Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '08

 
Kategori
Blog
 

MB'un en sadık üyesi gerçekte MB'un sakıncalı piyadesi mi?

MB'un en sadık üyesi gerçekte MB'un sakıncalı piyadesi mi?
 

Uğur Mumcu'nun kitap kapağı


"100. blog" vesilesiyle yazdığım bu blog aynı zamanda MB yönetimine sitemlerimi de içermektedir.

MB'a üye olduktan sonra "Merhaba derken, neden Milliyet" başlıklı ilk bloğumu yazmıştım. Bu yazımda;

"Objektif haberciliğin yanında, Türkiye'nin en saygın ve güvenilir köşe yazarlarına köşelerini sonuna kadar açması, köşe yazarlarının da hiçbir baskı altında kalmadan, özgürce yazılarını yazmaları bunun ispatıdır. Bu nedenle Milliyet'te her türlü görüşü bulmak mümkündür. O kadar ki; bazen sayfada, karşı beri iki yazarın, aynı konuda, tamamen birbirine zıt iki tezi savunduklarını görebilirsiniz. Bu, Milliyet farkını göstermektedir. Yoksa belli görüşü empoze eden, basma kalıp fikirleri savunan bir gazetede yazı yazmak beyni satmaktan başka ne ifade eder ki?

Memnuniyetle görmekteyim ki; Milliyet bu özgür düşünce platformunu, kendi ismini de ortaya koyarak, İnternet ortamında, çok daha geniş ve etkili bir platforma dönüştürmüş bulunmaktadır..." diye yazmıştım.

İşte bu nedenlerle MB'a üye olmuştum. Aradan bir yıl geçti. Bazıları gibi günde 3-5 yazı yazamasam da şu anda bu bloğumla beraber 100 yazım yayında olacak. (Yayınlanırsa tabi)

Neden MB'un en sadık üyesiyim?

İlk blog yazımda belirttiğim gibi, İnternet dünyasıyla geç tanışmıştım. Tesadüfen MB'u görmüş ve üye olmuştum. Bir süre sonra, bir blog arkadaşın yazısından, MB yazarlarının başka sitelerde de yazdıklarını öğrendim. Adı geçen site Türkiye'de İnternet gazeteciliğini ilk başlatan gazeteye aitti. Merakımdan bir göz atayım dedim. İnanın blog sayfasında 5 dakika bile kalamadım. Hem yazılar çok düzeysiz geldi bana, hem de sayfa düzenlemesi sebebiyle boğulacak gibi hissettim kendimi. Ve kaçarcasına o siteden çıktım.

MB'dan başka hiçbir siteye üye olmadığım gibi, hiçbir yerde de ne yazı, ne de yorum yazıyorum. (Sadece Hürriyet İnternet'e bilgi yarışması için üye oldum.)

Bunun dışında, güne başlarken, ilk olarak Milliyet haberlerini ve köşe yazarlarını, MB blog yazılarını, Hürriyet haberlerini ve köşe yazarlarını okurum. Gözlerim hala yorulmadıysa eğer diğer gazetelere geçerim.

Peki MB'un en sadık üyesi olmama rağmen neden MB'un sakıncalı piyadesiyim?

Tekrar belirtmeliyim ki beni Milliyet'e bağlayan neden objektif haberciliği ve özellikle de seçkin köşe yazarlarıdır. Ama benim hangi çizgide olduğumu sorarsanız ben Taha Akyol ve Hasan Cemal çizgisindeyim.

Onlar Milliyet'te özgürce yazdıklarına göre ben de MB'de özgürce yazabilmeliydim.

Üzülerek belirtmeliyim ki, zaman zaman MB'de sorunlar yaşadım. Az da olsa yazılarım reddedildiği gibi genellikle de yazılarım ve yorumlarım geç yayınlanmaktadır. Yazılar geç yayınlanınca güncelliğini yitirmektedir. İlk reddedilen yazımdan sonra "Elveda MB" başlıklı bir veda yazısı yazdım. Yanlış anlaşılma olduğu gerekçesiyle bu yazım da reddedildi. Sonra düşündüm ve MB yönetimine hak verdim. Bu kadar geniş bir platformu yönetmek kolay olmasa gerekti. Siyasi eleştirilerde daha fazla hassasiyet göstermeleri normaldır diye düşündüm. Ayrıca yazıların reddedilmesi veya geç yayınlanması konularında karşı görüşlü arkadaşların şikayetlerini de okuyordum. Demek ki bu konuda da tarafsız davranılıyordu.

Fakat son zamanlarda seyir defterinde ve blog yazılarında "güvenilir üye" veya "güvenilir yazar" ifadelerini görmeye başladım. Kuşkulandım. Benim gibi kuşkulanan bir arkadaş, MB'dan ayrılan bir arkadaşın veda yazısında, kendisinin güvenilir üye olduğu ifadesiyle ilgili yorum gönderdi. Arkadaş, güvenilir üye nedir diye sordu. Gelen cevap: Güvenilir üyenin yazıları ve yorumları yayına al tuşuna basılır basılmaz yayınlanır!

İçimde zaten bir kuşku vardı ama hep olumlu tarafa yormaya çalışmıştım.

Demek ki ben MB'un sakıncalı piyadesiymişim!

Her şeye rağmen MB, benzerleri içerisinde halen 1 numara. Ve ben kendimi aileden gibi hissetmekteyim. MB beni kovmadığı ve sizler de beni okuduğunuz sürece ben de yazmaya devam edeceğim.

Sakıncalı piyade olsam da...

Saygılarımla...



 
Toplam blog
: 337
: 4184
Kayıt tarihi
: 03.08.07
 
 

Hukukçuyum... Hukukun üstünlüğünün ve hukukçunun saygınlığının ülkemde gelişmesini ve kalıcı olma..