Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '06

 
Kategori
İlişkiler
 

Mecburi hizmet

Yuzlerce kisinin icinden daktilograf olarak secilerek gittigim Jandarma Genel Komutanligi Bakanliklarin merkezinde Turkiye Buyuk Millet Meclisinin karsisinda Icisleri Bakanliginin hemen yaninda idi. Alt kata inerek arkadaslarla tanistik, ve goreve basladik yapilacak okadar cok is vardi ki anlatamam. Cunku butun Turkiye`nin Jandarma birimleri buraya bagli idi. Bir yazisma yaptigimiz zaman 7 nusha cikartarak ilgili birimlere gonderiyorduk.

Lojistik kismina personel gerekiyormus beni gonderdiler o kisma, bir sure orada calistim. Daha sonra subay tayin kismina gectim buradada is coktu ama isin coklugu mesgul ettigi icin memnuniyet verici durumdu. Ayni kisimda gorevli bayanin Izmir`li oldugumu ogrenince Izmir kokuyor demesiyle Izmir kokmuyor ama sen kokuyorsun deyince hemen gorevden alindim. Agustos ayinin sonu idi, terfiler oluyordu, terfi olan subaylar cukulata yada farkli seyler ikram ediyorlardi. Guzel geciyordu gunler memur gibi gorev yapiyordum. Ust duzeyde rutbelilerle beraber idik hepsi mukemmel inanlardi. Astsubay tayin kismina transfer oldum, oradada bir sure gorev yaptim. Aslinda izne cikan memurlarin yerini dolduruyordum. Aksi halde evraklarin altindan kalkmak cok zor merkez oldugu icin mesajlar hic durmuyor ozaman bilgisayara gecilmemisti. Mesajlar tel yoluyla gelir dosyalarina yerlestirirdik. Bazen dusunurdumde bir subayin geleceginle oynamak bir memurun elinde dosyasindaki basarilari ortadan kaldirsa kisiyi olumsuz yonde, ama ceza ve olumsuzluklari kaldirsa olumlu yonde etkileyecek kisin gelecegini. Teftis kurullarinda, denetleme baskanliginda gorev yaptim bir sure.

Bir gun kantinden alisveris yaparken iceride bir subayin alisveris yaptigini fark etmedim. Bu subay Guvercinlik alay komutani imis. (Aslinda iceriye girilmiyor sadece pencereden alisveris yapiliyor). Kantinciye seslenince kendimi karargah komutanin karsisinda buldum. (Guvercinlik alay komutani beni sikayet etmis) Merkezde isim bitmisti beni karargaha gonderdiler. Uc tane astsubayin islerine bakiyordum. Baktim astsubaylar askerin yemeginden yiyorlar duzenli olarak, mutfaga giderek onlara daha once tesaduf eseri okumus oldugum Ic hizmet kanunun ilgili yasasini okuyarak hicbir subay yada astsubay er ve erbasin yemegini yiyemez diyen maddesini kendilerine gosterdim. Arkadaslar korkuyorlardi siz merak etmeyin ben sorunu cozerim dedim. Astsubaylar sabah kahvalti istediklerinde gidip kantinden onlar adina actirmis oldugum hesaba aldiklarimi kaydettiriyordum. Oglen yemek istediklerinde kalmamis diyordum Bir ay gectikten sonra kantinci hesaplari kendilerine getirince beni cagirdilar bu ne dediler her sabah istediklerinizi kantinden aliyordum deyince yuzume tuhaf tuhaf baktilar, aslinda cok iyi insanlardi, bana cok iyi davraniyorlardi. Ama benimde askerlerin cikarlarini korumam gerekiyordu. Ilgili yasa maddesini kendilerine hatirlattim. Birkac gun icinde surgune gonderildim surgun yerim Mersin idi.

Burada 13 degisik birimde gorev yapmistim ust duzeyde subaylarla beraber calistik hepsi mukemmel insanlar. Mersine zaman zaman Ankara`dan teftise subaylar geldiginde benim onlarla daha onceden tanisiyor olmam, bana guven veriyordu onlarla konusurken , ama hic ust rutbeli ile karsilasmamis subay yada astsubaylar tedirginliklerini gizliyemezlerdi. Cok dayak yedim askerde haklarimi savundugum, dogru bildigimi soyledigim, tartismaya girdigim karsimdakini mat ettigim icin. Hepsi unutuldu cok guzel gecti askerligim, yaptigim gorevin hakkini verdigime inaniyorum. Biz Cumhuriyetin kazanimlari ile buyuduk onun coskusunu yasadik, heyecanini hissettik icimizde. Arkadaslarimiz goreve giderken donmeyeceklerinin bilinci icerisinde idiler sinirda pusuya yattiklari zaman, bazen pusuya dusurulurler olum haberlerini alirdik. (Sinirda gorev yapan arkadaslarimi kasdediyorum) Bunca olayi yasayan biri olarak yillar sonra Turkiye Cumhuriyeti basbakaninin sarfettigi askerlik yan gelip yatma yeri degildir sozu Turkiye icin askerligini yapmis kisiler icin talihsizlik ve bu konudaki bilgi eksikliginin disa vurumunun gostergesidir. Sehit ailelerine ve askerde gazi olan kisilere haksizlik ve hakarettir. Simdi olsa degermi bu insanlar icin askere gidip bu kadar risk almaya diye dusunmeden edemiyorum.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...