Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
Okunma Sayısı
3179
 

MBA: Evliyim ama müsaitim ya da...

MBA: Evliyim ama müsaitim ya da...
 

Son dönem Amerikan modası bu, değerli okurlar. Sam Amca’nın hemşehrileri, evliliklerinden sıkılmaya başladıklarında, -doğru jargonla- heyecanlarını kaybettiklerini hissettiklerinde, birlikteliklerinde monotonluğun karşı durulmaz pençelerine kapıldıkları duygusunu yaşamaya başladıklarında evi-barkı ayırıp, resmen boşanmasalar da farklı hayatlara yelken açıyorlar. Bunu eskiden de yapıyorlardı ama artık iyice azıttılar ve bu işi resmiyete döktüler bir anlamda.

Medeni durumu sorulan bir Amerikalı, verdiği cevap şıklarının içinde; evliyim, bekarım, dulum, boşandım diyebildiği gibi rahatlıkla, MBA’im de diyebiliyor artık. Yani “evliyim ama müsaitim”, beklerim babından.

Eskiden, Amerika’ya MBA yapmaya gitmek, son derece ciddi ve prestijli bir eğitim faaliyeti sürdürmeye çalışmakla falan eş değer nitelendirildi. Yüksek lisans, master yapmakla benzer, akademik bir formasyonu içerirdi. Şimdi Allah muhafaza, “baba ben, Amerika’ya MBA yapmaya gidiyorum” dese bir delikanlı ya da genç kız, sumsuğu yediği gibi oturur vallahi yerine, peder beyden.

MBA kalıbının İngilizce kelimelerden müteşekkil açılımı şu şekilde: “Married But Available”. Biraz garip bir çeviri dili olsa da “evliyim ama müsaitim” gibi bir söze tekabül ediyor.

Çok affedersiniz ama, bu MBA denilen karın ağrısına, yurdum insanı, kendi müthiş çevirisini yapmış bile: “Mekanım B.kun Altında” Pusulayı şaşırmışların durumunu, kendiliğinden ne güzel özetliyor değil mi sosyal refleks?

Adamın biri, her türlü derdin ve belanın içindeymiş. Bir gün, bir arkadaşı ile karşılaşmışlar şehir pavyonunda. Arkadaşı sormuş “ne var ne yok, nasılsın?”. Adam, acı acı gülerek cevabı yapıştırmış: “Vallahi ne diyeyim sana Birader? Sürekli b.kun içindeyim, değişen tek şey derinlik.”

Bence bizler, yine de dikkatli olalım ve mekanımızı seviyenin altına düşürmeyelim. Yoksa kokudan durulmaz vallahi. Elin Miami’li hatunu, New York’lu adamı ile aşık atmanın çok da anlamı yok diye düşünmekteyim. Ne dersiniz, MBA arkadaşlar? Ses verin. Çok mu derine kaçtınız yoksa?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Evli ve müsait olmak bütün toplumlarda yaşanan bir olgu , sırf Amerika ile sınırlı değil ki ve Türkiye'de hiç görülmedide korkacakmıyız bu yangın bizede sıçrar diye. Nasıl olsa erkeklerimiz evli ve her daim müsaitler , nasıl olsa dört kadına kadar müsade ediliyor...Bizim anane ve geleneklerimizde MBA gibi bir şey yok ama etrafımızda hiçde görmüyor değiliz, adam öyle istemiş öyle davranıyor ne diyelim sadece aa ayıp der susarız. Babam der ki '' ayıplamak yerine terbiyesizden terbiyeli olmayı öğren''. 'Evli ve müsait olmak' bizden uzak olsun der ve susarım. Esen kalınız...

Portakal Çiçeği ve FISILTI 
 15.03.2007 14:12
Cevap :
Çok teşekkür ederim Sıla Hanım. Sağlıcakla kalınız.  15.03.2007 21:54
 

Dünden bugüne erkek dünyasında yazınız bağlamında değişen birşey yok aslına bakacak olursak.. Erkek anlayışı daima poligamiye sıcak bakarken kadınının sadece kendine ait olması fikrindeydi. Yaşanan süreçte kadın dünyası büyük değişikliğe uğradı ve MBA anlayışı gittikçe hızla yayıldı ve ne yazıkki aile yapısı da çöktü bu değişimle.. Bu sorun dün Amerika, Avrupa da yaşanırken bugünde Türkiye'de evliliklerin hızla çöktüğünü görüyoruz..Zira insanlık insanı insan yapan tüm değerlerden uzaklaşıyor" medenileşiyorum" dedikçe uçuruma düşüyor.. Saygılarımla,

güne_bakan(Nazenin yavrusu) 
 15.03.2007 12:50
Cevap :
Doğrudur efendim. Size katılıyor ve teşekkür ediyorum. Sağlıcakla kalınız.  15.03.2007 21:57
 

Bu haberi ben de okudum geçen hafta sonu bir gazetenin ekinde. İnanın ki şaşkınlıktan kala kaldım. Değerlerimizi yitiriyoruz ve aynı zamanda yozlaşıyoruz. Bir tarafta bizi çarşafa sarmak isteyenler, bir tarafta değerlerimizi ayaklar altına alanlar. Orta kaldık vallahi. Bu olaylar son derece çirki ve evlilik ve/veya birlikte olma gibi saygı gerektiren olaylara son derece aykırı. Kaleminize sağlık. Saygılarımla

Mercandan 
 15.03.2007 9:35
Cevap :
Sevgi ve saygı bizden efendim. Hoşçakalınız.  15.03.2007 21:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 911
Toplam yorum
: 2451
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 3686
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster