Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '11

 
Kategori
Öykü
 

Meçhul'e yol arkadaşım (6)

Meçhul'e yol arkadaşım (6)
 

Hiçbir şey göründüğü kadar değildir


Sessizliği yine adam bozuyor;

- İçinde şüphe olan iman, iman değildir diyor adam

Biliyorum, şüpheyle iman bir arada olmaz ama bunu ne maksatla söyledi şimdi?

- Bir tarafın sonsuzluğu istiyor ama mucicelere şüpheyle bakıyor ve karşılaştığın mucizeleri aklın seviyesini indirip, basitleştirmeye çalışıyor. Aklın rehberliğini kabul edip, ruhunu ve yüreğini aklın sınırlarına hapsedeceksen neden hayatın görünen yüzüyle yetinmiyorsun? Diyor adam.

- Çünkü, maddi evren içimdeki boşluğu açıklayamıyor... Çünkü, içimde benden fazlası olduğunu hissediyorum ama o içimdeki öteki bene ulaşamıyorum.

- O zaman neden her şeyi aklınla didikleyip, mantık kuralları çerçevesine oturtmaya çalışıyorsun?

Yine cevabını veremeyeceğim bir soru…

Belli ki bu adamda ilim var. Neden bu kadar bozuldum ki yüzünü görememeye; çok mu önemliydi yüzünü görmek…

- Bazen görmek için gözleri kapatmak lazım diyor.

- Gözleri kapatıp, yürekle bakmak lazım biliyorum, biliyorum da uygulamada bir takım eksikliklerim var sanırım, diyorum.

Eve doğru bir adım daha atıyorum ve geri dönüp yol arkadaşlığı için teşekkür edip, apartman kapısından giriyorum. Elim gayri ihtiyari merdiven otomatiğine gidiyor ve sürpriz.! Işıklar yanıyor dış kapıya geri dönüyorum ama ortada hiç kimse yok. Zaten başka türlüsünü de bekliyor değilim, ama bir ihtimal, umudum kalacağına emeğim kalsın değil mi ya…

Yatsı namazımı kıldıktan sonra, uyumaya çalışıyorum ama nerde… Kafamda binlerce kavram, binlerce soru dönüp duruyorum sağa sola...

Aradan bir hafta geçiyor yine kampustayım. Ders bitişi, otobüs durağı ve ev ama ne gelen var ne giden… Keşke sorsaydım tekrar ne zaman görürüm seni diye…

İkinci, üçüncü ve dördüncü haftalar hiçbir yerde karşıma çıkmıyor. O garip boşluk hissi büyüdükçe büyüyor içimde...

Mevsim; ilkbahar... Zaman; bir ayı bir gün geçe ve günlerden cumartesi… Dün akşam gittim en son derse ve O, yine ortaya çıkmadı. Gündüz ev işi, çarşı, alış- veriş gelip geçti. Akşam yemeğinden sonra balkona çıkıyorum. Hava gök gürültülü ve sağanak yağışlı… Bayılırım şimşekler eşliğinde balkon sefası yapmaya. Çayım, sigaram, yağmur kokusu ve gecenin karanlığını yırtan şimşek ışıltıları…

 
Toplam blog
: 20
: 523
Kayıt tarihi
: 13.07.08
 
 

Kütahya; doğduğum ve doyduğum yer, yani her anlamda memleketim. Kamu da çalışıyorum, Lisans mezun..