Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '21

 
Kategori
Şiir
 

MEHMEDİM

            

Bir zeytin dalı ak güvercin gibi

Alıp ta uçuver şahlan Mehmedim

Melek gibi, hızır gibi, cin gibi

Hepsini saçıver aslan Mehmedim

 

Volkan mısın, bomba mısın orada

Hem havada, hem denizde, karada

Dipçiklerle düşmanı ez arada

En önde koşuver tufan Mehmedim

 

Anan seni doğurmuştur bu güne

Savaşa gidersin sanki düğüne

Tarihe sığmazsın layıksın üne

Dağları aşıver dayan Mehmedim

 

Yedisinden yetmişe dek bu ses var

Beşparmakta ölmek için herkes var

Koca yurtta tek yürekte nefes var

Kartalca iniver hayran  Mehmedim

 

Hey Geylani, fazla söze   ne gerek

Mehmed'im düşmana zehir engerek

Ulusuma kara günde  en  gerek

Bir selam çakıver   Kurban Mehmed'im... ( 1 )

 

                                    Abdülkadir GÜLER

 

  • Harran’da Atatürk Çiçeği / Şiirler-
  • Abdülkadir Güler İzmir,1986
  • İstek üzerine bu şiir, tarafımdan TRT’de
  •  iki kez okunmuştur. 2006
  • Eylül Sonrası / Şiirler- Abdülkadir Güler
  • Söke- 2016 
  • Söke Ekspres / Abdülkadir Güler ve  Şiirleri,, 15 Ekim 2019

-------------------------------------------------------------------------------

1-  NOT:  Sazın ve Sözün  Sultanları ( Yaşayan Halk Şairleri , Cilt: VI )

Hazırlayan:  Dr.  Fatma Ahsen TURAN, Reyhan Gökben SALUK 

Gazi Kitabevi  Tic.Ltd.Şrt. 2011- Ankara (  Aşık GEYLANİ - A.GÜLER  )

ile ilgili bilgiler Mehtap DEMİREL'in kaleminden Sayfa: 20, 43 )

arasında yer almıtır.  Mehtap DEMİREL'e teşekkürler...   

 

       

 --------------------------------------------------------------

 

         Abdülkadir GÜLER

        10 Ocak 2021-  SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..