Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '12

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
Okunma Sayısı
180827
 

Meditasyon nedir? Nasıl yapılır?

Meditasyon nedir? Nasıl yapılır?
 

Meditasyon günümüzde gittikçe artışa geçen, kişinin derin düşünmesini sağlayan iç huzuru, dingin bilinç hallerini  elde etmesi ve öz varlığına ulaşması için kullanılan bir bilinçli odaklanma tekniğidir.

Zihni sakinleştirip Evrensel kaynağa bağlanmak meditasyonun temel amaçlarından biridir.

Harvard Tıp Fakültesi’nden Dr. Herbert Benson, meditasyonun insanın sağlığını daha iyiye götürerek, meditasyon sırasındaki fizyolojik değişimleri şu şekilde sıralıyor.

"Meditasyon yapanların kalp atışı, ortalama dakikada üç atış azalır.

Solunum sayısı azalır.

Bedenin oksijen tüketimi %20 kadar azalabilir.

Kandaki laktik asit miktarı düşer ki bu da sinir krizlerini önler.

Tansiyon normal düzeyini korur.

Dr. Benson, meditasyona başlarken yüksek olan tansiyonun meditasyonla düştüğünü göstermiştir.

Düzenli meditasyon yapmanın faydaları sayamayacağımız kadar çoktur. En önemli faydalarından biri olumlu düşünmeye zemin hazırlar. Çünkü meditasyon sırasında kişi  sakin – dingin ve huzurludur, evrenin doğal enerjisini almaya çok açıktır. Bunun dşında düzenli meditasyon yapan kişinin stres, gerginlik, vb. zihinsel sorunlara karşı dayanıklılığı artar. Konsantrasyon yeteneği  artar. Zihnindeki karmaşık, duygu ve düşünceleri düzene girer. Özgüveni, iş ve yaratıcı gücü gelişir.
Pozitif düşünce yönü kuvvetlenir. Enerjisi artar. Ruh – beden ve zihin ayrılmaz ve birbirinden bağımsız çalışmayan üçlü bir gruptur. Zihinde ki her olumlu düşünce – sakinlik ruha yansır, ruhtakiler  ise bedene yansır. Bu anlamda medistasyonun hastalıkları önleme de destekleyici olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.

MEDİTASYON NASIL YAPILIR?

Meditasyona başlamadan önce kendinizi huzurlu, rahat hissedeceğiniz bir ortam belirlemelisiniz. Meditasyon yapacağınız ortamın dağınık olmamasına özen göstermelisiniz. Benim sizlere tavsiyem meditasyon sırasında sakinleştirici bir muzik, tütsü ve mum kullanmanız.

Rahat edeceğiniz bir pozisyon belirledikten sonra zihninizi susturmalısınız.

Zihin Nasıl Susturulur?

Herşeyde olduğu gibi öncelikle “an”da olmaya niyet etmelisiniz.

“Şuan tamamiyle “an”dayım. Zihnimden geçen tüm düşünceleri durduruyorum, şu an sadece bedenime odaklanıyorum” diyerek zihninizi susturmaya başlayabilirsiniz. Daha sonra gözlerinizi kapatın, en az 3 defa burundan ağır, derin ve sessiz nefesler alın ve yine sessiz ve ağır şeklide ağzınızdan verin. Nefes alıp verirken yine

“Şu an tamamiyle “an”dayım. Zihnimden geçen tüm düşünceleri durduruyorum, şu an sadece bedenime odaklanıyorum” cümlesini tekrarlayın.

Bu sırada zihninize bazı görüntüler gelebilir veya kendinizi tamamiyle boşlukta hissedebilirsiniz. Sadece o görüntülere veya o boşluğa odaklanın. İşte şuan “an”dasınız.

Artık meditasyona başlayabilirsiniz.

Tüm bedeninizi, kollarınızı, omuzlarını serbest bırakın ve kendinize

“şu an tamamiyle akıştayım, bedenimde birikmiş tüm negatif enerjileri ve yükleri serbest bırakıyorum” cümlesini meditasyon boyunca tekrarlayın.

İdeal bir meditasyon süresi 15 ile 30 dakika arasındadır. Meditasyonu sonlandırmaya karar verdiğiniz de kollarınızı havaya kaldırın ve kocaman bir gülümseme yollayın evrene...

Benim size anlattığım genel bir arınma meditasyonudur. Meditasyon yapmanın amacı bireyden bireye değişebilir.

Sevgilerimle...
Ayça AKIN
http://www.aycaakin.com
https://twitter.com//aycakn

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 43
Toplam yorum
: 40
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 5459
Kayıt tarihi
: 08.04.12
 
 

"HADİ CESARET" ve "YAŞAMAK ŞART" adlı kitapların yazarı olan Ayça Akın,16 Mayıs 1981 İstanbul doğ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster