Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '15

 
Kategori
TV Programları
 

Medcezir / Mira & Yaman aşkı arasına hastalık girdi, Gözyaşları sel olacak!

Medcezir / Mira & Yaman aşkı arasına hastalık girdi, Gözyaşları sel olacak!
 

Ay Yapım'ın Star Tv'de oynayan fenomen dizi Medcezir'de Mira & Yaman aşkı arasına Mira'nın hastalığı girdi. Aşk yolunda ilerleyen çift, Mira'nın hastalığının nüksetmesi ve aniden bayılması Yaman'ı çaresiz bıraktı, gözyaşlarına boğdu. Mira'nın bayılması tüm izleyenleri derin bir üzüntüye gark etti.

Yaman ile Mira usulüne uygun olarak istenmiş ve resmen nişanlanmışlardı. Altınkoy'un kokuşmuşluğundan uzaklaşıp karavan ile batı Karadeniz turuna çıkarlar. Mutluluklarının doruğunda bu defa Mira'nın hastalığı onların peşini bırakmaz. Mira, hastalığını bir tarafa bırakıp çocuk sahibi olmak isterken hastalığının yakasını bırakmadığı gördük. Bundan sonra neler olacak? Sosyal Medyada bu hastalık nedeniyle Mira ölecek dedikoduları dolaşmaya başladı. Bunlar tamamen uydurma... Çağatay Ulusoy'un ilk dizisinde 'Feriha' öldürülmüştü. Bu dizide aynı kaderi yaşatılmamalı. O 'Adını Feriha Koydum' dizisinde Emir'in kaderiydi. Medcezir'de Yaman'ın kaderi öyle olmamalı. Senaryoyu Ece Yörenç yazıyor ama ben kendi varsayımlarımı söyleyeyim. Şayet dizi 3.sezona devam edecekse, ki devam edecek. Haziran'da sezon finaline kadar Mira ameliyat olacak, uzun bir iyileşme döneminden sonra Eylül'de yeni 3.sezonda Medcezir tekrar bomba gibi başlayacak. Faruk Beyin Yaman'a söylediği "Mira'nın ameliyatının güzel günlere açılacak kapı olarak gör" dediği gibi, Mira iyileşmiş olarak hayata tekrar dönecek, önce Yaman - Mira Serez'lerin kökünün bahçesinde Prens ve Prensesler gibi bir düğün ile evlenecekler. Sonra güzel kızları Ender dünyaya gelecek... Ve bu hikaye mutlu bir şekilde 2015 - 2016 sezonunda da devam edecektir.

Medcezir reytinglerinde de bir düzelme var. AB'de 4,40 ile 2.sırada, Total'de 4,04 ile 3.sırada yer almıştır.

CD-9k2yUsAAr6kn.png large

Ayrıca sosyal medyada da Medcezir, % 30,89 reyting ile en çok konuşulan "aşkınyolu" olmuştur.

Biz gelelim 71.bölümde olanlara:

Hemşire'yi Asım Şekip Kaya'nın çarptığını Yaman, Selim ve Mert Sherlock Holmes gibi çalışarak ortaya çıkartırlar. Asım Bey nöbetçi mahkemeye çıkartılır, Sude Hanım da suçlamalardan kurtulur, serbest kalır. Selim Bey, herkes işlediği suçun bedelini ödeyecek dese de, Sedef bu çok bozulur.

Mira valizini hazırlar, babasına da bir mektup bırakır. Aynı şekilde Yaman da manevi babası Selim Beye de bir mektup bırakarak, valizini hazırlar. Yaman, Mira'ya telefon ederek, Prenses hazır mısın, birazdan hayallerimize doğru yola çıkacağız.

CD-3byIUkAAfViY

Mert nişan hediyesi olarak onlara bir karavan kiralar. Mert dışında kimseye bu seyahati söylemezler. Mert Faruk amcaya söylemeyecek misin? diye sorar. Oysa Yaman onunla konuşmuştur. Faruk Bey, onun bu hayattaki en büyük özlemi sensin Yaman. Onun elini sıkı sıkı tut, hastalığını unuttur, bu ameliyatı güzel günlere açılacak kapı olarak gör. Lütfen kızımı dikkat et Yaman diyerek ricalarını iletmiştir. Giderken de telefon eder, beni habersiz bırakma Mira sana emanet diye tembihler.

Ekran AlıntısıMD71.2

Yaman Mert'ten özür diler, Eylül ile durum böyle iken seni yalnız bırakıp gidiyoruz. Kardeşi Mert'e tavsiyelerde bulunuz, kendini Eylül'e af ettirmesi için hatalarınla yüzleşmesini ister.

Ekran AlıntısıMD71.3

Eylül üzüntüden yatağa düşmüştür, Uzay'a dön dediği için pişmandır. O Mert'i seviyordur. Mert, o sabah keyifle duşunu alır, Kelebeğe koşsana diye bir türkü tutturur, eline aldığı bir adet kırmızı gül ile Eylül'e gider. Oturur konuşurlar, Uzay yüzünden bu konuşma kavga ile biter. Mert, cebindeki yüzük ve kolyeyi bırakır, Mert ile Eylül'ün hikayesi bitti diyerek terk eder.

Ekran AlıntısıMD71.4 Ekran AlıntısıMD71.4B

Mira yola çıkmış elinde valizi ile Yaman'ı bekler. Yaman kocaman karavanla çıkagelir. Yaman bu ne diyen Mira'ya Yaman evimiz diye cevap verir. Mira, Yaman sence biz delilik mi yapıyoruz. Yaman, Evet...

Ekran AlıntısıMD71.5

Birlikte aşk yolunda çok güzel bir yolculuğa çıkarlar. Nereye gideceklerini radyoda çalan kadın şarkıcı tayin eder ve Asya yönüne Batı Karadeniz sahillerine giderler. Çalan "Yol nereye biz oraya" şarkısını keyifle söyleyerek yollarına devam ederler.

Ekran AlıntısıMD71.7 Ekran AlıntısıMD71.7BB

Asım Şekip Kaya serbest kalır. Deniz Hanım , Asım Bey bana bir röportaj borcunuz var deyince Sedef, kimseye bir borcumuz yok. Asım Bey Selim'e uzun bir süre senin adını bile duymak istemiyorum diyerek serzenişte bulunur. Sude son derece keyiflidir. Faruk Selim Beye, Orkun da Asım Beye yardım etmiş. Şu Mira'nın da Web sitesi üzerindeki tedbiri kaldırmasını ister. Asım Bey, şirket hisselerinin yerle bir olmasını çok üzülür. Arabada kızı Sedef ile tartışırlar, Sedef arabayı terk eder.

Ekran AlıntısıMD71.6

Mahkeme dönüşü eve gelen Orkun'u sevgilisi Ceren'den de bir darbe alır. Ceren valizini alır ve Orkun'u terk eder, gider. Batan gemiyi ilk terk eden Ceren olur.

Ekran AlıntısıMD71.8A

Faruk Beye Mira'nın yazdığı mektubu Beren verir. Babacığım, biliyorum bana çok kızacaksın, sağlığımı önemsemediğimi, geleceğimi tehlikeye attığımı düşüneceksin. Ama öyle değil, bu öyle değil. Bu tahmin ettiğin türden bir kaçış değil. Ben daha iyi hissetmek için gidiyorum. Beni bekleyen kaç takvim daha var bilmiyorum. Kaç gecenin sabahın sonrasını düşünmeden yaşayacağımı bilmiyorum. Sevdiğim adamla sonrasını düşünmek istemediğim bir yola çıkıyorum. Artık yalansız, tuzaksız bir hayat kurmak istiyorum baba. belki bir adım sonrasını düşünmediğim bir dünyayı arayıp buluruz, toprağa umut ekmek istiyorum, filiz verdiğinde bana geri dönecek olsun. Çok koştum, çok yoruldum. Sevdiğim bir adamla sakin bir liman bulmak istiyorum. Ben Yaman'ın yanında kendimi unutuyorum. Ben hayatımı yeniden çiziyorum. Sonunda her şey çok güzel olacak. Bütün kalbimle bunu inansam, kim bilir gerçek olur baba. Ben bekleyen kaderi değiştirebilirm.

Ekran AlıntısıMD71.9

Yaman da aynı türden Selim Beye bir mektup bırakmıştır.  Yine hayatını feda ediyorsun, kendini düşünmüyorsun diyeceksin. Bu güne kadar boşa konuşmadın, her nasihatını aklıma kazıdım. Şimdi beni bi sen anlıyabilirsin, çünkü sen de çok sevdin. Mira benim avuçlarıma bırakılmış bir şans, elimden kayıp gitmesini izin vermiyeceğim, sımsıkı tutacağım. Babasının elini bırakmayan bir çocuk gibi. Ben de Mira'ya mecburum. Ona nefes olucam, kaçmak istediği sığınak olucam. Yol bizi nereye götürecek bilmiyorum. Ama Mira'nın gideceği yolu bulacağım. Onu benden almak isteyen hayatın karşısına öyle durucam ki, beni kimse yıkıp geçemiyecek.

Ekran AlıntısıMD71.8

Bana baba olduğunda anlarsın demiştin. Bir gün baba olabilmek için Mira ile hayatı tırnaklarımızı geçireceğim. Beni ancak sen anlarsın abe... Sevdiğim kadını kaybetmemek için sen de her şeyi yapardın. Selim Bey Yaman'ın mektubunu okuduktan sonra çok duygulanır. Gözleri buğulanır. Yaman'a telefon açar, cevap alamaz babaca bir mesaj bırakır. "Yaman, oğlum ben sana şimdi ne diyeyim. Söyliyecek bir şey bırakmamışsın bana... Bazen hayatın sesini duymak için, seni saran kabukları kırmak gerekir. Kaçmak, kavuşmaktır bazen. Aradığınızı bulana kadar gidin. Sonra dönün. Burası sizin eviniz. Ne zaman nasıl dönerseniz dönün, bu kapı size hep açık olacak. Arayın, arada bir ses çıkarın, iyi olduğunuzu bilelim.Kendinize dikkat edin, yolunuz açık olsun Oğlum...

Ekran AlıntısıMD71.11

Mert'i arayıp bulamayan Olcay Hanımı Doruk eve getirir. Selim Bey ile tanışırlar. Eda telefon ile Doruk'u arar, Doruk, Olcay Hanım'ın Mert'e gittiğini söyler, Eylül de Olcay Hanımın Mert'e geldiğini öğrenmiş olur.

Ekran AlıntısıMD71.14

Olcay Hanım Mert'i ikna etmek için epeyce uğraşır. Eylül'den konuşurlar. Eylül, Eda ve Gaye Mert'in evinin bahçesine gelirler. O sırada Sude Hanım'ın telefon konuşmalarını duyarlar. Bebeğin de Kenan'dan olduğunu öğrenmiş olurlar. Bahçe kenarından onları seyrederler. Mert odasında oyuncaklarını Olcay Hanıma gösterir. Olcay ilham perini kaybettin ama, çalışmalarına devam etmelisin. Akşam yediye kadar zaman verir. Mert çizimlere tekrar başlar. Çıkışta da Olcay Hanım ve Mert Eylül ve arkadaşlarını görürler. Aralarında limoni konuşmalar geçer.

Ekran AlıntısıMD71.15

Yaman çok güzel doğal manzaralı gölet kıyısında bir yere park eder karavanı. Manzara olağanüstüdür. Yönetmenişmiz Ali Bilgin çok güzel görüntüler verir izleyenlere...

Ekran AlıntısıMD71.12A

Mira karavanın içini kontrol eder, her şey vardır. Mert her şeyi düşünmüştür. Karavanda yok yoktur.

Ekran AlıntısıMD71.10

Mira çok mutlu olur, Yaman sarılır öper Mira'sını...

Ekran AlıntısıMD71.13

Karavanda her şey vardır. Bu güzel yere isim aralar, sonunda 'Miraya' koyarlar. Ufak tefek eksikleri almak için yakındaki bir köy pazarına giderler. Çilek ve yemek için sebze alırlar. Yaman tencere tava alırken, Mira da sebze alır, satıcı kadın da nasıl etli kabak dolma yapacağını anlatır.

Ekran AlıntısıMD71.16

Satıcı kadın Yaman'ı görünce kocan mı diye sorar? Çok yakışıklıymış, çok yakışmışsınız birbirinize, Allah nazarlardan saklasın diye dua eder. Mira köyün pazar ortamını çok beğenir.

Ekran AlıntısıMD71.17

Kenan Almanya'da iyileşmeye başlamıştır. Televizyonda kazada ölen hemşirenin haberini görür. Asım Şekp Kaya'nın ölüme sebep olduğunu öğrenir. Nevin Hanım, Hasan ve Ayşe kiraladıkları dükkan temizlindedirler. Giray gelerek Ayşe'ye boşanacaklarını söyler. Aralarında kavga çıkar, o sırada Kenan annesini arar. Kendisinden kan alan hemşireyi sorar. Sonra da ben anlayacağımı anladım der ve telefonu kapatır.

Ekran AlıntısıMD71.20A

Yaman o gün akşam için mangalda ızgara köfte yapar. Mira da pilav pişirir, Yaman karavanın içinden Mira'nın ilaç içtiğini görür. Çok güzel bir akşam yemeği yerler. Aralarında kelime oyunu oynarlar. Bebek denince Mira, ya olmazsa, ya imkansızsa yine de benimle evlenmeyi ister miydin? Yaman, seninle evlenme isteğimi hiç kimse engelleyemez. Biz birlikte ne olursa olsun birlikte bütün engelleri aşabiliriz. Mira, ben senin çoluk çocuk sahibi olmak istediğini biliyorum. Yaman, ben sadece seninle bir ömür seninle birlikte olmak istiyorum. Ama tedavi sonunda belki de bir ömür boyunca çocuk sahibi olamayacağım. Ben bu yüzden hamile kalmak istedim. Belki de hala bir şansımız varken der lafı yarım bırakır.

Ekran Alıntısımd71.20bc

Yaman yüzü düşen Mira'yı teselli eder. Biz birbirimizi bulduğumuz için zaten şanslıyız. Birlikte mutluyuz, huzurluyuz. Yarın öbür gün evleneceğiz, zamanı geldiği zaman çocuk da yapacağız. Onu sevgimizle büyüteceğiz.

Ekran AlıntısıMD71.21

Yaman, çocuğumuz olmasa da olur. Bak bana, Selim abi bana öz evladı gibi görüyor. Ben de onu babam olarak görüyorum, hatta daha da fazlası... Biz de bir çocuğu kendi çocuğumuz gibi yetiştirebiliriz. Yaman, çok güzel laflar eder. Mira'yı öper.

Ekran AlıntısıMD71.22

Orkun elinde içki şişeleri ile Burak'lara gelir. Burak ile Doruk'dan yüz bulamaz aralarında kavga çıkar. İşki şişelerini yere çarpar. Burak, cinayeti ört bast ediyorsun, insanların hayatları ile oynuyorsun diyerek Orkun'u suçlarlar. Burak ile Doruk arabaya binip giderler, Orkun yapayalnız kalı, arkalarından küfürler savurur.

Ekran AlıntısıMD71.19

Altınkoy'da özel bir davet gecesinde, herkes oradadır.   Eylül bütün gece Mert gelecek mi diye bakar. Selim Bey ile Sedef gelir, Mert'i göremez. Kaan Mavideniz Selim Beylerle tanışır. Kaan Mavideniz, zengin bir işadamıdır ve Asım Şekip kYa şirket hisseleri ile ilgilenmektedir. Nihat Altınkaya, "Kaan Mavideniz" karakteri olarak diziye yeni girenlerdendir.

Ekran AlıntısıMD71.23

Faruk Bey de geceye katılır, çocuklardan haber sorar. Selim Bey Sude'nin Mira'nın gidişinden haberi yok. O sırada Orkun da geceye katılmak ister. Zil zurna sarhoş olduğu için kapıdan alınmaz. Orkun sesini yükseltir, gecenin içine tüy diker. Sude'ye laf atar, bebeğinizin babasını karar verebildiniz mi? Ben en son Kenan Koper diye hatırlıyorum. Katiller, yuva yıkan kadınlar hep buraya davetli. Selim Bey, yeter diyerek üstüne çullanır, ağzını kapatarak dışarı çıkartır. Orkun, herkesin kirli çamaşırlarını ortaya dökmüştür. Selim nasihatlarda bulunur, Orkun sen bunları evlatlığına sakla der ve çeker gider.

Ekran AlıntısıMD71.24

Yaman ile Mira yemek sonrası meydan ateşini yakarlar. Yaman eline gitarını alır.

Ekran AlıntısıMD71.25

Levent Yüksel'in 'Medcezir' parçası fonda çalar. "Fırtınam, felaketim hasretim, yetmiyor sevişmeler yetmiyor. Şiddetin ne hoş, ne güzel şevkatin, sevdikçe sevesim geliyor. Ölene kadar peşindeyim bırakmam. Bu medcezirler, fırtınam, felaketim hasretim, yetmiyor, sevişmeler yetmiyor."

Ekran AlıntısıMD71.26 Ekran AlıntısıMD71.26B

Yaman şelale kıyısından kopardığı beyaz kır çiçeklerine saçına takar. Sonra da onu öper. Doğal ortamda çekilmiş çok güzel sahnelerdir bunlar. İnsanın ruhunun derinliklerine kadar işliyor.

Ekran AlıntısıMD71.27B Ekran AlıntısıMD71.27

Yaman Mira'ya, gökyüzünü işaret ederek, ben seni ordan aldım, kalbini göstererek buraya sakladım der. Bu aşk ve sevgi sözcükleri karşılıklı söylenir. Yaman sabah, sıcak ekmek almaya gittim diye bir not ile kır çiçeklerinden  bir demet bırakır.

Yaman, ekmek fırınından Faruk Beyi arayarak iyi olduklarını ve haklarında bilgi verir. Faruk, Mira'nın Web sitesinin açıldığını müjdeler.

Mira o sırada karavanda korkunç şekilde halüsinasyon görür. İki kişi ağzını kapatır, bıçakla tehdit eder. Mira çığlık çığlığa ekmek bıçağı ile onlara saldırır, Yaman diye de bağırır.

Ekran AlıntısıMD71.28

Yaman çığlıkları duyunca doğruca karavana koşar. Mira'yı eli bıçaklı görünce çok şaşırır. Ben kimseyi görmedim der ve her şeyi anlar. Sakin olmasını, hastalığından dolayı böyle şeyler gördüğünü anlar. Onu göğsüne bastırır, geçti diye sakinleştirmeye çalışır. Yaman çok endişelenir, oldukça da üzülür.

Ekran AlıntısıMD71.30

Yaman ile Mira derenin üstündeki sal köprü üstüne yan yana otururlar. Yaman, dönelim prenses doktora görünmenin vakti geldi. Mira ben buraya ilk solukta dönmek için gelmedim diye itiraz eder. Hayır dönmeyeceğim, sadece yalnız kaldığım için korktuğunu söyler. Pes etmeyelim der ve Yaman'a ikna eder.

Ekran AlıntısıMD71.29B Ekran AlıntısıMD71.29A

Diğer tarafta Eylül Burak'ların kapısını çalar. Kapıyı Uzay açar. Hoş geldin der. Uzay, Mert ile tamamen bittiğine sevindim. Hala kafan karışık, sana sık boğaz etmeyeceğim. Uzay hediyesini verir. Uzay Eylül'e Japonya'yı anlatır. Eylül, ben yapamayacağım, özür dilerim, ben Mert'i çok seviyorum. Uzay, üzülme, Mert'in de seni üzecek bir şey yaptığını zannetmiyorum. Sen sakin sakin konuş onunla.

Ekran AlıntısıMD71.31A

Kaan Mavideniz, Asım Beye şirket için teklifini verir, Asım Şekip Kaya çok sinirlenir, teklif dosyayı atar. Kaan Bey, bir hafta sonra hisselerin değeri daha da düştüğünde , bu parayı da alamazsınız. Asım Bey, Kaan Beyin teklifini reddeder, aileme sakın bir daha yaklaşma diyerek kovalar.

Ekran AlıntısıMD71.32

Mert, havuzu temizlerken Eylül gelir. Mert, ben konuşmak istemiyorum dese de Eylül, hayır konuşacağız. Beni dinleyeceksin. Eylül, yapamıyorum. İçime nasıl kazındıysa kurtulamıyorum, seni çok seviyorum. Yok öyle beni hayatından çıkartmak. Başta nasıl sevdiysen, yine öyle seveceksin. Daha azı ile yetinemem. Mert, Eylül ben Olcay'la beraber oldum, çok üzgünüm. Eylül, göz yaşlarını tutamaz.

Ekran AlıntısıMD71,33

Sude Hanım eve gelir, içeride Kenan'ı karşında görünce çok korkar. Kenan, korkma sana zarar vermeyeceğim. Sude, hemen def ol buradan, polis çağıracağım. Kenan, sadece konuşacağız. Konuşmayı yapmanın zamanı çoktan geldi.

Ekran AlıntısıMD71.34

Yaman Mira'nın doktoru ile konuşur. Olanları anlatır. Doktor bir sonraki evreye geçmiş, lütfen onu buraya getir. Mira da kenardan duyar. Yaman, bir kaç gün içinde getireceğini söyler. Yaman çok perişandır. Mira, inadına ben burdan çok sıkıldım, daha uzak bir yere gidelim. Gidebildiğimiz kadar Güneye gideriz. Yaman, yalan söyler. Aslında benim bu hafta finaller için dönmem lazım. Mira telefonla ile arayıp haber mi verdiler.

Ekran AlıntısıMD71.35

Mira, niye benden sakladın. Babam da biliyor mu? Yaman, başka türlüsü olmazdı. Her gün rapor veriyormuşsun, beni kandırdın. Mira, karşısında duran Yaman'ı ara ara bulanık görür, gözleri kararır.

Ekran AlıntısıMD71.36

Mira, benim gerçeğim bu rüya bitti artık. Uyanamayacağımdan korktuğum için ameliyat olmak istemiyorum. Ölüme daha çok yaklaştığımı biliyorum. Yaman, çaresiz değiliz biz. Hemen İstanbul'a gidelim, dönelim Prenses. Bizim için tedavine başla. Hastalığından değil, geç kalmaktan korkuyorum. Biz bu savaşı kaybetmeyeceğiz Mira... Ben Azrail'e duvar olurum. Yaman akan  göz yaşlarını avucunun içi ile siler.

Ekran AlıntısıMD71.37

Mira'nın bayıldığını gören Yaman, onu kucağına alır.  Öyle hareketsiz yatıyordur. Yaman Mira aç gözünü dese de cevap alamaz. Yaman hemen cep telefonuna sarılır. Ve 71.Bölüm burada sona erer.

Ekran AlıntısıMD71.SON

Şimdi Mira acilen hastaneye kaldırılacak, belki de ameliyata alınacak. Oldukça duygulu, gözyaşlarının sel olacağı bölümler bekliyor, Medcezir izleyicilerine...

Ben acı bir sezon finali beklemiyorum, başta da söylediğim gibi, başarılı bir ameliyat geçirmiş Mira ile Yaman aşkı yeni sezonda Eylül ayında dolu dizgin devam edecektir.

Çağatay Ulusoy ve Serenay Sarıkaya uyumu süper gidiyor. Oyunculukları da olağanüstü. Medcezir ile hem oyuncuları, hem de dizleri 2015 yılında da ödül toplamaya devam edeceklerdir.

Keyifli seyirler.

 

Saygılar ve sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: blog.milliyet.com.tr/cansever

Blog: balcilar-blog.com

 

Not: Görseller tarafımdan diziden kopyalanmış, bazı resimler de Medcezir resmi Twitter sayfasından alınmıştır.

 

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..