Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '18

 
Kategori
Eğitim
 

MEB, Fırsat Eşitliğini Sağlamada Başarılı mı?

MEB, Orta Vadeli Program (2016-2018) çerçevesinde, fırsat eşitliğinin artırılması anlamında şu çalışmaları yapmayı hedeflemiştir;

-İlköğretimde tekli eğitime geçileceği,

-Eğitimde kademeler arası geçiş yeniden düzenleneceği,

-Okul öncesi eğitim, beş yaş grubu çocuklar başta olmak üzere yaygınlaştırılacağı,

-Sınıf içi öğretme uygulamalarında iyi örnekler belirlenerek paylaşıma açılacağı,

-Eğitimde dijital içeriklerin geliştirilmesine özel önem verilmeye devam edilecek ve bu içeriklerin eğitim sürecinde kullanımı yaygınlaştırılacağı,

-Okulların rekabetçi bir anlayışla yenilikçi projeler üretmesi için bir mekanizma geliştirilecek, bu mekanizmaya imkânları kısıtlı okulların başvurmasına öncelik verileceği,

-Özel okul teşvik sisteminin değerlendirilmesi yapılarak daha verimli olması sağlanacağı,

-Eğitimde özel sektörün payını artıracak ilave tedbirler alınarak özel okullaşma oranı yükseltileceği, ifade edilmektedir.

2017 İdare Faaliyet Raporunda bu hedeflere ilişkin tespit edilen ölçülebilir sonuçlar şu şekilde özetlenebilir;

- İkili eğitim yapan okul oranı (%)

İlköğretim: 17,10

Ortaöğretim: 8,61

- Eğitimde kademeler arası geçiş yeniden düzenlenmesi ile ilgili olarak 28/10/2016 tarih ve 29871 sayılı Resmi Gazetede düzenleme yapılmıştır.

- Okul öncesi eğitimde okullaşma oranı % 53,01’e yükseltilmiştir.

- Hedeflenen okullardan internet altyapısı, tablet veya etkileşimli taht kurulumu tamamlananların oranı % 74 seviyesine çıkarılmıştır.

- Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sistemine hedef dahilinde 1.606 ders destek materyali ve güncellemesi yapılan uygulama sayıları eklenmiş olup sene başında öngörülen hedefe ulaşılmıştır. Ayrıca EBA'nın geliştirilmesi kapsamında 7 ayrı yarışma düzenlenmiştir.

-Okul, öğrenci veya öğretmenlerin yaptığı patent veya faydalı model başvuru sayısı % 1 civarında kalmıştır.

- Eğitimde özel sektörün oranı %

Okulöncesi eğitimde: 15,20

İlkokulda:4,30

Ortaokulda :5,40

Ortaöğretimde: 12 olarak gerçekleşmiştir.

Hedefler ve sonuçlar karşılaştırıldığında tam anlamıyla istenilen düzeylerde olmasa bile birçok hedefin gerçekleştirildiğini görmek umut vericidir. Bakanlığa ve Bakan Ziya Selçuk’a düşen fırsat eşitliğini sağlayacak yeni hedefler belirleyerek programı ilan etmek ve bir an önce kolları sıvamaktır.

 

Kaynaklar

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 2017 YILI İDARE FAALİYET RAPORU ANKARA-2018

 

 
Toplam blog
: 223
: 700
Kayıt tarihi
: 04.01.08
 
 

Gaziantep' te öğretmen olarak görev yapmaktayım. Son olarak Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ..