Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

MBA: Evliyim ama müsaitim ya da...

MBA: Evliyim ama müsaitim ya da...
 

Son dönem Amerikan modası bu, değerli okurlar. Sam Amca’nın hemşehrileri, evliliklerinden sıkılmaya başladıklarında, -doğru jargonla- heyecanlarını kaybettiklerini hissettiklerinde, birlikteliklerinde monotonluğun karşı durulmaz pençelerine kapıldıkları duygusunu yaşamaya başladıklarında evi-barkı ayırıp, resmen boşanmasalar da farklı hayatlara yelken açıyorlar. Bunu eskiden de yapıyorlardı ama artık iyice azıttılar ve bu işi resmiyete döktüler bir anlamda.

Medeni durumu sorulan bir Amerikalı, verdiği cevap şıklarının içinde; evliyim, bekarım, dulum, boşandım diyebildiği gibi rahatlıkla, MBA’im de diyebiliyor artık. Yani “evliyim ama müsaitim”, beklerim babından.

Eskiden, Amerika’ya MBA yapmaya gitmek, son derece ciddi ve prestijli bir eğitim faaliyeti sürdürmeye çalışmakla falan eş değer nitelendirildi. Yüksek lisans, master yapmakla benzer, akademik bir formasyonu içerirdi. Şimdi Allah muhafaza, “baba ben, Amerika’ya MBA yapmaya gidiyorum” dese bir delikanlı ya da genç kız, sumsuğu yediği gibi oturur vallahi yerine, peder beyden.

MBA kalıbının İngilizce kelimelerden müteşekkil açılımı şu şekilde: “Married But Available”. Biraz garip bir çeviri dili olsa da “evliyim ama müsaitim” gibi bir söze tekabül ediyor.

Çok affedersiniz ama, bu MBA denilen karın ağrısına, yurdum insanı, kendi müthiş çevirisini yapmış bile: “Mekanım B.kun Altında” Pusulayı şaşırmışların durumunu, kendiliğinden ne güzel özetliyor değil mi sosyal refleks?

Adamın biri, her türlü derdin ve belanın içindeymiş. Bir gün, bir arkadaşı ile karşılaşmışlar şehir pavyonunda. Arkadaşı sormuş “ne var ne yok, nasılsın?”. Adam, acı acı gülerek cevabı yapıştırmış: “Vallahi ne diyeyim sana Birader? Sürekli b.kun içindeyim, değişen tek şey derinlik.”

Bence bizler, yine de dikkatli olalım ve mekanımızı seviyenin altına düşürmeyelim. Yoksa kokudan durulmaz vallahi. Elin Miami’li hatunu, New York’lu adamı ile aşık atmanın çok da anlamı yok diye düşünmekteyim. Ne dersiniz, MBA arkadaşlar? Ses verin. Çok mu derine kaçtınız yoksa?

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..