Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '13

 
Kategori
Blog
 

MB mitolocisinde "TIK" tanrıları ve de tanrıçaları (Tam liste.)

MB mitolocisinde "TIK" tanrıları ve de tanrıçaları (Tam liste.)
 

Baş Tanrıça Sabiha Rana Hanımefendi, Yorum Tanrısı Balcı ve ben fakir!


“749071 numaralı profesyonel MEBE üyesi şu kış kıyamette yolsuz kaldığından kara kara düşünmektedir.  MEBE idaresi “avans” talebini kibarca reddetmiş ve zırnık koklatmamıştır. Maddi durumu iyi olan diğer (profi) MB üyelerini şöyle bir aklından geçirir ama hepsiyle de didiştiğinden borç istemeye yüzü yoktur! Bir tek, evet bir tek Murat Hacıoğlu ‘ayıpsın abi, lafı mı olur?’ diyerek ’50 bin tıklık” bir güzellik yapmıştır. Haliyle biraz rahatlar!  İşte tam bu sırada Ferhunde Hanım damlar ve sorularını sıralar.

-Öncelikle şu “profesyonel blog üyeliği” konusuna bir açıklık getirseniz, diyorum Sayın Culduz. Pek çok yazınızda imalı bir şekilde değindiniz ama yeterince doyurucu olmadı tabii. Nedir efendim bu MB’deki profesyonellik?

-Yazıyoruz, çiziyoruz, yazılarını amatörce heba eden arkadaşları dolaylı da olsa uyandırmaya çalışıyoruz ama yaranamıyoruz, Ferhunde Hanım! Bu sitede herkes eşit ama kimileri daha da eşit! Ki bunlardan biri de benim. “Yazı başına 50 Avro alıyorum, tıklar da çikolata oluyor” diye yazınca şakacıktan yazdığımı sanıp “kih kih kih” oluyorlar. Hâlbuki ortada müthiş paralar dönüyor. 100-150 civarında profesyonel üye var bu sitede. (Ki hepsini bilirim ben.) Ama az ama çok yazı başına para aldıkları gibi “tık” üzerinde de nafakayı doğrultuyorlar. “Ben burada yazılarımı payleşçem” diyenler de bedavaya kürek çekiyorlar işte.

-Şu sıralar “tık” konusuna çok değiniliyor. Bazı üyeler tık azlığından yakınıyorlar. Buna ne diyeceksiniz?

-Eski bolluk yok tabii, pazar daraldı, üyeler çoğaldı. Eskiden “Hadise’nin dümtekleri fıkırdıyor” diye yazdın mı 100 bin, 200 bin tık cepteydi.( Hadi bakalım bu sene Eurovizyon da yok!) Şimdiler de öyle mi ya? Millet uyandı artık. Geçen ay ne oldu gördünüz işte. En az bin tane “21 Aralık’ta kıyamet kopçek, Şirince Köyü’nde kopmicek” yazısı yazıldı. Yazanlar üçer, beşer bin nemalandılar ama dişlerinin kavuğuna bile sığmadı tabii. Amatör arkadaşlar biraz geri planda kalsalar pasta fena değil ama onlar da editörlerin gözüne girip çorbayı kaynatma peşindeler!

-Allah Allah, çok ilginç!

-Esas festival yılbaşı akşamıydı, Ferhunde Hanım! Daha güneş batmadan ana sayfa “İŞTE MİLLİ PİYANGO SONUÇLARI” başlıklı yazılarla kaplandı. Ben de saf saf çeyrek biletime bakıyorum. Hani yani belki amorti çıkmıştır diye. Hâlbuki daha çekilişin yapılmasına saatler var! İsmini vermeyeyim ama o hanım arkadaş güzel tıklar götürdü yılbaşı akşamı. Saat başı piyango sonuçlarını verdi ki içinde sonuç falan yok! Tamam, o da ekmek yiyecek ama “asparagas” yaparak Culduz’u yanıltmanın alemi var mı? Hemen kendisine bir mesaj çekerek kınadım! O da bana  “Valla billa bu son, bi daha yok!” dedi ama iki dakika geçmeden “En hakiki Milli Piyango sonuçları” diye bir yazı daha yayınladı.

E peki; siz Murat Hacıoğlu isimli üyeden 50 bin adet tık talep ettiniz, o da tamam dedi! Bundan sonraki süreç nasıl olacak?

-Gayet basit efendim! Hacı iyi çocuktur, hakikatlidir. Mesajımı alır almaz hemen MB idaresine, mail yoluyla (Editörlük Yüksek Makamına diye başlayan) bir dilekçe göndermiştir. “ 749071 numaralı MEBE üyesinin (yani Culduz’un) hesabına 50 bin adet tık aktarılmasını arz ve talep ederim” diye yazmıştır bu dilekçeyi. Editörler dilekçeyi alı almaz bizim Hacı’yı ararlar ve “Emin misiniz, son kararınız mı?” diye usuleten sorarlar. Teyit edilince de işlemi yapıp beni haberdar ederler. Tıklar artık benim hesabımdadır!

-Ne kadar kolaymış?

-Kolay olur mu efendim? Bitmedi ki daha! Nerede o yoğurdun bolluğu? Top artık bendedir! Ben de oturup MB idaresine yönelik bir dilekçe yazarım. “Editörlük Yüksek Makamına” diye başlayan bu dilekçede…

-Niye ”Yüksek Makamına” diye yazıyorsunuz?

- Bürokrasi efendim, bürokrasi! Keyfimizden değil, işimiz bir an önce görülsün diye öyle yapıyoruz işte! Sonuçta editörlerimiz de memur statüsünde!

-Anladım. E peki sonra?

-Ben de efendim bu dilekçe yoluyla Hacı’nın bana havale ettiği 50 bin tıkın “nakde” çevrilerek Berlin’deki banka hesabıma aktarılmasını arz ve talep ederim ve tabii ki “saygılarımla” demeyi de ihmal etmem.

-Bu işlem kaç gün sürer?

-Normalde 3 gün içinde alırım parayı ama Başak Hanımdan uyarı falan almışsam o sıralar biraz geciktirirler tabii ve bu da dolaylı bir uyarıdır benim için!

-Hacı Murat Beyden aldığınız bu borcu nasıl ödüyorsunuz?

-Valla borç alınca geri ödememe gibi kötü bir huyum var ama bu MEBE’de pek mümkün değil tabii. Neden derseniz; editörler müstakbel yazılarıma gelecek tıklarıma hemen “temlik” koyarlar. Yazılarıma gelen tıklar otomatik olarak Hacı’nın tık şeyine girer. Bir de bu borcun %8,5 yasal faizi vardır ama bizim Hacı Murat faize karşı olduğundan bunu “kar payı” olarak kabul eder.

-Bu aldığınız 50 bin tık borç kaç avro olarak yatacak bankanıza?

-İşte onu söylemeyeyim Ferhunde Hanım; ki pazar karışmasın. Arabama 4 adet kışlık lastik alacağım, bir karton da sigara aldım mı bu 50 bin tık suyunu çekmiş demektir. Varın artık siz hesaplayın.

-Yazı başlığınız biraz acayip değil mi?

-Değil efendim, anlayan anlar o yazı başlığını! Akmasa da damlar belki işte. Şu sıralar ne varsa tanrı ve tanrıçalarda var!

-İyi de tık tanrı ve tanrıçaları dediniz. Bir iki isim verseniz?

-İsim vererek kimsenin reklamını yapamam Ferhunde Hanım!  Hepsi de tık milyoneri ama borç isteyince  sadece “muccccuk” yapıyorlar! Sanki “mucccuk” karın doyuruyor! Bişicikler demem, tez günde tez saatte “melekler yüreklerinden mucccuklar” inşallahım!

-MB’de amatörce yazan üyeler için bilgilendirici bir söyleşi oldu, Sayın Culduz! Sanırım bundan sonra harekete geçerler.

-Valla onu da Başak Hanım düşünsün artık. Ben yapacağımı yaptım.

-Teşekkürler Sayın Culduz.

-Ben teşekkür ederim efendim!

* * *

LİSTE:

Baş tanrıça: Sabiha Rana

TIk Tanrıçası: Ayda

Toplantı Tanrıçası: Sema Şener.

Yorum Tanrısı: Ahmet Balcı

Barış ve üleşim Tanrısı: Arif Öğütçü

Sağlık ve Fıtık Tanrısı: Murat Hacıoğlu

Su Ürünleri Tanrısı: Ali Gülcü.

Rekor Tanrısı: Berk Yüksel

Gizli Mesaj Tanrısı: Verol Vı...

Şiir ve Gazel Tanrısı. U. Kesici

Kayıp Tanrı: Murakami

Fen İşleri Tanrısı: Ali Açıköz

Harbi Tanrıça: Beran Uzer

Meşgul Tanrıça: Nilgün Akad

Darbelerden Sorumlu Tanrı: Serhatt

Aşk Tanrısı: CBÇ (Canım)

ZEUS: Ümit Culduz.

Not: Lİste devam edecek.

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..