Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
 

MB'nin yüzde yüz "orijinal Kemalist"'inden blog yazarları değerlendirmesi...

MB'nin yüzde yüz "orijinal Kemalist"'inden blog yazarları değerlendirmesi...
 

Blog'un yüzde yüz orijinal Kemalistinin kim olduğunu söylememe gerek var mı?...Kerameti kendinden menkul orijinal kemalist arkadaşımız, tarihte var olmamış bir Mustafa Kemal'den bahseder durur.

Onun ki, tamamen kendi Mustafa Kemalidir. Bırakalım "dinist"leri, liberalleri hatta en namlı Atatürkçü'ler bile Mustafa Kemali anlamamıştır bu arkadaşa göre...Bir tek kendisi doğru anlamıştır.

Yani Atatürk yaşıyor olsaydı şöyle derdi bu ufku geniş arkadaşa: Beni bir sen anladın, sen de yanlış anladın!!

Arkadaş, MB'de yazan liberaller (artık kimlerse), ve kendi tabiriyle "dinist" (ki ben oluyorum)lerin, yazılarımızı çeşitli köşe yazarlarından aşırma yoluyla yazdığmızı iddia ediyor. Yok, Engin Ardıç şunu demiş,sonra biz de onu yazmışız. Yok Altanlar'dan, yok Cengiz Çandar'dan kopye çekiliyormuş...

Şimdi bu "mantık"tan bakarsanız, Türkiyedeki tüm yazarlar birbirinden fikir aşırması yapıyor. Türkiyedeki diyorum ya, herhalde dünyada da, benzer konuları, benzer fikirleri ve benzer görüşleri yazanlar vardır.

Kendisi yüzde yüz orijinal olduğuna göre, bu astığı astık kestiği kestik arkadaş, hiç bir yazarı okumuyor, hiç bir gazeteye göz atmıyor demektir.

Eğer öyleyse bu da az marifet değil tabii...Hiç okumadan yazılar yazmak!

Ben kendi adıma şu kadarını söyleyim: Ne olduğum profilimde bellidir...İlk yazdığım yer de MB değildir...Yazı yazmaya başlamamın otuz yıllık geçmişi var...Ama, arkadaşımızın sayıp döktüğü yazarları okuyorum, en azından bir kısmını okurum.

Bunlardan etkilendiğim de olur kuşkusuz...Ne var ki, benim düşünce dünyam yıllar içerisinde oturmuştur ve eğer Atatürk'e "diktatör" diyeceksem, bu şundan bundan duyduğumdan değil, ta üniversite yıllarımda o zamanlar yasak yayın olan, Rıza Nur anılarını okumamdandır örneğin...

Gerçi bu orijinal arkadaş, Kazım Karabekir Paşa'dan mülhem görüşlere de "kopya" diyor ya...Bu "kafa" ya bakacak olursak, kendisi bütünüyle "Nutuk" kopyacısı oluyor farkında değil...Aslında o da değil ya, neyse uzatmayalım.

Tabii bizim yazılarımız bazen 48 saat sonra yayına girmesi de, bu çok "dikkatli" arkadaşı böyle talihsiz bir iddiaya itmiş olabilir. Ama yine de, benim yazdığım, "TSK silahlı örgüt değil midir" başlıklı yazının, benden önce yazılmış örneğini göstermesini beklerdim. Hiç değilse kimden kopya çektiğimi bilseydim...

Türkiye geçmişin izlerini silip aydınlık bir demokrasiye doğru yürüdükçe, söyleyecek sözü kalmayanların bocaladığını görmek üzüntü veriyor gerçekten.

Evet, tam fikir bocalamısı yaşanan...Ezberletilmiş bilgililerle kolay "aydınlık" payesi kazananlar, gerçek bilgiler karşısında afallıyor ve kendini yenilemek yerine, yeniliklere küfrediyor...

Ben bu çok orijinal arkadaşa derim ki, önce şu saçma sapan "dinist" lafını bırak..Dinler için -ist takısı kullanılmaz; bu takı ideolojiler için kullanılır: Marksist, Kemalist, ateist...gibi.  Ama, diyeceksin ki, "ben orijinalım, orijinal şeyler söylemem lazım"

Ama, orijinallilk her zaman iyi bir şey değildir, söylemiş olayım. Yok, ben sana "salaksın" demem asla, onu yazında sen kullanmışsın kendin için...Ancak, biraz garip davrananlara, tuhaf hareket yapanlara bizim buralarda "çok orijinal" adam derler...Bilesin!!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..