Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '14

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
Okunma Sayısı
537
 

Meditasyon ve Yogayla rahatlayın

Meditasyon ve Yogayla rahatlayın
 

Birçoğumuz için telaşlı, stresli yaşam içinde rahatlamanın yani gevşemenin anlamı; gün sonunda TV karşısında uzanmak veya hafta sonunda fazladan uyumaktır. Ne yazık ki bu, stresin zihin ve beden üzerindeki zararlı etkilerini azaltmak için çok az işe yarar

Etkili bir şekilde stres ile mücadele için, vücudun doğal gevşeme yanıtı etkinleştirmemiz gerekir. Siz bunu derin nefes alma, meditasyon ve yoga yaparak ya da bisiklet sürmek, düzenli yürüyüş yapmak gibi ritmik egzersizler yaparak gerçekleştirebilirsiniz. Yaşamınıza bu faaliyetleri sığdırmak için yollar bulmak günlük stresi azaltmaya, enerjinizi ve moralinizi artırmaya yardımcı olabilir. Ayrıca bunlar yaşamınızda karşılaşacağınız beklenmedik olaylar karşısında sakin kalmanıza yardımcı olacaktır.

Gevşemeye başlıyorsunuz!

Çalışmayı yapacağınız odayı önceden havalandırmayı sakın unutmayın! Rahat bir koltuğa oturun veya uzanın, nasıl daha rahat hissediyorsanız gevşemek için en iyi metot odur. Gözlerinizi kapatın, kendinizi tamamen gevşek ve rahat bırakın. Dikkatinizi dış dünyadan ayırıp iç varlığınıza yöneltin.

  

  

Sakin rahat ve huzurlusunuz. Gevşemeyi daha iyi tanımak için önce kaslarınızı birkaç kez sıkın ve bırakın. Gerginken ne durumda olduğunuzu anlamak için Nidra gevşemesi adı verilen bu önce kasları sıkma metodu iyi bir öğreticidir ve gevşemenin önemini daha ön plana çıkarır. Güneşin altında mırıl mırıl uyuyan bir kedi gibi olmak ve tatlı tatlı gerinmek kime iyi gelmez ki…

Önce birkaç kez sadece burnunuzdan alıp vermek kaydı ile derin derin soluk alıp verin. Sonra soluğunuzu tutmayı deneyimleyin, soluğunuzu verin, verdikçe bedeninizdeki gevşemeyi daha fazla hissedin. Giderek gevşiyorsunuz. Büyük bir huzur sizi kaplıyor. Ayak parmaklarınızdan başlayıp başınıza doğru yayılan gevşeme dalgasını hissedin, şu anda olup bitenler sizi ilgilendirmiyor sadece kendinizi dinlendirmeyi ve yeni bir enerji depoladığınızı hissetmek istiyorsunuz.

Kontrollü nefesle zihninizi programlayarak hem enerjinizi yükseltebilir, hem de sağlığınızı dengeleyebilirsiniz.

Nefes çalışması için ayırdığınız 10 dakikalık zaman süresince cep telefonlarınızı kapalı tutmaya ve hiçbir şey tarafından rahatsız edilmemeye özen göstermenizde yarar var. Bir süre sonra gevşemeye ve nefes alış-verişi yapmaya alıştığınızda kalabalık yerlerde, hatta işyerinizde büyük bir rahatlıkla kendi kendinizi gevşetebilecek ve size çok zararı dokunabilecek o birkaç sözü söylemekten vazgeçebileceksiniz.

Artık bütün dikkatinizi aldığınız soluğa yöneltmeye hazırsınız!… Burnunuzdan derin ve yavaş nefes alırken havanın genzinizi yakmasına ve midenize yani diyaframa dolmasına izin verin.

İçinize çektiğiniz havayı beş sayana kadar tutun, beş sayana kadar verin ve beş sayana kadar nefessiz kalın. Sonra beş sayana kadar tekrar nefes alın. Bu işlemi arka arkaya beş kez tekrarlayın. Sonra normal alın ve ardından beş kez daha tekrarlayın.

Sevgili arkadaşlar, problemlere odaklanmak yerine içimizdeki evrensel gücün önce bizi iyileştirmesine izin verelim ve kendimize yardım etmek isteyelim ki, evren de bize yardım edebilsin. İçimizdeki lotusu açtırmak için yapacağımız her çaba öyle önemli ve kutsal ki…

 

 

Bu çiçeğe Uzakdoğu’nun bilgeleri “Cennetin çiçeği” derler ve oralarda kutsal sayılır. Bütün bitkiler önce çiçek açar ve sonra meyve verirler. Ama Lotus farklıdır; o aynı zamanda çiçek açar ve meyvesini de çiçek açtığı anda verir. Yani bugünü ve yarını aynı anda temsil eder. Tibet’in Lama’ları, Hindistan’ın Budistleri, Yogiler bunun için meditasyon sırasında bir Lotus çiçeği pozisyonundadırlar. Ya da lotusu mantra kabul ederler.

Bu tip çalışmalarda meditasyon yol göstericidir. Çeşitli meditasyon teknikleriyle içsel yolculuklarınızı başarıyla yapabilirsiniz. Meditasyonlarla birlikte ya da meditasyonlardan sonra yapılan pozitif yaratıcı imgeleme uygulamaları aynı zamanda; kişinin kendi gücünün farkına varmasına hayatını yeniden yaratabilme isteğinin oluşmasına ve bozuk giden olayları düzenleyebilme potansiyelini keşfetmesine neden olur.


İyi uygulamalar…

http://filgunluk.blogspot.com.tr/

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 72
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 1957
Kayıt tarihi
: 20.01.14
 
 

İşini çok seven bir televizyoncu, araştırmacı, editör, muhabir... Bilgi Üniversitesi Televizyon h..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster