Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '09

 
Kategori
Blog
 

MB'de Tanıdığım Büyüleyici Ses!

MB'de Tanıdığım Büyüleyici Ses!
 

YÜKSEL SELEN= sessiz çığlık


Müziğin en güzel sesi, “bebek sesi” derler. Arkadaşımın dokunaklı, bebeksi, berrak sesinden gönlün bam telini titreten şarkılar dinledikçe o ilk gençliğime, o yılların “kollektif yüreğiyle, ruh iklimiyle” yeniden yüzleştim. Kaybolan yılları ve geri gelmez zamanları bana tekrar hatırlatıp yaşatan duygusal şarkıların atmosferindeyim, birkaç gündür…

“Sessiz çığlık”ın kasetini dinliyorum bu sıralar… MB’de tanıdığım yürek insanı dostumun sesiyle mest olmaktayım tatlı hüzünler dökerek eteklerimden.

Arabamda dinliyorum kaseti. Arabama her binen dostum şarkıları büyük bir şaşkınlık ve keyifle dinleyip sordukları güzel sanatçı bizim MB kervanının kraliçelerinden “sessiz çığlık” tan başkası değil. Kaset kapağında yazan ismiyle “Yüksel Selen” hanımefendiyi, arkadaşımı tüm dostlarım hayranlıkla dinledi. Kimi Gülden Kareaböcek’e benzetti sesini “sessiz çığlık”ımızın, kimi adını hatırlayamadığı; ama sesi çok tanıdık gelen sevdiği meçhul bir sanatçıya…

Kimi daldı maziye, kimi sevginin, aşkın, ilişkilerin ölçüsünü kaybetmediği efkârlı günleri tazeledi yüreğine...

“Hayatımın Kronolojisi” başlıklı yazısıyla dünya kervanında yaptığı yolculuğu, yolculuğu süresince konakladığı hanları, katıldığı kervanları MB ailesiyle paylaşan sevgili sessiz çığlığın şarkılarını dinliyorum birkaç gündür!

Baygın bakışlı ve hanımefendi edasıyla çok güzel bir fotoğrafı vardı kaset kapağında. Şimdiki sözde artistlerin, şarkıcıların dişlerini, dudaklarını, ağzını, gözünü, mimiklerini bir garip hale getirip çektirdikleri vahşi, davetkâr ve tiksindiren bakışlarının aksine sessizçığlık'ın kaset kapağındaki fotoğrafında derin bir duruluk ve sanatçı duruşu gördüm.

Sessiz çığlık’ın elimdeki kaseti, “şölen kaset”ten çıkmıştı. Birbirinden değerli 10 şarkı var kasette…

İlk, sevgili eşimle dinledik Yüksel Selen’i (sessiz çığlık)… Hayat arkadaşım, söz ve müziği sessiz çığlık’a ait parçaya bayıldı ve kaseti geri sarıp sarıp art arda birkaç kez dinledi. Şarkının adı “Çok Özledim” Sözleri çok hoş, bestesi sözlerinden daha hoş!

Hepimizin hafızasında yer alan sözlerini Ali Ercan’ın yazdığı uşşak şarkıyı dinlerken 70 yaşındaki annem “Ben bu şarkıyı Nuri Sesigüzel’in plaklarından çook dinlemişimdir.” derken bu içli ve bebeksi sesin kime ait olduğunu sormadan edemedi.

“Karakaş gözlerin elmas
Bu güzellik sende de kalmaz
Pişman olur kimseler almaz
Annene bak gör halini!

Gel güzelim beni beni yakma
Seni seven kalbi de yıkma
Allah bile kalbi yakmaz
Öldürücü gözle bakma
Allah’ın emrinden çıkma
Öldürücü gözle bakma!”

Kasetin A yüzünde “Rüyalarda Görürsün, Kalbimi Al Götür, Seninle, Çok Özledim, Haberin Olsun” B yüzünde kasetin de adı olan “Farketmez”in yanı sıra “Unutursun, Sana Veda Edeceğim, Unut Beni, Karakaş” adlı şarkılar var.

Müzikler abartısız harika! Ses, ruhu okşayan masumane güzellikte… Sözleri belli bir edep ve saygının yansıması olan şarkıları dinlemenizi öneririm. Ben bir şeklide bu kaseti elde ettim ve sesi de kendi gibi güzel ve duru olan Yüksel Selen’in “sessiz çığlık” olduğunu öğrenince daha bir mutlu oldum.

Kasetin 1999 depremine denk gelmesi en büyük talihsizliği olmuş arkadaşımızın.

Sesinle, nefesinle, şarkılarınla ve tüm sevdiklerinle sağlıklı ve mutlu bir hayat sür sevgili dost ve arkadaş, sessiz çığlık, değerli sanatçı Yüksel Selen!

Sessiz çığlık’ın "hayatımın kronolojisi" adlı yazısına bir göz atmak ister misiniz?:
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=179563

BLOGNOT: SESSİZ-ÇIĞLIK'IN KASETLERİNİ BULUNDUĞUNUZ ŞEHİRDEKİ HERHANGİ BİR KASETÇİDEN, KASETİ ÇIKARAN FİRMA İSMİNİ VEREREK SİPARİŞ EDEBİLİRİSİNİZ! FİRMANIN İSMİ "şölen kaset"...

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..