Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '14

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Medya üzerinden halkla ilişkiler ve algı yönetimi

Medya üzerinden halkla ilişkiler ve algı yönetimi
 

algı yönetimi, kimliklendirme, yanılgı, medya, iletişim, kitle yönetim, kitle iletişim, sürü pisikolojisi, halkla ilişkiler, PR, psikoloji


Günümüz kitle iletişim araçlarının gelişmişliği ve çeşitliliği sebebilyle hepimiz farkında olalım yada olmayalım pekçok yer ve açıdan çeşitli dogrudan veya dolaylı mesajlara ve uyarıcılara maruz kalmaktayız. Beynimizin ve duyu organlarımızın belli bir seviye ve sayıda bilinçli tepki vermesi yanında bilinçli tepki veremediği uyarıcı ve mesajlara bilinç altında cevap vermektedir.

Medya kelimesi Latince bir kelimedir ve İngilizce'ye geçmiştir.

''Media (singular medium) are the storage and transmission channels or tools used to storeand deliver information or data. It is often referred to as synonymous with mass mediaor news media, but may refer to any means of information communication.''

Yani Medya bilgiyi yada veriyi depolayan/kayıt yapan depolama/kayıt ve aktarım iletim kanalları yada araçlarıdır. Genellikle haber medya veya toplu medyanın eş anlamlısı olarak kabul edilen fakat bilgi iletişimi için kullanılan herhangi bir araçı ifade eder.

Bundan şunu anlamaktayız. Televizyon, Radyo, Telsiz, Telefon, Bilgisayar, Dergi, Gazete, Kitap, reklam alanları vb. birer medyadır.

Bu bahsi geçen araçlarla hepimize hergün farkında olduğumuz veya olmadığımız sayısız uyarıcı iletilmektedir. Birer propoganda aracına dönmektedirler. İleti yaparken 1. Bilgi- Haber 2. Reklam 3. Halkla İlişkiler şeklinde iletilmektedir.

Benim yıllardır gördüğüm Türkiyede Medya sürekli algı yönetim aracı olarak kullanılmaktadır. Eski iletişim kalıplarının sosyal medya ile yıkılması ile birlikte iletişimin anlık etkileşime dönmesi ile birlikte geçmişte kullanılan pekçok yol yöntem method geçersiz olmuş ve sırıtmıştır.

Ülkemizde medyada olanlar şu şekilde olmaktadır.

 

1.Haberlerin amacı öz bilgi vermek iken ülkemizde hangi grubun tarafında ise onun propogandasını yapan bir enstürmana bürünmektedir.

2. Reklamlar tamamen gerçekle pek ilintili olmayan ama insanların alma kararını vermesine neden olan şekilde dizayn edilmektedir.

3. Halkla ilişkiler: Halkla ilişkiler kurum, kuruluş, kişi veya işletmenin kendi içi veya dışı ile iletişimi ve ilişkisini ifade eder. Halkla İlişkiler(PR) kavramı günümüzde insanların algısı ile oynamak üzere kullanılmaktadır. Reklam verecek bütçesi olmayanlar daha küçük bütçelerle kelime oyunları ile birer deve dönüştürülmektedir. Cilalanmaktadır.

Halkla ilişkilerle ülkemizde 4 tip haber, yayın, kimliklendirme yapılmaktadır.

Bunlar.

1-Olmayan birşeyin varmış gibi gösterilmesi. Kimliklendirilmesi. Mesela X firması Y ülkesine gitti. Önemli görüşmeler gerçekleştirdi ve imzalar attı.(Gerçekte gitme isteği bile yokken sırf o imajı uyandırmak için söylenir.) Şunu bir izleyiniz.https://www.youtube.com/watch?v=9o_LxvZo1gg

2-Var olan birşeyin olduğundan farklı gösterilmesi.Örneğin: Şehrin merkezindeki sitelerde yaşam çok keyifli. (Evet siteler şehrin merkezine yakın ama bir gecekondu mahallesinde.) Yerli Helikopter ürettik demeleri. (Lisansı ve belirli kısımları ithal ve montaj bir makine)

3-Temenninin varmış gibi gösterilmesi. Kişi, firma, işletme Kendini alanında ilk 3 firma arasında gibi göstermesi. 2023 İhracatı 500 milyar Dolar olacak söylemi.

4-Vaadlerin, beklentilerin gerçekmiş gibi sunulması. X fabrikasını 2014 yılı ortasında açacağını belirtti. (Gerçekte X fabrikası mevcut hızla 3 yılda en erken 2017 de bitecektir.)

 

Kısacası balon haberler, içeriklerle algılar, beklentiler yönetilip, zihinlerde sanal halüsülasyonlar yaratılarak yaşatılan kitleleri PR mekanizması ile çok etkili bir şekilde yapılabilmekte.

Türk basını ve medyası bu tür haber ve tasarılar çöplüğü haline dönmüştür. Basında yazılan çizilenlere göre şuan ülkemizin 6ncı galakside yeni bir koloni kuruyor olması gerekirdi. Gerçekte ise olduğumuz seviye belli.


 

 
Toplam blog
: 77
: 707
Kayıt tarihi
: 03.07.08
 
 

37 yaşındayım, yüksek lisans mezunuyum. ve girişimciyim. İngilizcem iyi sayılır. Gıda ve perakend..