Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '11

 
Kategori
Blog
 

MB'nin yeni tasarımı

MB'nin yeni tasarımı
 

Gençlik Kitabım Koza Yayın'dan çıktı...


Bloglarda ne var ne yok epeydir fazla derine inemez oldum. Ama MB'de yazmak da bir alışkanlık olmuş. Pek de az değil Temmuz 2006'da tanışmıştım Milliyet Blog 'la. Beş yıl geçivermiş. Dönüp dolaşıp geleceğiniz yer yine ilk göz ağrısı MB oluyor.

Gecenin geç bir saatinde Pink Floyd dinlerken, " Milliyet Blog 'un yeni tasarımı ile tanışmak ister misiniz?" yazısına tıklıyorum. Milliyet Blog Beta sürümüne, son yazdığım bloğu deneme amacıyla bir kez daha yüklüyorum, başlığını değiştirerek.

İlk dikkatimi çeken fotoğraf konusundaki sınırların genişlemesi. Artık fotoğrafı 400 kb' a küçültme derdi kalkmış. Fotoğraf yükleme sınırı 4 MB 'a yükseltilmiş. Bu işleri kolaylaştıracak.

Galerilere baktım. Çok rahat açılıyor. Galeriye yüklenen ve eskiden zorlukla seçilen fotoğraflar hele de çözünürlüğü iyiyse çok güzel görünüyorlar açıldıklarında.

Sonra yazarların blogları kadar yorumları ve yorumlara verdikleri yanıtlar da birlikte görüntülenerek, ön plana çıkarılmış. Acaba bu durum acaba yorumuma ne yazdı diye o bloğun yeniden tıklanmasını ortadan kaldırır mı? MB'nin tıklama saysına ne gibi etkisi olabilir?

Yorumlara önem veririm, yazarken de yanıtlarken de. Sonuç olarak, kabaca denemeyle, değişiklikler olumlu yönde görünüyor ve blogların yüzü daha da aydınlanmış. Bir de blog sayfalarına da yan tarfta reklam alınmış.

Anahtar kelimeler sadece blog içi aramalarda değil genel aramalarda da etkili olursa çok iyi...

Beta 'nın Facebook bağlantısı da hızla kuruluyor. Hoşlandım yeni halinden. Hepimize uğurlu olsun.

EK: Yorumlarla yanıtlar sadece yazıldıkları blog sayfasında birlikte görülüyor.Yukarda yanlış yazmışım, çünkü aklımda yanlış kalmış. Yeniden baktım ama 28 kişi okuduğu için silmek yerine düzeltme yoluna gidiyorum. Fark ise yorum yazanın da ana sayfasındaki resminin çıkması ki bu sayfayı daha hoş yapmış, belleklere yardımıyla...

MB'nin yeni tasarımında görseliğe de önem verilmiş...

ezgiumut 26 8 2011

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..