Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Medya Okuryazarlığı Dersi İletişim Fakültesi Mezunlarınca Verilmelidir

Medya Okuryazarlığı Dersi İletişim Fakültesi Mezunlarınca Verilmelidir
 

2004 yılında Devlet Bakanlığı ile RTÜK’ün ortak çalışması ile daha bilinçli medya tüketicileri oluşturmaya yönelik kapsamda programı meydana getirilen “Medya Okuryazarlığı” projesinde anlamsız uygulamalar ısrarla uygulanmaya devam ediyor.

Ülkede 30’dan fazla İletişim Fakültesi ve bu fakültelerden her sene mezun olan binlerce donanımlı öğrenci varken Medya Okuryazarlığı dersinin ilköğretim okullarındaki işleyişi basit bir seminerin ardından sosyal bilgiler öğretmenlerine verildi.

Türkiye genelindeki iletişim fakültelerinin ortak mücadelesi ile YÖK nezdinde girişimler yapılıyor olsa da; YÖK her seferinde medya okuryazarlığı dersini iletişim fakültesi mezunları versin çağrılarına kulaklarını tıkıyor.

Bu kulak tıkama mevzusunun en büyük dayanağı ise İletişim Fakültesi öğrencilerinin pedagojik formasyona sahip olmamaları.

Pedagojik formasyon zorunluluğu ile donatılmış öğretmenlik mesleğinin bu kriterini yerine getirmek için iletişim fakültelerine pedagojik formasyon dersi koyulsun önerisi yine YÖK tarafından bizzat engelleniyor. YÖK kendi aşamadığı mevzuatında adı geçen birkaç fakülte dışındaki fakültelere pedagojik formasyon dersi verme olanağı tanımıyor.

Küçük bir toplantı sonrasında alınacak bir kararla değiştirilebilecek bu mevzuatın ardından iletişim fakültelerinde formasyon dersleri açılabilir. İletişim alanında 4 yıl boyunca eğitim alan, donanımlı öğrenciler için de bu tarihten sonra dar olan mesleki imkanları bir nebze olsun genişler.

***

Yıllar önce uygulamaya konulan garip uygulamalarla ziraat mühendisi, deri mühendisi, işletme ya da iktisat mezunları ile beraber 4 yıllık üniversiteyi bitiren herkesi ilkokul öğretmeni yapan zihniyet yine iş başında. Donanımı, bilgisi ve uzmanlığı olmayan sosyal bilgiler öğretmenleri 5 yıldan bu yana medya okuryazarlığı dersini ilköğretim okullarında işlemeye çalışıyor. Medya okuryazarlığı konusunda bilgisi, donanımı ve uzmanlığı olan, işin ehli iletişimciler ise işsiz bir biçimde kendilerine verilmeyen bu hakkı alabilmek için uğraş veriyorlar.

***

Kuşkusuz ülkemizde en önemli sorunlardan biri eğitim. Eğitim kalitesinin yükseltilmesi, daha nitelikli eğitim ortamının oluşturulması, kendi alanında uzmanlaşmış, donanımlı ve nitelikli iş gücü ile gerçekleştirilebilir. En basit örnek olan medya okuryazarlığı bu ülkede kimsenin kendi uzmanlık alanında çalışmadığının kanıtı.

Yetkililerin bir an önce bu soruna eğilip, yaşananlara çözüm önerisi sunmaları gerekiyor. Bu konuda iletişimci arkadaşlara düşen en büyük görev ise bu sorunun varlığını kamuoyu ile paylaşmaktır.

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..