Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '18

 
Kategori
Şiir
 

Memleket Özlemi

Memleket Özlemi
 

Cennet Vatanımız'dan


Ah Be Memleket

Ana kucağından ayrılmak gibiydi senden ayrılmak
Ne yaman sevdan var
Ah be memleket!
Taşına toprağına kurban olduğum
Ay yıldızına vurulduğum.
Ne ağıtlar yaktım sana,
Ne şiirler yazdım,
Öyle güzelsin ki anlatmalara doyamadım.
Ne hayaller düşledim,
Ne umutlar besledim de,
Yere göğe sığdıramadım.
Benim yalnızca bedenim burda
Ben kalbimi sende bıraktım.
Bazen Karadeniz' in azgın sularıyla boğuşur,
Bazen Uludağ eteklerinde soluklanırım.
Kimi Peri Bacaları'nda balonla süzülür,
Kimi Van Gölü' nde İnci Kefali avlarım.
Kah Erzurum' da gakkoşlarla halleşir,
Kah Zonguldak' ta Kara Elmas çıkarırım.
Her köşene,
Her karış toprağına hayranım
Benim cennet vatanım...
Ben seni
Sen olmadan da yaşarım.
Şimdi bu mevsimde giymişsindir Beyaz gelinliğini,
Nasıl güzel olmuşsundur Doğu' dan Batı' ya,
Nasıl kucaklamışsındır tüm kardeşlerimi,
Sen memleketimsin
Adı üstünde sen Anadolu'msun
Ana kucağımsın.
Buram buram hasretin tüter burnumda
Ben yürekten yanarım da,
Senin kıymetini bilmeyenler utansın

SİBEL YILMAZ




 

 
Toplam blog
: 145
: 716
Kayıt tarihi
: 22.02.18
 
 

1978 Bursa doğumlu. Kelimelerin Dansı ve Kırmızı Vosvos kitaplarının yazanı. Eşi ve kızları olmaz..