Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '13

 
Kategori
Eğitim
 

MEB, Mağdur yaratmaya devam ediyor

Milli Eğitim Bakanlığı, toplumdaki işlevi ve hemen hemen bütün vatandaşları bir şekilde ilgilendirmesi nedeniyle her dönem tartışmaların konusu olmuştur.

Son olarak eğitim kamuoyunu ve özellikle atama bekleyen 350 bin civarındaki öğretmen adayını ilgilendiren 2013 yaz dönemi atamasında, 40 bin öğretmen atanacak olması, hayal kırıklığı yarattı.

Resmi öğretmen açığının 140 bin olarak ifade edildiği bir durumda, 40 bin öğretmen atanacak olması ve geriye kalan 100 bin civarında öğretmen açığının, ücretli öğretmen alımıyla giderilecek olması, başlı başına bir sorunken; bu 40 bin atamadaki branş dağılımının da oldukça adaletsiz olması, sorunları daha da arttırmıştır.

MEB’in bu dağılımı, açtığı alan sınavının branş dağılımına göre mi, yoksa resmi açık rakamlarının oranına göre mi yaptığı bilinmiyor. Ancak bilinen bir şey var ki, ataması yapılmayan öğretmenlerden hemen hemen hiçbir branş, bu dağılımdan memnun değil ve tepkilerini her platformda göstermeye devam ediyorlar.

Öğretmen yetiştirme ve atama politikasının tıkandığını gösteren ve 11 yıllık AKP iktidarı döneminde 70 binlerden, 350 binlere ulaşan ataması yapılmayan öğretmenler sorunu büyüyerek devam etmektedir. AKP, bu sorunu psikolojik, toplumsal ve sosyal boyutuyla düşünmek yerine, sadece yeni atanacak öğretmenlerin bütçeye getireceği yük olarak algıladığı ve buna göre politika belirlediği sürece, mağdur yaratmaya devam edecektir.

40 bin kadronun branşlara göre nasıl dağıldığıyla ilgili sayılara ve bu sayıların analizine girmeyeceğiz. Ancak ataması yapılmayan öğretmenlerin bu konudaki rahatsızlıklarının, bugün için sosyal medyada yüksek sesle haykırıldığını da söylemeden geçmek doğru olmaz. Öğretmen atama politikalarının bu şekilde devam etmesi halinde, bu tepkilerin sosyal medyadan taşarak, sokaklara, meydanlara ve “sandık”lara yansımayacağının garantisini de kimse veremez.

İşte ataması yapılmayan öğretmenlerin tepkilerinden örnekler;

“Alan Sınavı İptal Edilsin bizlrde bu ülkenin öğretmeniyiz ve tüm öğretmenlikler gibi p10 ile atanmalıyız.”

“Alan Sınavı İptal Edilsin  genel yetenek genel kültür ve eğitim bilimlerini hiçe sayan bir atama olmamalıdır.”

“Tüm Ögretmenler p10 ile atansın ögretmenler arasındaki bu ikililiğe son verilsin alan sınavı iptaledilsin ki eşitlik olsun.”

“Alan sınavı adaletsizliğini gördünüz. Kontenjanlarda belli oldu niye yapıldıgı. Fransızca'ya sıfır kadro ve hatta alan sınavı yapılmayan birçok bölüm yapılandan daha fazla kontenjan aldı. Peki biz neden 3 sınava girdik? ve hatta başka şehirlerde girdik sınava çünkü her ilde sınav yapılmadı. Lütfen bu adaletsizliği yazın artık. Tüm ögretmenler tek bir puan türüyle atanmalıdır yani p10 la. bu ikileme son verilsin.”

“Tüm atamalar p10 puanıyla yapılmalı. Adil olmayan bir sınavla atama yapılamaz. En çok atanan branşlar deyip branş öğretmenlerine getirilen alan sınavının mağduriyeti giderilmeli.”

“Alan sınavı yapıp umutlandırdnız, o kadar branş çeşitliliği içinde Franszca'nın adı bile yok”

“Alan sınavı yapılan FRANSIZCA'ya sıfır kadro veren Meb acilen ek atama yapmalı”

“Gercekten cok yazik! devletin kasasına para girsin ama kadro vermesinler. Fransızca ögretmenleri dava acsın.”

“İnsanları alan sınavına sokuyorsunuz kontenjan vermiyorsunuz. O zaman adamların parasını geri verin boşuna sınava girdiler.”

“Alan sınavsız arapçaya 125 Fransızca'ya alan zulmü ve ardın dan 0 kontenjan hak mı adalet mi?”

“Alan sınavı yapılan FRANSIZCA'YA SIFIR kadro veren mebi adıl atama yaptıgı için tebrik ederiz.”

“4270 sinifciya hakkimiz verildi yıllardır biz hariç herkes dersimize girdi artık adalet istiyoruz. Hakkımız.”

“1400 sınıfçı mağdur olmasın diye bransımıza alındı 10 bin asil brans sahibini MAGDUR ETTİLer. 10 bin Resim Mezuna 357 Kadro Adalet mi?”

“10 bin Resim Mezuna 357 Kadro Adalet mi 10bin-357=9643 işsiz öğretmen bu normal mi”

“Bed. eğt. öğrt. 1500 kontenjan çok komik ve basit kaldı. Adaletsiz bir dağılım gerçekten yazık.”

“10 bin mezuna resim bolümü 357 azz .. hakkımızı yediniz. Hakkımızı istiyoruz. En az 2500 kontenjan ve atama istiyoruz HAKKIMIZ”

MEB, 350 bin ataması yapılmayan öğretmen adayının, 140 bin resmi öğretmen açığının olduğu bir eğitim ortamında, sadece 40 bin öğretmen atayıp, bu atamaların dağılımını da adaletsiz bir şekilde yaparsa, mağdur yaratmaya devam eder.

Umarız, MEB tarafından, Şubat 2014’te yeni bir atama kararı alınarak kamuoyuna duyurulur ve mağdur edilen öğretmen adaylarının bir bölümünün daha yüreğine su serpilir.

 

 
Toplam blog
: 223
: 700
Kayıt tarihi
: 04.01.08
 
 

Gaziantep' te öğretmen olarak görev yapmaktayım. Son olarak Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ..