Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '14

 
Kategori
Deneme
 

Mehmet Akif Dedeme Mektup

Mehmet Akif Dedeme Mektup
 

Manevi Dedem Mehmet Akif Ersoy;

Yıl 1873. Bir kış vakti yurtta lapa lapa karlar yağarken bir bebek dünyaya geldi. Adını Mehmet Ragif koydular. Sonradan Mehmet Akif olarak seslenilen bebek büyüdüğünde büyük bir adam olacaktı. Oldu da! Yıllar birbirini kovaladı o bebek büyüdü nitelikli üstün bir adam oldu. Kimden bahsettiğimi biliyorsun değil mi dede?

O adına bebek adına şiirler yazılan büyük bir vatansever şair yani sensin yüce Mehmet Akif Ersoy'sun. Sen beni tanımazsın dede ben senin canından çok sevdiğin ülkenin bir genciyim. Sen bilmezsin ama biz senin torunların olarak seni örnek aldık, senin tapılası şiirlerini, beyitlerini, kitaplarını okuyarak büyüdük. Senin Türk milletine bize armağan ettiğin o büyülü satırlardan oluşan senin vatan aşkını temsil eden marşı soğukta, karda başımız dik büyük bir övünç ve vatan aşkıyla her Pazartesi ve Cuma okuduk. Biliyor musun dede ben her istiklal marşını söylediğimde aklıma senin İstiklal Marşını yazdığın günler geliyor.

O zorlu şartlar altında hasta ve bitkin bir halde paraya ihtiyacın var iken sen ödülü ihtiyacı olan diğer insanlara bağışladın ve yıllarca süren vatanın her karış toprağını kanla sulayan bir destanı sen bizlere anlattın o muhteşem şiirinle. Senin şiirlerin kesileli yıllar olmuş olabilir ama sen hala bizim için en büyük şairsin.

Sen bize bir insanın ülkesine armağan ettiği en önemli varlıklardan birini verdin. İstiklal   Marşı'nı. Senin de dediğin gibi dede bu şafaklarda yüzen al sancak hiç sönmeyecek ve senin de bu şiirin hiç silinmeyecek akıllardan, yüreklerde, ağızlardan. Ben senin torununum. Bu şanlı Türk milettinin torunuyum. Bastığım her yeri tanıyarak geçiyorum. Uğruna kanlar dökülen, canlar feda edilen bu cennet vatanı koruyabilmek ve ülkeme bir nebze de olsun yardım etmek için nefes alıyorum.

Sen korkma dede bizler senin torunların var oldukça kalbimizdeki bu vatan sevgisi ile senin canını feda ettiğin güzel ülkemizi kanımızın son damlasına kadar koruyup kalkındıracağız. Asla bir daha bu millete İstiklal Marşı yazdırmayacağız.

 

TORUNUN MELİSSA FEZA KATLAR 

 
Toplam blog
: 40
: 1163
Kayıt tarihi
: 06.02.13
 
 

1999 doğumluyum. Yazmayı,okumayı çok seviyorum. ..Düşündüklerimi hissetiklerimi insanlarla yani s..