Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '08

 
Kategori
Sinema
 

Memati ölecek mi?

Memati ölecek mi?
 

Merhaba; bu benim ilk yazım. Milliyet gazetesini hergün takip ediyorum. Blog üyeliğimde var ama yazı yazmamıştım. Bugün okuduğum bir haber beni yazmaya teşvik etti. Haberi öğrenince belkide diyeceksiniz bu mudur?

" Memati Ölecek mi? " geçen hafta yine aynı haber vardı. Tam iki haftadır insanlar belirsizlik içinde bekliyorlar sonucu. Herkesin bir fikri var. Yorumlara baktım yapım şirketini tehtit vari yazılar , birbirlerine sataşmalar. İlginç geldi bana.

Tarih 15 Ocak 2003 " Bu Bir Mafya Dizisidir " diye hayatlarımıza giren birçok kez yayımlanan tv kanalına uyarı ve kapatma cezası getiren hatta ve hatta dizide yayınlananlar gereği diziyi durdurmaya varan cezalar alan yani kendi kuyusunu kendi kazan 29 Aralık 2005 tarinde stoplandığını sandığımız ki, yıl 2008 ufak isim değişiklikleriyle hala hayatımızda olan toplumsal bir sorun Kurtlar Vadisi dizisi.

Ve tabi unutmamak lazım sinema filmini. Kimler geldi kimler geçti. İtiraf etmeliyim başladığında izliyordum diziyi. Son hatırladığım polat karakterinin gerçek ailesini öğrenmesi. Neyse biraz uzattım. Benim asıl demek istediğim bir dizi karakterine insanların bağlılığı. Sevgi mi, beğeni mi, örnek alma mı, özenti mi olay nedir?

Memat; kelime olarak ölümü temsil eder, karşılar. Bir özel isim olduğu gibi bir betimleme olarak da memati ölümcül, ölüme sebebiyet veren anlamları taşır. Belliki senarist bilerek bu ismi verdi karaktere. Bundan kimsenin şüphesi yoktur herhalde. Şimdi ölüme sebebiyet veren anlamını taşıyan bir isimle dizideki karakterin akibeti konuşuluyor.

Bence boşa konuşuluyor. Dizi ekibi İnsanlardaki zayıf noktaları yakaladı. En önemlisi " şiddet " ve bunun da sonu gelecek. Dizi bitecek. Zaten yorumlarda izleyicilerin dedikleri de o . Yapılan ankette 258 bin kişi ölmesin , 67 bin kişi ölsün oyu kullanmış. Yani memati ölürse 258 bin kişi diziyi izlemeyi bırakacak. Merak ediyorum dizi bittiğinde insanlar hala mematiyi düşünüyor olacaklarmı?

 
Toplam blog
: 4
: 413
Kayıt tarihi
: 05.12.07
 
 

81 yılının haziran ayında. Eskişehir de gözlerimi açtım hayat denen oyuna. Ve hala Eskişehir'de deva..