Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '11

 
Kategori
Eğitim
 

MEB Bakan adaylarının özgeçmişleri

MEB Bakan adaylarının özgeçmişleri
 

MEB


Yeni dönemde Milli Eğitim Bakanlığına kimin getirileceği merak konusu. Otuz yıldır birtek eğitimci Bakan gören eğitim camiası, Bakanlığa getirilecek kişinin mutlaka eğitimci olmasını istiyor. Milli Eğitim Bakanlığı için ismi geçen bazı adaylar var. Üniversitelerde öğretim üyesi olan milletvekillerinin kamuoyunca eğitimci zannedilmesi ise büyük yanılgı. Çünkü bakan adaylarından Beşir Atalay, Mehmet Sağlam ve Hüseyin Çelik öğretim üyesi oldukları halde alanları eğitim değil. İsmi geçenler içinde tek eğitimcinin Yüksel Özden olduğu görülüyor. Bakan adaylarının Özgeçmişleri şöyle: 

Beşir ATALAY, 1 Nisan 1947'de Kırıkkale Keskin'de doğdu. Babasının adı Mehmet, annesinin adı Memduha'dır. Sosyolog ve Öğretim Üyesi; Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Yüksek lisans ve doktorasını Erzurum Atatürk Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde tamamladı. ABD Michigan Üniversitesi'nde ziyaretçi öğretim üyesi olarak bulundu. Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak ders verdi. 1983'te sosyoloji doçenti oldu. DPT'de Sosyal Planlama Daire Başkanlığı görevinde bulundu. 1992'de profesör unvanını aldı. Marmara Üniversitesi'nde Öğretim Üyeliği, UNESCO'da Türkiye Milli Komisyonu Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerini yürüttü. Kırıkkale Üniversitesi Kurucu Rektörü olarak görev yaptı. Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi'nin Koordinatörü olarak çalıştı. Çeşitli kitap, makale ve tebliğleri yayımlandı. 22. ve 23. Dönem Ankara Milletvekili. 58 ve 59. Hükümetlerde Devlet Bakanlığı yaptı. 60. Hükümet'te İçişleri Bakanlığı görevine getirildi. İngilizce bilen Atalay, evli ve 3 çocuk babasıdır. 

Mehmet SAĞLAM, 15 Mart 1938'de Kahramanmaraş Göksun'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Habibe'dir. Öğretim Üyesi; Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Yüksek lisans ve doktorasını "kamu yönetimi" alanında ABD'de New York Üniversitesi'nde tamamladı. Hacettepe Üniversitesi'nde doçent ve profesör olarak, öğretim üyeliği görevinde bulundu. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Dekanı, Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Rektörü, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Başkanı, YÖK Başkanı, Başbakanlık Kamu Görevlileri Etik Kurulu Başkanı olarak görev yaptı. 6'sı kitap olmak üzere, çok sayıda Türkçe ve İngilizce makalesi akademik dergilerde yayınlandı. 20, 21. ve 23. Dönem Kahramanmaraş Milletvekili. 20. Dönem'de TBMM Milli Eğitim Komisyonu Başkanlığı ve Türkiye AB Karma Parlamento Komisyonu Eş Başkanlığı yaptı. 54. Hükümet'te Milli Eğitim Bakanlığı görevini yürüttü. 23. Dönem'de Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı oldu. Çok iyi düzeyde İngilizce, iyi düzeyde Fransızca bilen Sağlam, evli ve 2 çocuk babasıdır. 

Hüseyin ÇELİK, 5 Mart 1959'da Van Gürpınar'da doğdu. Babasının adı Hasan, annesinin adı Sariye'dir. Öğretim Üyesi; İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde Türk Edebiyatı, Londra Üniversitesi SOAS'ta Türk Politikası alanında yüksek lisansını, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yeni Türk Edebiyatı Bölümü'nde ise doktorasını tamamladı. 1997'de Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde Doçent oldu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi ve Bölüm Başkanı olarak görev yaptı. Fikri ve siyasi akımlar, Türk kültürü, siyasi tarihi ve edebiyatı ile aktüel meseleler üzerine 15 kitabı yayınlandı. AK Parti Kurucu Üyesi oldu. 21, 22. ve 23. Dönem Van Milletvekili. 21. Dönem'de TBMM Başkanlık Divanı Kâtip Üyeliği, 58. Hükümet'te Kültür Bakanlığı, 59 ve 60. Hükümetlerde Millî Eğitim Bakanlığı görevlerini yürüttü. İyi düzeyde İngilizce bilen Çelik, evli ve 3 çocuk babasıdır. 

Yüksel ÖZDEN, 5 Eylül 1963'te Muğla'da doğdu. Babasının adı Hüseyin, annesinin adı Saniye'dir. Öğretim Üyesi; Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Yönetimi Planlama Bölümü'nü bitirdi. Yüksek Lisans ve doktorasını ABD'de Wisconsin Üniversitesi'nde tamamladı. Aynı üniversitenin Eğitimde Yeniden Yapılanma Merkezi'nde doktora sonrası çalışmalarda bulundu. Değişik üniversitelerde öğretim üyesi olarak görev yaptı. 1998'de doçent ve 2000'de profesör oldu. Eğitim Bilimleri ve Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı, Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğü, Necatibey Eğitim Fakültesi Dekanlığı görevlerinde bulundu. Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü görevini yürüttü. Eğitim, yönetim, liderlik ve değişim-dönüşüm konularında yayınlanan 4 kitabının yanı sıra, alanı ile ilgili çok sayıda kitaba editörlük yaptı, bölümler yazdı. 23. Dönem Muğla Milletvekili. 23. Dönem'de NATO Parlamenter Asamblesi Türk Grubu Üyesi oldu. Çok iyi düzeyde İngilizce bilen Özden, evli ve 3 çocuk babasıdır. 

Nimet ÇUBUKÇU, 2 Mart 1965'te Ayrancı'da doğdu. Babasının adı Ferit, annesinin adı Emine'dir. Avukat; İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Serbest avukat olarak çalıştı. Adalet ve Kalkınma Partisi Kurucu Üyesi oldu. 22. ve 23. Dönem İstanbul Milletvekili. 22. Dönem'de AB Uyum Komisyonu ve Karma Parlamento Komisyonu Üyeliklerinde bulundu. 59. Hükümet'te Devlet Bakanı olarak görev yaptı. 60. Hükümet'te yeniden Devlet Bakanı oldu. Hükümette yapılan değişiklikte, Millî Eğitim Bakanlığı görevine getirildi. Orta düzeyde Almanca bilen Çubukçu, evli ve 1 çocuk annesidir. 

Nabi AVCI, 1953 yılında Bilecik'te doğdu. ODTÜ Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bölümü'nden 1978 yılında mezun oldu. Üniversite sonrası yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli memuriyetlerde bulundu. Dış politika yazarlığı yaptı. Anadolu Üniversitesi'nde iletişim bilimleri dalında doktorasını 1986'da tamamladı ve öğretim üyeliği görevinde bulundu. 1987-88 arasında Zaman Gazetesi Genel Yayın Danışmanlığı ve yazarlığı yaptı. Kanal 7 televizyonunda program yaptı ve Yeni Şafak gazetesinde yazarlık, yöneticilik görevlerinde bulundu. “Abdullah Karaca ve Enes Harman” takma adlarıyla yazılar kaleme aldı. “Molla Kasım” takma adıyla mizah yazıları yazdı. Ayrıca çevirileri de vardır. 1994’te belediye başkanlığını kazandığı seçimde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın iletişim politikasını yürüttü. Başbakanlık Müşavirliği'nde çalıştı. 

Sayın Başbakanın eğitim camiasının beklentilerini dikkate alacağına inanıyoruz. Gerekirse Meclis dışından Bakan atanmalı ama Milli Eğitim Bakanı mutlaka eğitimci olmalı. 

Doğan CEYLAN 

Müfettişler Derneği Başkanı 

 
Toplam blog
: 46
: 1313
Kayıt tarihi
: 31.03.08
 
 

Maarif Müfettişi. 1989 Uludağ Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği, 1996 İnönü Üiversitesi Eğitim Yöneti..