Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

Medya ve Kurtlar Vadisi

Medya ve Kurtlar Vadisi
 

Kurtlar Vadisi


Medya hepimiz için bir kuşatma aracına dönüştü.

"Bu durumu toplumun geleceği açısındn son derece tehlikeli buluyorum. Üniversitelerin, araştırma kuruluşlarının, yüreği yeten herkesin bence bu işe kafa yorması gerekiyor. Televizyon ve gazeteler on milyonlarca işsizi olan bir ülkede izleyicisine, okyucusuna nasıl bir dünya kuruyor? Onlara hangi programlarla kimliğini unutturuyor; onları hangi dizilerle, fotoğraflarla, görüntülerle yozlaştırıyor. Çok abartılı bir yaklaşım gibi görünsede bence hepimizin bu gerçeği sorgulaması gerekiyor."


Çok rahat bir çok örnek verebilirim.

Show Tv'de "Kendi gününde kendi saatinde" yayınlanan Kurtlar Vadisi...


Şimdi Kurtlar Vadisi fanatikleri kızabilirler belki ama söylemeden geçemem bende izliyorum.
Gelelim konuya ben sezon başından beri izliyorum vadiyi ve bende daha ilk defa geçen hafta ki bölümünde POLİS gördüm.

Geçtiğimiz haftanın bir özetini yapayım: Fuat karısını öldüresiye dövdü, Memati Fuat'ın bileklerini kesti, öldürdü. Cavit , hamile bir kadını öldürdü. Halo Dayı cenaze evinde Polat'ı vurdu. Polat, Cavit'i dizlerinden vurdu. Sonra Halo Dayı Cavit'in baltayla kafasını kesti. O arada öğrendik ki Memati'nin ilk cinayeti ANNESİymiş

Bir sonraki bölüm: Cavit'in kardeşi Cavit'in adamlarının üstüne benzin döktü yaktı. Yıldız, Bulut'u öldüresiye dövdü. Sonra kafasına sıktı öldürdü..... Ve bu haftada Polat Memati gibi daha bir çok insan yetişmesi gerektiğini vurguladı burdanda öğrendim ki herkes her şeyi yapmakta özgür!!!!

İsimler ya da olay örgüsü mühim değil mühim olan yurdumdaki insanların bir çoğunun eğitimsiz olması.

Konu ister derin devlet olsun, ister saraylar tahtlar anlatılsın. Henüz eğitim sistemini oturtmamış bir ülkede, ölen dizi kahramanları için cenaze namazı kılınan topraklarda, okumayan, okumaya karşı olan bu ülkede böyle bir dizi göstermezsiniz.


100 kişinin bu diziyi izlediğini varsaydığımızda bunlardan 20'si konunun özünü anlıyor ya da anlamaya çalışıyorsa 30'u bu hayata özeniyor, 20'si onlar gibi giyiniyor, mafyalığa merak sarıyor. Dizinin karakteri öldüğünde namaz kılıyor. Ya da siyah palto giyip, kuru sıkıyla dolaşıyor.

Okullarda gasp oluyor, ele başları ortaya çıkıyor, üniforması hırka olan bir okula REİS!!!! siyah ceketle geliyor. Yanında fedaileri. Dövüyor, kırıyor, bağarıyor... Yaralıyor, öldürüyor...

"Neden yapıyorsun?" dediğimizde de: " Ölüm, ölüm dediğin nedir ki gülüm, ben senin için yaşamayı göze almışım" diyor...


Çoğunun kod adı, Memati. Ekipte biraz daha hatrı sayılır olanlar Polat.


Onlar için polis, nezaret, karakol basit şeyler. "Hayat vurmuş, iki satır yazı yazılsa ne olur. Ben şerefim için adam öldürürüm" diyorlar... Çünkü içlerinde yaşadıkları hayalde polis yok, Polat hiç bir zaman öldürdükleri için içerde yatmadı. İskender askerleri, polisleri ayarttı hapisten kaçtı... Onlara göre kızlar onlara hasta çünkü onlar bir kıza Memati abileri gibi "Benim olacaksın diyosam benim olacaksın!" diyorlar.. Her şey orada tozzz pembe!!!!


Ama okul müdür çoğu zaman uymayınca senaryoya suçlu da o oluyor. Senaryoda okuldan atılmak yazmıyordu çünkü...


Allah'tan geçen hafta polis gördük. Polat'ın ofisine geldiler. Polat'ın başı dertte dediler. Ay ay ay dedim ne oluyor. Acaba öldürülen bütün insanların hesabını dizi sonunda soracaklarmı ki ?


Velhasıl bu bir diziye bir örnek.

Daha o kadar çok örnek var ki! Diyorum ya herkes kendince sorgulamalı bu olayı. Bu işin acilen bir kaç ucundan tutulmalı...


Berat Ece ÖRS

 
Toplam blog
: 58
: 1647
Kayıt tarihi
: 13.05.09
 
 

Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümü öğrencisiyim. Okumak, yazmak ve hayata dair yorumlar ya..