Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '10

 
Kategori
Deneme
 

Maviler Neredesiniz?

Maviler Neredesiniz?
 

Mavi çukura düşüp masmavi olduğum gün tüm hayatımı etkileyecek bir kâbusa dönüşüyordu gittikçe!

Bu kadar mı önemliymiş rengimiz(?)

Bilmiyordum ama önemliymiş(!) İlk önce yolda beni görenlerin dışlanmışlığına maruz kalmıştım beni gören yolunu değiştirmişti(!)

Neden benden kaçtıklarını, beni görünce neden yollarını değiştirdiklerini(!) anlayamadım ama bir süre sonra bende onlardan kaçar olmuştum…

Ta ki!...

Benim gibi masmavi birini görünceye kadar. O an yalnız olmadığımı görmüş mutlu olmuştum, bugüne kadar mavilerin nasıl farkında değildim bilmiyorum mutlaka bilmek için anlamak için yaşamak mı gerekiyordu(!)

Mavi arkadaş, mavi rengin kalıcı olduğunu söylediğinde ona inanmak istememiştim eve gidecek banyo yapacak ve bu mavi boyadan kurtulacaktım(!)

Eve gittiğimde kapıyı annem açtı, bana bir yabancıya bakar gibi baktı

-“ ne oldu sana, çabuk banyoya!” diye bir çığlık attı çok korktum,

...“ya çıkmazsa!” bile diyemedim.

Banyoda saatlerce süren keselenmelerim işe yaramadı, maalesef aynen o mavi arkadaşın dediği gibi mavi boya çıkmıyordu.

Nasıl üzüldüm, nasıl büyük bir hayal kırıklığı içindeydim anlatamam tam bir depresyona girmiştim ama özellikle ailemin tavrı beni tam şoka sokmuştu. Onlarda dışarıdakiler gibi benden uzak duruyorlardı. Sanki mavi boya onlara da bulaşacak diye korkuyorlardı ve benden utanıyorlardı.

Evet, utanıyorlardı!

Bunu nasıl anladığımı da anlatayım...

Mavi boyalı olduktan sonra bir Pazar sabahı eve gelen misafirlerin sesine uyandım. Henüz herkes duymamıştı böyle olduğumu, doğal olarak beni soruyorlardı. Kalktım yataktan ve yanlarına gitmek üzere kapıya yöneldim ve işte o anda tam bir şok yaşadım. Annem beni soran misafirlere evde olmadığımı söyledi

-“sabah erken evden çıktı, evde değil” dedi,

...gerisin geri yatağıma döndüm yorganı başıma çekip uzun uzun ağladım.

Böyle olmayı ben istemedim ama beni artık ailem bile böyle olduğum için istemiyordu. Sonraki zamanlarda bende birileri geldiğinde hemen odama kaçtım ve onlar gidene kadar hiç çıkmadım. Annem devamlı beni soranlara türlü türlü bahaneler ortaya atıyordu

-“uyuyor… Dışarıda… Grip oldu… İstirahat ediyor vs.”

...fakat günler sonra herkes benim masmavi olduğumu duymuştu beni görenler görmeyenlere söylemişti ve birde baktık ki evimizin kapısı çalınmaz olmuş. Neden bilmiyorum ama yalnız beni değil ailemi de cezalandırıyorlardı mavi olduğum için…

Tüm aile çok mutsuzduk. Benim yüzümden mutsuz olan ailemin halini gördükçe

-“keşke o mavi çukura düştüğümde boğulsaydım, ölseydim daha iyi” diye düşünüyor ve sıkı sıkı perdelerini kapattığım köşe bucak insanlardan kaçtığım odamda mutsuzlukla, çaresizlikle bir çıkış yolu arıyordum.

Beni yine maviler anlar diye düşündüm ve mavi birilerini bulmak üzere araştırma yapmaya başladım.

...Maviler neredesiniz?

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..