Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '12

 
Kategori
Müzik
 

Mecaz...dinleyin..dinletin...

Mecaz...dinleyin..dinletin...
 

Mecaz...Kelime anlamını bilmeyen yoktur ama grubu duymayan vardır, eminim. Özellikle de bu zamanda. Hani dizilerin ve dizi müziklerinin çoğalıp, türkü ve türevlerinin rağbet görmediği bu dönemlerde...İtiraf edeyim ben de sadece "Yalelli" adlı türküleriyle yetiniyordum...Belki bir kaç türkü daha ama hepsi o kadar...Dün geceye kadar...

Yaşadığım yer öyle şaşaalı bir kent değil. Yıldız parıltılarını yakamoz, uzak dağları deniz niyetine görebileceğiniz küçük bir yer. Bir de İzmir'e 5 saat olan uzaklığı var ki..Tüm bunlar bir araya gelince iyi müzik yapan, yetenekli insanların buralara gelmesini düşlemek sadece bir ütopya olarak kalıyor...Bu yıl ki mezuniyet şenlikleri için yapılan hazırlıklar oldukça yoğun, çetrefilli bir süreci barındırıyordu. Davetli listesini görünce "Acaba buranın İzmir'e olan uzaklığını biliyorlar mıdır ki?" diye düşünmeden edemedim..... Uzatmayacağım. Şenliklerin üçüncü günün konuğu Mecaz grubu'ydu. Grup kendini kendi sitesinde anlatmış zaten, merak edenler için adreslerini de yazdım ( http://www.mecaz.net ), ben harika performanslarından bahsetmek istiyorum. .


Grubun türkülerle olan bağı ayrı bir güzellik katsa da, grup üyelerinin yaratıcılıkları ve kendi aralarındaki dostlukları da sadece sahneye değil yaptıkları müziğe de yansımıştı... Ortaya da hem dinlenip hem izlenilesi bir şölen çıkmıştı. Grubun her üyesi birbirinden yetenekli ve özel insanlar... Mahmut Hoca'nın o candan tavırları, Zeynel hoca'nın coşkusu...Konser sırasında Bulgaristan'dan gelen misafirler için özel olarak-kısa da olsa- Bulgarca bir şarkı bile söyledi Mahmut Hoca... Hangi birini anlatsam bilemedim...Mümkünse canlı performanslarını izleyin derim... İlk fırsatta bundan sonraki ilk konserlerine gideceğim, nerde olursa olsun.. Size de tavsiye ederim, asla pişman olmazsınız. En sevdiğim iki parçasını önererek yazıyı bitirmek istiyorum: "Can yarim" ve "Yalelli" ...Mutlaka dinlenmeli...

 

 

 
Toplam blog
: 9
: 524
Kayıt tarihi
: 01.05.12
 
 

Küçükken Ay Savaşçısı Usagi gibi olmak isterdim. Biraz büyüyünce Linkin Park'ın asi yanı çok cezb..