Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '12

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Medya canavarları

Medya canavarları
 

Medya Canavarları için Yeni Ufuklar


Medya için ortam sözcüğü kullanılabiliyor, değil mi?

Hani "Sosyal Medya" dediğimizdeki medya, yani "Toplumsal Ortam" denebilmeli.

Ama sanki olmuyor, bloglar, Facebook, Twitter, bilgisayarlar arasında uçuşan milyonlarca mesaj. "Toplumsal Ortam" bunları çağrıştırıyor mu? Bu mesajları hızlı parmaklarıyla yazıp gelir gelmez yanıtlayanlara da "Medya Canavarı" diyebilir miyiz?

Belki de. Yüz yüze konuştuğumuzdan daha fazlasını artık mesajlarda söylüyoruz. Birbirimizi cep telefonumuza birkaç saniye aralıkla düşen kısa mesajlar, paylaşılan fotoğraf ve videolarla daha iyi anlıyoruz.

Aslında ben teknolojiye pek uzak olmadığım halde sosyal medyada emekleme aşamasındayım. El yordamı, göz kararıyla bir yol bulmaya çalışıyorum.

Ama karşıma çıkan o kadar çok kavşak var ki, nereye gideceğimi bilemeden ortada kalıveriyorum.

Bir habere bakarken paylaşım seçenekleri listesi ilgimi çekti. İnternet şirketleriyle kazanılan milyarları
düşününce bunların çokluğu şaşırtıcı değildi. Üşenmedim. Saydım.

Tam üç yüz on iki tane.

Bu sayı inanılmaz. Her saniye her birine bağlanan milyonlarca kişi ayrı dünyalar oluşturabilir.

Facebook ve Twitter gibi birkaçını biliyordum. Bir de "Yazdır" diye bir site vardı ama nedense ona
ulaşamadım.

Bugün bulabildiğim siteleri resme kopyaladım. Eksikleri ekleyenler olur sanırım.

Yediden yetmiş yediye her yaştan insan bu yeni gezegene gidip okuduklarını, gördüklerini, izlediklerini, düşünce ve duygularını paylaşıyor.

Özellikle gençler birer medya canavarı. Müthiş bir hızla dünyayı mesajla donatıyorlar.

Bunca insan bir aradaysa, orada bir toplumsal ortam olduğunda kuşku yok. Toplumsal ortam sözü yanlış değil.

Böyle karmaşık bir ortamda kendi hızıma uygun nasıl bir yön seçebilirim, bilmiyorum.

Ama şu an daha bilgisayara henüz elini sürmemiş çocuklar büyüdüğünde, inanılmaz bir hızla yeni iletişim seçeneklerini öğrenip mucizeler yaratan genç kullanıcılar çalışmalarını yeni bir boyuta taşıdığında dünya çok daha farklı olacak, biliyorum.

Umarım daha da güzel olacak, insanlar birbirlerini daha iyi anlayacak. Sevgi, anlayış ve hoşgörüyle yaşamı kucaklayacaklar.

 
Toplam blog
: 72
: 274
Kayıt tarihi
: 08.01.12
 
 

1958 doğumlu. Mühendislik eğitimi aldı. Teknik alanda çalışırken kültürel konulara ilgisini sürdü..