Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '07

 
Kategori
Antalya
 

Mavi ve yeşil

Mavi ve yeşil
 

Şehrimi seviyorum. Kendimi bildim bileli buradayım. Burda olmaktan da çok mutluyum. size biraz Antalya'dan bahsedeceğim.

İlk olarak ilçelerini sırayla sayayım; Antalyanın doğusunda sırayla Aksu, Belek, Serik, Manavgat, Side, Alanya ,Gazipaşa,annemin doğduğu yer olan Akseki, batısında ise Saklıkent, Kemer, Kumluca, Finike, Kale, Kalkan, Kaş bulunur. bu yerleri çok gezdiğim söylenemez. Nerdeyse bütün ilçelerimizde tarihi eserler vardır. Konyaaltı caddesinde Falez otelin arkasında bulunan müzemizde 25.000-30.000 kadar eser sergilenmektedir ve kapladığı alan 7000 m2 dir.

Antalyamızın mutfağı da çok lezizdir.Akdeniz mutfağından esintiler yer alır,sebze ağırlıklıdır.

3 tane milli park vardır.Köprülü Kanyon millli parkı Termessos Milli parkı Olympos Millli parkı.

Mağaralar ve şelaleler de şehrimizde görülmesi gereken yerlerdir.Özellikle Karain mağarası ve Düden şelalesi popülerdir.

Son olarak Kaleiçinden bahsetmek istiyorum.Merkezimiz olan bu yer tarihi açıdan çok önemlidir.Bu arada eski adı da Attalia dır Antalyanın.

Kendi düşüncelerime gelince Antalya yazın rahatsız edici bir sıcak kışında yağmurun kepçeyle yağdığı garip bir yerdir.

Antalya'nın kumsalları ve kumu çok güzeldir. Çoğu otel denize sıfır olduğu için vatandaşlar kumsalı kullanamamaktan şikayet eder. Oteller kendi plajlarını parsellerler.

Atatürk demiştir ki; Şüphesizki Antalya dünyanın en güzel yeridir. Böyle bir lider bu lafı ediyorsa bildiği bişey vardır.

 
Toplam blog
: 3
: 322
Kayıt tarihi
: 25.12.06
 
 

Antalya'da ikamet ediyorum. Turizmle uğraşıyorum. Ailemle yaşıyorum. Neşeli, sevecen, yaşamayı seven..