Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '09

 
Kategori
Okullar
 

Mektep Formaları

Mektep Formaları
 

...forma..


İlkokula başladığımda siyah bir önlük ve beyaz bir yaka alınmıştı.
Seneye de giyeyim diye, önlük iki beden büyük alındı.

***

Önlük, çocuklar arasında statü ayrımını kaldırırmış...Pöh!
İkinci sınıfta, boyum biraz acele uzamıştı ve önlüğün dirsekleri eprimişti.
Annem dirseklere çok güzel içten yama yaptı. Uzaktan belli olmuyordu.
Manşetleri de biraz uzattı. O önlük, bendeniz cennetkuşunun maddi durumunu hiç belli etmiyordu!..
Üçüncü sınıfa başladığımda artık benim önlük,gri olmuştu.
Statüm hemen belli oluyordu!

4 ve 5. sınıfları, ilkokukulu bitiren bir komşu çocuğunun iyi sayılabilecek önlüğüyle bitirdim.

***

Annem, Gelenbevi ortaokuluna kaydetti. Mecburen lacivert bir ceket ve gri bir pantolon, bir de beyaz gömlek aldık. Kravat, babamın kravatlarıydı.Ceket, adi bir kadife olduğundan, tüyleri döküldü. İkinci sınıfta artık beden olarak ta kullanılmayacak hale geldi. Babamın ceketlerini giyip gidiyordum okula.

***

Adres değişikliği nedeniyle son iki sene Şişli'de okudum. Orada da forma mecburiyeti vardı. Ama ben babamın ceketiyle vaziyeti idare ettim. Ve o iki yıl da sınıf mümessiliydim.

***

Forma değil, statü!

***

M.Celalettin Avus

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..