Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '07

 
Kategori
Ramazan
 

Mazaretim var: Oruçluyum ben!...

Mazaretim var: Oruçluyum ben!...
 

11 ayın sultanı geldi, hoş geldi..
İnşallah bireysel ve sosyal hayatımız ramazan boyunca hep hoş olur. Çünkü bu mübarek ay hoşgörü ayı.
İnsanlar birbirlerine karşı daha toleranslı, yardımsever, affedici olmalı...

Ancak benim ciddi endişelerim var, daha öceki Ramazan'larda yaşadıklarımdan sonra.. Hoşgörü ayında seyrettiğim şiddet ve tahammülsüzlük haberlerinden sonra... Endişelerim var, trafikteki kötü hatıralarımdan sonra...

Kaygılıyım, orucu beyinlerine tutturanlardan.
Kaygılıyım, orucu kimlik kartı olarak kullananlardan.
Korkuyorum, oruçlu olmanın tüm hataların altında yatan geçerli mazaret olarak gösterilmesinden.

Tutma kardeşim, yoksulun halinden anlamayacaksan! Tutma orucu, ORUÇ SENİ TUTUYORSA...

Tutma kardeşim, trafik canavarı olacaksan, tezgahın arkasında sirke satacaksan, mesaine ve işine ihanet edeceksen..

Tutma orucu, ağlayıp sızlanacaksan, SİNİR HARBİ YAPACAKSAN... KALPLER KIRACAKSAN... Allah rızasını unutup vergi verir gibi ibadet edeceksen oruç tutma n'olur.

Hani MFÖ'nün şarkısı vardı ya:"Mazaretim var, asabiyim ben.."
Tutma kardeşim "Mazaretim var, oruçluyum ben"diyeceksin.

Oruçlu olmak, kötülük yapmamaya ve günah işlememeye mazaret olabilir dostum..

Ramazan'ı mutlu, huzurlu ve hakkıyla geçirmeniz dileğiyle... Saygılar..

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..