynı düşüncede olduğu belliydi…

- GÜNDEM önerisi olan var mı?

- Ben İSTANBUL’ daydım; anlatacaklarım var.

- Dinleriz…

* * *

- Liseyi bitirmiştim… Yıl 1967… Asker emeklisi babam Harp Okulu’ na gitmemi çok istiyordu. Tartışıyorduk;

‘’Harp okuluna gideceksem Hava Harp Okulu’ na giderim’’

‘’Tamam ama pilot olmamak kaydıyla…’’

‘’Uçmayacaksam, yer görevlisi olacaksam ne işim var Hava Harp okulunda?’’

- . . .

- Gencecik, 24 YAŞINDAKİ AMCAM PİLOT TEĞMENDİ VE DAHA İKİ YIL ÖNCE ŞEHİT OLMUŞTU. Bu tartışma sürdü gitti, mühendis oldum, babam asker olmadığım için bana hep kırgınlık duydu.

- . . .

- HAVACILIK çok ulvi bir meslekti. Amcamla övünürdüm. Havacı giysisiyle salınıp giden gençlerin ardından iç geçirerek, imrenerek bakardım. Onlar da seçkinliklerini, çok özel olduklarını bilirler, bilerek yürür giderlerdi. O OKULU KAZANMAK ÇOK ZORDU, OKUMAK ÇOK ZORDU; NE TEK BAŞINA GÜÇ, NE CESARET, NE DE ZEKA YETİYORDU… BİTİREN İNSANLAR DA BU ÖZELLİKLERİN TÜMÜNE BİRDEN SAHİP OLDUKLARINI BİLEREK HAKLI BİR GURUR DUYARLAR, BUNU HERKESE DUYUMSATIRLARDI…

- . . .

- Bunları neden anlattığımı anlamadınız… Anlayacaksınız… BU SEÇKİN İNSANLARI YETİŞTİREBİLEN OKUL İstanbul’ da, YEŞİLKÖY HAVA LİMANI’ nın yakınında, YEŞİLYURT’ tadır. Tam 45 yıldır oradadır. İzmir’ den oraya, 1968 yılında taşındığında İzmir ağlamıştır. Neredeyse kuşların bile uçmadığı, AYAMAMA DERESİ’ nin denize kavuştuğu noktanın yanı başına yaşamı getirmiş, yıllar içinde insanlar Yeşilyurt’ u kentleştirmiş, doğusundan ise BAKIRKÖY’ ün genişlemesiyle, ATAKÖY’ ün birinci, üçüncü, beşinci, bilmem kaçıncı kısımları oluşmuş, HAVA HARP OKULU kuşatılmıştır. Geçen yıl da Yeşilyurt’ a gitmiştim. Hava Harp Okulunun arkasından geçen sahil yolu genişletiliyordu. Okulun duvarları yıkılmış, okula doğru çekilmiş, bir yandan da kaldırım döşeniyordu. Gereklilik olarak görmüştüm ama içimde de bir ürperti olmuştu; ‘’ YAKINDA BURAYA DA GÖZ DİKERLER…’’ diye düşünmüştüm.

- . . .

- Ve bu hafta oradaydım yine. BAKIRKÖY’ den toplu ulaşım aracına bindim, YEŞİLYURT’ a gidiyorum… Işıklı panoda hangi durağa gelmekte olduğumuz, sonra da geldiğimiz durağın adı geçiyordu; Ataköy 1. Kısım, 2. Kısım… Sonra panoda durak adı yok… Kaldırımdaki bir durak ilişti gözüme, adı başka…  ‘’HAVA HARP OKULU’’ ne olmuş? Yok… Geçiyoruz… YEŞİLYURT… İniyorum, taksi durağına yürüyor, çayını içen bir taksi şöförüne selam verip, Hava Harp Okulu durağına ne olduğunu soruyorum, ‘’Ohoo! Adı sessizce değişti beyim, o yok!’’ diyor… PİLOTLAR UÇUYOR YA, SONUNDA OKULU DA UÇMUŞ… Tabureye ilişiyor, hoşbeşe başlıyorum; Söylentiye göre, HAVA HARP OKULU ÇOKTAN BOŞALTILMIŞ. Kimse duymamış, BASINDA HABER OLMAMIŞ. ‘’Nereye gitmiş?’’, ‘’Karşıda bir yere… Anadolu yakasına…’’, ‘’BURASI NE OLUYOR PEKİ?’’, ‘’ÜNİVERSİTE…’’, ‘’KİM KURUYOR, NE ÜNİVERSİTESİ?’’… Bilmiyor… Esnafla konuşuyorum, boşaltıldığından haberleri yok. Şaşırıyorlar. Yeşilyurt’ ta birüniversite kurulacağı söyleniyormuş ama nereye kurulacağını bilmiyorlarmış. Demek ki orasıymış…

- …

- Eve giderken, BİR HAFTA ÖNCE OKUDUĞUM HABER GELİYOR AKLIMA ‘’Genelkurmay tarafından başlatılan çalışma ile büyük şehirlerdeki askeri tesislerin bir kısmı şehir dışına taşınırken bir kısmı ise ekonomik destek sağlamak için ekonomik anlamda zayıf illere kaydırılacak. Hazırlanan master plana göre taşınma iki yönlü olacak. İlk yön ekonomik anlamda zayıf kalan illeri desteklemek amacıyla yapılacak ve büyük şehirlerdeki bazı birlikler bu küçük illere taşınacak. İkinci yön ise birliklerin şehir dışına çıkartılması… TSK ile ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI arasında başlatılan çalışma çerçevesinde BÜYÜKŞEHİRLERDE SIKIŞIP KALAN ASKERİ TESİSLER ŞEHİR DIŞINA TAŞINACAK.’’… Yapmayın be birader! Yapmayın be! ÇEKİRGELER GİBİ ÜŞÜŞEN SİZSİNİZ TAA ISSIZLIKLARA KONUŞLANMIŞ ASKERİ TESİSLERİN ÇEVRESİNE… Oraların simgesel değerleri var, ORALARDAN DESTANLAR YAŞAYAN, DESTANLAR YAZAN İNSANLAR GELDİ GEÇTİ. O mağrur çocuklar, yetiştiren olağanüstü hocalar kendilerini itilip-kakılmış, sürülüp-atılmış hissetmeyecekler mi?Siz ki ‘’Manevi değerler’’ edebiyatı yapa gelen, her fırsatta politikanıza sakız eden insanlarsınız… ‘’MANEVİ DEĞER’’ denen kavram yalnızca SİZE GÖRE MANASI OLANLAR için midir? 45 yıldır dünyanın en iyi pilotlarını yetiştirmiş bir okul MANEVİ DEĞER olamamış mı? ORASI MI, BENZERİ YERLER Mİ KALDI YAĞMALANACAK? Sırada KULELİ mi var? HEYBELİADA’ DAKİ DENİZ HARP OKULU mu var?

- Onlar da vardır dostum! Sırada onlar da vardır… TUZ GÖLÜNÜN YAKININA DENİZCİLERİN KIŞLALARINI, VAN GÖLÜ’ NÜN KENARINA DENİZ HARP OKULU’ NU TAŞIRLAR. TERSANELERİ DE SATIYORLAR YA, YAMULA BARAJI’ NA (KAYSERİ) DA BİR ‘’SAVAŞ GEMİLERİ TERSANESİ’’ YAKIŞIR YANİ…

- Ben anlamıyorum; HER NEREDEN GELİYORSA, PARALARI VAR, DÜNYANIN DEV ŞİRKETLERİYLE ORTAKLIKLARI VAR… Eser bırakacaklarsa ANADOLU’ nun sıfır arazilerine yeni dev şehirler, cazibe merkezleri kurmak, adlarını da verip yüzyıllarca anılmak varken, neden var olanları yıkmayı, değiştirmeyi, on beş milyonsa nüfus, yirmi beşe çıkarmayı yeğlerler? HASTALIK BU… YAPAR GÖRÜNEREK YIKMA HASTALIĞI…

- Askeri tesisleri taşıma gerekçelerini bir kez daha düşünün ama… Ne kadar ulviii, halktan yana…

- Evet! Biz kötü kalpliyiz (!)… Neler çıkarıyoruz anlatılanlardan…

- KURULACAK ÜNİVERSİTEYİ TAKİP EDELİM BAKALIM… ‘’O ARAZİ KİME VERİLECEK, KİM ÜNİVERSİTE KURACAK’’… Unutmayalım, takip edelim…

- Belki söylentidir. Yakında YEŞİLYURT’ a gelecektir yeni öğretim yılı için MAVİ KELEBEKLER…

 ________________________________________________ 

ÇOK GERİLDİK,

HADİ BİRAZ GÜLELİM…

 ________________________________________________

Erdoğan için bayramlaşma ayarı…

Başbakan'ın herkesle tek bayramlaşacağı duyurusunun yapılmasının ardından bütün salon ayaklandı. Bu sırada salondakilere izdiham olmaması için yerlerinden kalkmamaları, herkesin sırayla sahneye alınacağı açıklandı.

Bu duyurunun hemen ardından da BAŞBAKAN'LA SADECE TOKALAŞILMASI, TOKALAŞMA ESNASINDA DA KULAĞINA EĞİLEREK KONUŞULMAMASI İSTENDİ.

SONSAYFA 08.08.2013

 _________________________________________________

 

                                                                      Özcan ÇELTİK

                                                                         10.08.2013 

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..