Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '14

 
Kategori
TV Programları
 

Medcezir 46.Bölüm / Ah… Yaman ne yaptın? Baltayı taşa vurdun!

Medcezir 46.Bölüm / Ah… Yaman ne yaptın? Baltayı taşa vurdun!
 

Ay Yapım’ın süper üstü dizisi “Medcezir” dün akşam şap şahane bir bölüm ile Star Tv. ekranlarındaydı. Yaman, Mira’nın hastalığını bilmediği için, aşk acısı ile hata üstüne hata yaptı. Halk arasında bir tabir vardır ya, aynen baltayı taşa vurdu. Sonunda her şeyi öğrendi ama, iş işten geçmişti. Sekiz bölümdür süren kırgınlık bitecek gibi gözüküyor. Akşam Twitter da bölüm hashtagı #enbüyükyanlışım TT ve WWT listelerinde ikinci sırada yer aldı. 60 binin üzerinde twit atıldı. Bu söz Yaman’ın en büyük yanlışı değil, en büyük aptallığı idi.

Bu bölümün reytingleri bana biraz hayal kırıklığı yaşattı. Reytinglerin pek de parlak olmadığını gördüm. AB’de 4.sırada, Total’de 2.sırada yer almış.

Mert ile Eylül geçen bölüm sonunda nikah masasından evet demeden kalkarlar. Eve dönerken Mert’in babası Selim Bey ile Eylül’ün üvey annesi Gamze Hanım merakla sorarlar. Onlara net bir cevap veremezler.

Yaman ise Mira’nın çiçek yollama şokunu atlatamaz, motoru ile sürat yapar, bir araba ile çarpışır, hafif sıyrıklarla atlatır. Tamirci Yaman’a nasihatlarda bulunur.  Sürat yapma, kaskını tak gibi…

Ekran AlıntısıMD46.2

Abisi Kenan gelir ve motoru tamirciye götürürler. Elif ile randevusunu da gidemez. Telefon açar özür diler. Elif kalender kız, bu özrü kabul eder.

Ekran AlıntısıMD46.3A Ekran AlıntısıMD46.3

İki kardeş yol boyunca konuşurlar. Kenan, ne oldu sana lan cüce, sen kendini böyle savurmazdın. Yaman, sen bu kıza bu kadar kaptırma derken haklıydın. Hepsinde haklıydın. Allah kahretsin. Ben kördüm, ben aptaldım, ben gözümün önündekini görmedim. Ben her şeye rağmen ona gittim.

Ekran AlıntısıMD46.4

Yaman hırsından söylenmeye devam eder. Ben o iyi olsun diye çıktım onun hayatından. Peşimdeki toz dumana boğulmasın diye… Kendimden geçtim, ondan geçmedim. Aynı yalana bin kere kandım. Her seferinde inandım ona, o benden vazgeçti. O herifin kollarına koştu gitti.  Üç ay bütün yazı beraber geçirdiler. Yaman gözyaşlarını tutamaz. Kalbini kırdım, evleniyor koş dediler, koştum. O kadar korktum ki onu kaybetmekten. Çok sevdim çünkü, çok sevdim.

Ekran AlıntısıMD46.5

Avazı çıktığı kadar bağırır, Mira artık senden nefret ediyorum.

Diğer tarafta özel hastanede Mira kendisine yapılacak operasyonu bekliyordur. Yanında Orkun vardır, onu teselliye çalışır. Doktorlar onu içeri alırlar.

Elif’in arkadaşı neredeydin sorar. Elif ekildim, Yaman’la değildim. Hale, bana bak eğer duyduklarım doğru ise büyük olay çıkarırım. Elif, ne oluyor  diye sorar. Hale, Yaman’la evlenip bir aptallık yapmadınız değil mi? Elif, şaşkınlıkla ne diye sorar.

Ekran AlıntısıMD46.6A

Okulda, Yaman ile Elif evlenmiş diye büyük dedikodular dolaşır. Eylül ile Mert nereden biliyorsunuz diyerek, çok şaşırırlar. Elif, bu nasıl şaka, ne hakla benim ismimi kullanıyorsunuz diye mert’e çıkışır. Uzay da evlendiniz mi diye Eylül’e sorar. Ve yüzüklerini görürler. Herkes tebrik eder. Uzay Eylül’e, kendi dizaynı olan süper bir yüzük hediye eder. Eylül çok beğenir, Uzay’a sarılır, teşekkür eder. Mert pek memnun olmaz.

Ekran AlıntısıMD46.6

Kenan ile Yaman konuşmaya devam ederler. Kenan, analı kızlı maskara ettiler bizi… Oğlum biri sana kazık mı attı, yanına bırakmayacaksın?  Kenan, şuraya bak be, Beylice’lerin hurdalığına döndük resmen. İntikamsa intikam, can yakmaksa kralını biliriz. Bütün bu konuşmalardan sonra, Yaman kalkar gider. Yaman daha sonra Mert’i arar. Mira ile Orkun’un gittiği yeri sorar. Mert, ne yapacaksın deyince Yaman ben de bir çiçek göndereceğim onlara. Ben de onlara bir şıklık yapayım.

Mert ile Eylül, Beren’den bilgi alıp, Polonezköy’de olduklarını bulurlar. Mert, Yaman’a bildirir. Yaman biner otobüse oraya gider.

Ekran AlıntısıMD46.7

Yaman, otobüste geçmişi Mira ile güzel günleri düşünür. Hayallere dalarak yapar bu yolculuğu.

Ekran AlıntısıMD46.8

Mira tedaviye alınır. Başucunda Yaman’ı hayal eder. Yaman, seni seviyorum, seni çok seviyorum sözcüklerini fısıldar.

B1Vj0yxCEAAU6Gx

Yaman, otobüsten iner. Bahçede atları görür, oradaki iki kişiyi Mira ile Orkun zanneder. Pot kırar. İçeri girmek ister güvenlik görevlileri engel olur.

Operasyon başarı ile yapılır. Odaya çıkartılır. Orkun doktoru ile konuşur.

Sude Hanım, şirket hisselerinin yükselmesinde büyük bir iş başarmanın keyfini yaşar. Eski kocası Faruk’a verdiği tüyolarla para kazandırmıştır. Kenan Sude Hanıma telefon açar, görüşmek ister. Sude, kabul etmese de otoparka inmek zorunda kalır. Giderken Selim beyin konuşma teklifini kabul etmez. Kenan Sude’ye, Mira’nın yaman yaptıklarını anlatır.  Ailece Koper’ler ikinci darbeyi vurduklarını söyler. Kızını da kendine benzettin, zaferini kutlayabilirsin. Kenan, dayanamaz Sude’yi öper.

Ekran AlıntısıMD46.9

Yaman Emniyete götürülmüştür, durumu Selim Beye bildirilir. O sırda garaja inen Selim Bey ve Sedef onları görürler. Çok da şaşırırlar.

Selim Bey, Yaman’ı nezaretten çıkartır. Yaman’a duyduklarım dışında bana söyleyeceğin bir şey var mı? Diye sorar. Öfkeni dindireceksin. Söyleyecek ufacık bir şey var mı? Yaman, süt dökmüş kedi gibi başını sallar.  Selim Bey inanılmaz kızgındır, gözlerinden adeta ateş çıkar. Yaman’dan mantıklı açıklama ister.

Ekran AlıntısıMD46.10

Selim Bey Yaman’a, sen kabadayı mısın, serseri misin, yakışıyor mu sana. Benim tanıdığım adam bu değil. Sen kimsin, kız gittiyse gitmiştir. Sizin bir ilişkiniz vardı, bitti. Arkasından koşmakta, peşinden koşmak da, bela olmak da erkekliğe sığmaz. İçine sindiremiyorsan aşık olmayacaksın. Sinirlerini hakim olamıyorsan da tıpış tıpış gidip tedavi olacaksın.

Ekran AlıntısıMD46.11

Yaman başı önünde, bütün bu ağır lafları dinler. Yaman, benim kanımda olanı değiştiremezsin abi, ben böyleyim, der ve arabaya biner.

Uzay çizgi resim çiziyordur, Burak gelir. Uzay, Mert ile Eylül’ün evlenmediklerini ama bir gün ayrılacaklarını söyler. Aralarında iddiaya girerler. Uzay, yaza kadar Eylül ile Mert ayrılmış olacak, Eylül de benimle tatile çıkacak. Görürüsün kendileri ayrılacak.

Eylül ısrarla Mira’yı arar, Orkun’un da telefonları kapalıdır. Gaye bu kadar olandan sonra Orkun ile nasıl tatile çıkar anlamıyorum. Yaman’a da hak verir. Eda, Orkun ile Mira arasında bir şey olmuş mudur deyince Eylül çok bozulur.

Mira, hastanede yatarken Yaman ile eski mutlu günlerindeki görüntüleri bakar, çok da üzgündür. Gözyaşları içinde eski anılarla avunur. Ara ara katılırcasına ağlar. Yaman aşkı içinde kocaman bir düğüm olmuştur, bir türlü çözemez.

Ekran AlıntısıMD46.12

Selim Bey, Yaman’a evde odasında konuşmaya devam eder. Ailemi korumak benim görevim, sen de benim ailemden olduğunu inkar etmediğin sürece benim korumamdasın. İşine geliyorsa. Yaza kadar bütün boş vakitlerini şirkette geçireceksin. Şirkette iş yoksa benim yanıma geleceksin.

Ekran AlıntısıMD46.13

Selim Beyin Yaman’a ders niteliğindeki nasihatları bütün gençlere örnek olmuştur. Yaman bitti mi abi diye sorar. Selim Bey bitti, hadi anca gidersin der ve gönderir.

Kenan tekrar Sude’yi telefonla arar. Eski mekanda buluşmaya ikna eder. Neticede buluşurlar, eski günlerdeki gibidir. Bu birliktelik üç gece sürer.

Ekran AlıntısıMD46.14

Yaman odasına gelir, Kenan şu dersler çalıştığın kadar, kafanı biraz hinliğe çalıştırsan. Kısasa kısas deyince Mert, şiddet yok diye müdahale eder. Kenan, saksıyı çalıştır, intikamsa intikam. Sen o çocuğa bir yumruk vursan acısı bir dakikada geçer. Adam Mira’yı senin elinden aldı. Bir ömür boyu acı çekeceksin. Kenan, öyle bir şey yap ki, tek yumruk atmadan nakavt et. Senden sonra bir araya gelseler bile, aralarında hep sen ol. Sen de paşa paşa yoluna git.

Ekran AlıntısıMD46.16A

Yaman o gece yatağında çok düşünür, uykusu kaçmıştır. Mira’yı düşünür.

Ekran AlıntısıMD46.17

Mira hastaneden taburcu olur, Orkun onu hastaneden çıkartır. Birlikte eve gelirler. Orkun, Sude Hanıma Mira’yı aldığım gibi bırakıyorum. Sude Hanım, bu ne halin, tatil tatil gibi geçmemiş anlaşılan. Mira, yorgunum, der. Beren, olaylar, olaylar diyerek Mira’ya olanları anlatır. Yaman’ın oteli bastığını söyler. Eylül, neyi elimize atsak, hey şey ters gidiyor. Mira, benim onunla konuşmam lazım. Sude Hanım, dur Yaman şimdi çok sinirli, çok öfkeli. Onunla yalnız konuşmanı izin vermem. Mira, Yaman bana bir şey yapmaz, der. Annesi, sözleriyle hırpalayacak seni, canını yakacak. Eylül, Yaman’ı etkileyen senin ondan vazgeçtiğin düşüncesi…

Mert, işyerine Yaman’ın yanına gider, müjdemi isterim. Akşama Eylül’ün annesi-babası bize geliyorlar. Yaman baba alakadar eden yönü ne, yoksa seni istemeye mi geliyorlar. Akşama sen de geleceksin.

Ekran AlıntısıMD46.19

Eylül ile Mira konuşurlar. Eylül sen de gel, Yaman ile konuşursunuz. Uzay arar, Eylül’e istediği bir moda merkezinde iş ayarlamıştır. Eylül, çok sevinir.

Sedef Hanım, Eylül ve Mert akşam için masayı hazırlarlar.  Eylül Mert’e, Yaman’a söyledin mi akşama Mira’nın buraya geleceğini… O an kapıdan giren Yaman, Mira da mı geliyor deyince Mert bu konuda Eylül ile benim hiçbir alakamız yok. Arkanızdan hiçbir iş çevirmedik. Bu sefer Mira kendisi gelmek istedi.

Ekran AlıntısıMD46.20A

Yaman kardeşim sakin ol, gelsin tabi… Ben senin kardeşin değil miyim? Bir sıkıntı yok. Eylül, kızmadın mı yani. Yaman, yok canım. Selim Bey gazetesini okurken oturduğu köşeden lafa karışır. Ben bahçede bir hazır kuvvet bekleteceğim, olay çıkarsa müdahale eder.

O sırda Eylül’ün annesi babası gelir. Eylül Mira’ya mesaj atar, Mesajı Beren okur. Yaman geleceğini öğrendi. Gayet sakin karşıladı.

İlk kutlama kadehini Sedef Hanım kaldırır. Herkes bu evlilik hakkında bir şeyler söyler. Eylül’ün babası evlenmeden önce o diplomaları göreceğim, der.

Ekran AlıntısıMD46.21 - Kopya

Kapı çalar, Yaman ben baktım der kapıya gider. Hoş geldiniz diyerek kapıyı açar, Mira sessizce merhaba der.

Ekran AlıntısıMD46.22

Hep birlikte masaya geçilir ve yemek yenir. Beren Yaman’a bakarak eliyle tebessüm et işareti yapar. Yaman da sahte bir tebessüm gösterir.

Ekran AlıntısıMD46.23 Ekran AlıntısıMD4.23A

Yemek oldukça sakin geçer. Mira hiç konuşmaz. Sonra Can bebeği okşar.

Ekran AlıntısıMD46.24

Yaman, cep telefonundan mesaj atar. Mira Yaman’ın peşinden dışarı çıkar. Yaman’a konuşalım mı, der. Yaman, söyleyecek bir şeyimiz kaldı mı? Mira, o günü hiç yaşanmamış gibi mi davranalım. Yaman, ben istesem de unutmayacağım. Altın vuruşunu yaptın, yere yapıştırdın beni. Hatamın bedelini faizi ile ödettin. Helal olsun. Ne yapmamı isterdin Yaman. Ben senden hiçbir şey yapmanı istemiyorum artık. Bana inat biriyle evlenmeni engel olmadığım için mi öfkelisin. Senden vazgeçtiğimi için kızgınsın. Yaman, Mira benim tespit dinleyecek halim yok. Ben zaten ne yaşadığımı çok iyi biliyorum. Bugün gene evleneceğini duysam, gene gelemezdim Yaman. O masaya oturduysan tercihini yapmışsındır. Son anda benim yüzümden kalksan ne değişir ki. Mira Yaman’ın kolundan tutar, Yaman itekler. Mira, çaresiz kaldığım için.  Yaman, hemen gittin o harifin kollarına. Mira, öyle değil.

Ekran AlıntısıMD46.25A Ekran AlıntısıMD46.25

Yaman, Mert’in, Beren’in onları dikizledikleri ve dinlediklerinden rahatsız olur. Gel yalnız kalacağımız bir yere gidelim.

Ekran AlıntısıMD46.26

Bu aralarında konuşmalar sahilde de devam eder. Mira, biz ne zaman birbirimizin canını yakmaktan korkmayacak hale geldik. Yaman, bu saatten sonra önemi yok. Mira, hayır var. Mira benim içimde öyle büyük bir öfke var ki, onun arkasından ne sevgimi görebiliyorum. Mira, sen niye geldin otele söyle. Yaman, gözümle de göreyim, içimde külün bile kalmasın diye. Yaman, beni sana yeniden inandır Mira. Yaman, ben senin ellerini tutunca, gözlerini bakınca başka bir adam oldum, gözüm başka hiçbir şeyi görmedi. Sana zarar vermekten korktum. Peşimdeki belaların sana sıçramasından korktum, seni kaybetmekten korktum. Senin tek bir sebebin bile var mı, yalan söyle ben inanmaya hazırım.

O sırada yağmur başlar, kıyıdaki tekneye koşarlar.  Yaman, bu konuşmayı yapacağımızı biliyordum. Yaman, ben her şeye rağmen seninle birlikte olmak istiyorum. Seni içimden söküp atamıyorum. Zor da olsa ben öfkemi unutmama hazırım. Sana yeninden inanmaya, bizim için mücadele etmeye, ne zaman istersen. Mira, isterim.

Ekran AlıntısıMD46.27

Yaman, sadece benim ol Mira. Aramızda başka hiç kimsenin gölgesi bile olmasın. Mira, hiç olmadı ki. Yaman, her şeyinle benim ol. Yaman Miranın ellerinden tutar. Hiç unutmayacağım, ömür boyu hatırlayacağın bir gece olsun. Benim olur musun? Mira, ben zaten seninim, deyince Yaman birden değişir, Mira’nın ellerini bırakır. Elma, elma çık dışarı, der. O sırada Orkun içeriden kamaradan dışarı çıkar. Sen bunun için mi çağırdın buraya. Yaman, fena mı oldu rövanş yaptık.

Ekran AlıntısıMD46.29

Orkun, sen neyi kanıtlamış oldun şimdi. Yaman, ikinizde birbirinize benziyorsunuz. Mutluluklar dilerim der ve gider. Mira yere düşer, kriz geçirir. Çılgına dönmüştür. Hastalığı tekrar nüksetmiştir. Avazı çıktığı kadar bağırır, ağlar. Yaman, sakin bir şekilde oradan ayrılır.

Kenan, Sude Hanım ile geçirdiği geceden sonra, gece vardiyasında olacağım der ve ayrılırlar.

Mira evde bilgisayarının başında hem ağlar, hem de hırsla tuşları vurarak eski birlikte oldukları resimleri seyreder. Sude kapıdan bakar, gider.

Kenan gece vardiyası için inşaata gelir. Üst kata çıkar. Yaman’ı elinde içkisi ile bir köşede içiyordur. Ne yapıyorsun burada. Ne oldu lan yine. Yaman, dediğini yaptım. Bundan sonra Mira ile Orkun birlikte olsalar bile beni hayatlarından silemeyecekler. Kenan, iyi yapmışsın, hak ettiler. Yaman, kendimden nefret ediyorum, nefret ediyorum kendimden.

Ekran AlıntısıMD46.30A

Selim Bey Yaman’ı arar, bulanmaz. Mert’e çıkışır, ikinizin başının altından çıktı.

Asım Bey hapishanede kabuslu bir rüya görür. Başına yastık ile bastırılmış, boğulmak istenmiştir.  Aniden uyanır, kalp krizi geçirir. Hastaneye yatırılır, Selim Bey, Sedef Sude Hanım ve Mert oradadır, görüşmelerini izin verilmez.

O gece Yaman anne evinde yatar. Nevin hanım sabah oğlunu uyandır. Mira ile mi ilgili diye sorar, konuşturmak ister.

Ekran AlıntısıMD46.31

Yaman gece sayıklamalarında Elif’ten özür dileyeceğim diye sayıklamıştır. Annesi elif kim diye sorar. Yaman sabah duşunu alır gider. Kapıda Hasan ile karşılaşır. Hasan, dün gece inşaattaymışsın. Nadir Bey dikkatini çekiyormuşsun.  Yaman Hasan’a sen Turunç nadir’i tanıyorsun değil mi? Hasan, şeytan görsün yüzünü.  Yaman, kapısına it olduğun adam, babamı öldüren adam Turunç Nadir olmasın. Ben her şeyin farkındayım. Ben bütün pisliklerinizi çıkartacağım ortaya der ve gider. Hasan ben ona ağabeylik yapıyorum, gördüğümüz muameleye bak. Kenan onun bir abisi var zaten, der.

Hasan arabaya biner, Nedir Beye mesaj yazar. Nadir Bey, Yaman sizin kim olduğunuzu artık biliyor, diye mesaj atmak ister, sonra da korkar vazgeçer.

Ayşe eve telefon eder, Leyla Almancası olduğu için Nadir beye yardımcı oluyor, sen tatiline devam et derler. Leyla, beni bırakın dese de nadir Bey öyle gözükmez.

Ekran AlıntısıMD46.32

Elif bale çalışmasındadır. Yaman gelir onu kapıdan seyreder. Bir demet sarı papatya getirir. Sabrın için teşekkür ederim, der. Yaman, Asım Şekip Kaya’yı hastaneye kaldırıldığını Elif’ten öğrenir. Derhal hastaneye koşar.

Deniz Hanım Sedef’e telefon eder, hastanedeki hemşire Esra’nın başlarını ağrıttığını söyler. Deniz Hanımı taciz eder. Yaman Mert’e destek olur. Sedef Yaman’ı yanına çağırır. Altınkoy’daki hastaneden bir dosya almasını ister. İçindekileri sen de bakma, Mert’e de bahsetme. Yaman’a bilgileri verir, gönderir.

Ekran AlıntısıMD4.32

Asım Bey kızı Sedef’i odasına ister. Sude Hanım da girmek ister ama izin verilmez. Asım Bey kızına ben ölüyorum, vasiyetimi değiştirmek istiyorum. Her şeyimi sana ve torunum asım Mert’e bırakacağım. Sude kapıdan dinler, hemşire onu tekrar dışarı alır. Sedef Hanım babasının başında çok duygulanır, ağlar. Ne olur bırakıp gitme, der.

Mert, Eylül’ü arar, konuşamaz. Eylül işe iyice konsantre olmuştur. O sırada Uzay gelir. Yeni tasarımlarını gösterir. Eylül, Uzay’ı görünce sarılır, minnet duygularını gösterir.

Yaman, Elif’i arar, yarından itibaren karşında farklı biri olacağım, yemin ediyorum, çok kararlıyım. Farklı bir adam olacağım. Elif, beni yarı yolda bırakmayacaksın yani, der. O sırada dosya kurusu Yaman’a verilir. Yaman, kusura bakma, şimdi asansöre bineceğim, telefon çekmeyebilir.

Ekran AlıntısıMD46.34

Yaman o sırada Mira ile Orkun’u asansörün önünde görür. Hemen geri çekilir. Konuşmalarını duyar. Orkun bunun sonu yok, ailene söylemen lazım, hatta Yaman’a bile söylemen lazım. Mira, asla… Orkun, Amerika’da iken söyleseydin bunlar hiç yaşanmayacaktı. Mira, hayır dedim istemiyorum. Bunca şey olduktan, dün gece yaşandıktan sonra, Yaman sağlığım için benimle birlikte olacaksa, hiç olmasın. Sen de bana söz vereceksin, Yaman bu durumu asla bilmeyecek. Hastalığım yüzünden bir araya gelmektense, sonsuza kadar ayrı kalmayı tercih ederim.

Yaman, duyduğu bu durumdan çok tedirgin olur. Adeta nutku tutulur, donup kalır. Ve 46.bölüm burada biter.

Ekran AlıntısıMD46.SON

Medcezir bu bölümü de gerçekten harikaydı. Yaman, Mira’ın hastalığını tekrar öğrenmesi onu çok üzecek,  Ah… Ben ne yaptım diyecek, baltayı taşa vurduğunu anlayacak.

8 bölümdür Mira Yaman kavgasını seyrediyoruz. Artık bu hastalık onları yakınlaştıracak mutlu günlerin ilk basamağı olacaktır. Mira bu stresten ileri gelen hastalığını ancak Yaman’ın sevgisi ve aşkı ile atlatacaktır.

Yaman'ın atarlı, isyan sahnelerinde Çağatay Ulusoy çok başarılı, burada belirtmek isterim.

 

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever

Blog: balcilar-blog.com

Not: Görseller tarafımdan diziden kopyalanmıştır

 

 

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..