Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '14

 
Kategori
Deneme
 

Memleket havaları

Ben türküleri seviyorum. Yanık havaları, uzun havaları, bozlakları ve hoyratları.
Türkülerde Urfa yı ve İç Anadolu yu ayrı yere koyuyorum ama Kara denizi unutmuyorum. Kara deniz türkülerinin sözleri beni uçuruyor.

Ben seni alacaktım
Param yok idi param
Seni benden alana
Haram olasın haram

Başka bir türkü de diyor ki:

Uçan kuş vurulur mu
Sevda unutulur mu
Can çıktı boğazıma
Geriye yutulur mu

Hele,

Sen yağmur ol ben bulut
Maçka da buluşalım

İşte bu kadar olur.

Bir yanda horon. Bir yanda hüzün.Bir yanda sevda. İşte kara deniz bu. Yok, ben Kara denizli değilim. Ben şairim. Söze bakarım.

Erzurum dağları kar ile boran
Sardı yüreğimi dert ile verem
Sizde bulunmaz mı bir kurşun kalem
Yazam arzuhalim, yare gönderem.

Bu Erzurum uzun havası, alır sizi dağlara götürür, vurur taşlara. Kurban olurum dadaşlara.

Dedim ya, ben türküleri severim. Türkü dinlerim.

Urfa nın hoyratları, İç Anadolu nun bozlakları, Ankara nın türküleri ve misket. Daracık, daracık sokaklar/ Kızlar misket yuvarlar/ Kızlara koca bırakmıyor/ Kocaman, kocaman karılar.

Denizlinin güney kasabasında, bir meyhanedeyim. Köşedeki pikapta bir 45 lik plak durmadan dönüyor. Kıvrak bir Denizli havası, Dama çıkmış yatıyor/ Yorgan göbek atıyor/ Öte git kuru gelin/ Kemiklerin batıyor. Masada bir testi ev yapımı Güney şarabı ve ocakta bol soğanlı sac kavurma. Piknik tüpünün sesi, türkünün sesine karışmış. Sac kavurmanın kokusu ve dumanı içeriyi sarmış. Şarabın sarhoşluğu biraz, biraz hissedilirken Güney kasabasında, akşamın karanlığı yavaş, yavaş çöküyor. Ben türküleri severim. Türkü dinlerim. Hele bir de kafam iyi ise..

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..