Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mavi Rengi Sevenler, Bu Yazım Sizlere…

Mavi Rengi Sevenler, Bu Yazım Sizlere…
 

Nazan Şara Şatana - Mavi Anlatımı


Mavi bakacağım sana her zaman gözlerim yeşil, kahve, bal olsa ne çıkar?

Nazik, Dingin ve Huzurlu değil miydi mavi ve sen huzuru istemez miydin?

Demez miydin gökyüzü mavi denizin simge rengi zaten mavi o renk değil mi bizi huzurlu kılan, ona baktığımızda kendimizi iyi hissettiren.

Biliyor musun? Mavi denilince düz mavi zannetme sakın. Tonlarının her birinin ayrı bir hikayesi, ayrı bir anlatısı hatta tılsımı var biliyor musun?

Anlatayım, ister misin? Hoş istemesen de anlatacağım çünkü bu benim işim, anlatmadan, yazmadan duramam ki.

Bak mesela çivit mavisi varya hani gece mavisi bilir misinin onun yatıştırıcı etkisi vardır. Uzun süre bak bakalım sakinleşecek misin kızgın olduğun hallerde…

Açık mavinin hakkını yemek hiç olmaz. Huzur verir açıklarda olan mavi. Arayıp bulamadığımız, istediğimiz lakin bir türlü elde edemediğimiz huzur!

Açık mavi bununla da kalmıyor ki çok armağanları var insanlara çok hediyeler dağıtır bilenlere.

Neler mi?
Duygusallaştırır mesela…
Mesela duyarlılığı ortaya çıkartır.

Dersen ki ben denize de bakarım aynı duyguları hissederim.
Yok, o kadar da değil derim.
Elbette deniz mavisi önemlidir lakin o düzeni verir gönlüne, disiplini armağan eder huylarının arasına, yapacaklarına.

Mavi denilince anlatacak o kadarlar çok ki…
Nezaket renginin mavi olduğunu kimse bilmez lakin öyledir.
Daha neler ikram eder altın kulplu gümüş tepsisinde…

Daha da anlatayım istersen!
Hayalciliği artırır, bu ne önemli bir meseledir bilir misin?
Tabi hayal varsa yaratıcılıkta gelir ardından, oh ne kadar güzel.

Tam tezat da mümkün mavinin tonlarında.
Bir yandan seni hayalci olarak tanımlar ki mavinin içindeysen, ardından ciddiyeti sağlar. Bu ne şimdi diyeceksin demesine de mavi böyle sihirli işte…

Şimdi biraz da genelleştirelim ve diyelim ki:
Eee güvenirliliği de sağladığını söylediğimizde hadi canım demeyin ve bilin ki mavi size çokları sevgi içinde verir. Ve dahi idealizmi beraberde getirir.

Bir tavsiye de ben yazandan, bende tabi okuduklarımdan öneriyorum.
Bulunduğunuz ortam mavi ise soğukkanlı olursunuz, olgun hale dönüşür, düşünür, uygularsınız.
Nedeni atmosferiniz pozitiftir.

Bir mavi tonunun yelpazelerinden daha söz edeyim.
Hazır yazmaya başlamışken!
Koyu mavi ya da lacivert neyi simgeler biliyor musunuz?
Sonsuzluğu…
Ben demiyorum dedim ya diyenlerin anlatıcısıyım.

Daha o kadar maviler var ki anlatılmayı bekleyen fakat diğer renklere haksızlık yapmış oluruz.

Bugün mavi isek yarın başka bir renkte oluruz.
Neden olmasın.
Ben yazmaya, siz okumaya devam ederseniz.


Nazan Şara Şatana


 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....