Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '10

 
Kategori
Felsefe
 

Meleklere öpülecek yürek mi bıraktık?

Meleklere öpülecek yürek mi bıraktık?
 

Dikenden bal almaya çalışan arı görmedim. Bülbülü gülden başka çiçeğe name dizerken hiç seyretmedim. Mıknatısın demirden gayrisine temayülünü bilmem ben. Ama şu var ki; Meleklere öpülecek bir yürek bırakmadık. Fırıncı küreği gibi bir yüreğin, ateşten yanakları vardır. Bekle ki; bir melek çıkıversin de öpüversin o küreği.

Benim de bir yüreğim var dedim. Kendimce temiz mi temiz. Herkesin bir yüreği var. Kendilerince ak pak . Kundaktaki bebek kokusunu alınca ve hissedince derince, bendeki yürek , yürek değilmiş dedim. Uyurken gönül bebeği , baş parmağını emerken usul usul ve gülerken kendi kendine , rüyasında melekleri görürmüş, öperlerken yüreğinden. Yürek dediğin geldiği yerin kokusuna zeval getirmez. Yürek dediğin bebek yüreğidir, saf ve temiz. Dünya’nın kiri - pası örtünce yüreğini, bir daha bebek olana kadar, melek bekleme ki; öpsün diye yüreğinden. Allah’ım o ne koku öyle, bırakın melekleri ; cinleri, şeytanları bile kendinden geçirir.

Samimiyetsiz ve hor gören , candan bakamayan , içten olamayan , sevmeyi beceremeyen bu yürekle, yılbaşında Noel Baba bekler gibi melek bekleme . Hani bir yazarımız diyor ya ; ‘Melekler yüreğinizden öpsün.’ Diye. Dikenden bal almaya çalışan arı görmedim. Bülbülü gülden başka çiçeğe name dizerken hiç seyretmedim. Mıknatısın demirden gayrisine temayülünü bilmem ben. Ama şu var ki; Meleklere öpülecek bir yürek bırakmadık .

Yetmişiki milleti bir gözle görmeyen, yaratılmışı , yaratandan ötürü sevmeyen, hırçın ve cani taraflarımızla ; tren istasyonunda, ada vapuru beklemeyelim. Öpülesi bir yürek istiyorsak eğer, suyu yol bulsun diye ummana , yürek teknemize ‘aşkyunusta’ bir delik delelim…

 
Toplam blog
: 63
: 547
Kayıt tarihi
: 19.07.10
 
 

Bir arkeolog gözüyle dünyaya bakan, aşk gözüyle kendini kazan, can gözüyle kainatı bulan, adam gi..