Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Memleketimden TV manzaraları ya da tam tersi...

Memleketimden TV manzaraları ya da tam tersi...
 

Bu günlerde en çok, Müslüm Gürses’in fonda şarkı söylediği, banka kredisi reklamına takılıyorum… ‘İtirazım var’ı, ‘ihtiyacım var’ diye söylüyor… ‘Arabaya, eve, tatile ihtiyacın mı var?’ paran yoksa o halde git kredi al, sittin sene kredi borcu öde, tüket, üretmeden tüket, hep tüket… Müslüm bunu, ‘Kaderin böylesine, dertlerin cümlesine iiitiraazııım vaaar’ diye söylerken, ‘vay be nasıl da düzen karşıtı, anarşist yanı var şarkının’ diye düşünürdüm… Şimdi tam, ‘düzenin cıngılı’ olmuş…

Aslında en iyisi reklam izlemek galiba bu ülkede… Haberleri izledikçe içim eziliyor çünkü… Bir arkadaşıma, ‘memleketin hali beni perişan etti’ diye dert yandım, Voltaire’in bildik bir sözünü anımsattı; ‘Katıksız demokrasi ayak takımının despotizmidir…’ Doğru aslında ama düşünür bunu söyleyeli 350 yıl olmuş… Günümüze özgü bir şey söylemek lazım… Hem benim depresyonuma çare olacak bir şey değil ki… Arkadaşıma; ‘bu olmadı, anti depresan var mı?’ diye sordum, tuhaf tuhaf baktı yüzüme…

‘Yeni bir şey söylemek, duymak lazım’ ama kesinlikle TV’den değil… Gece rüyasında üç cümleyi ardı ardına kuran, akşama haber programında yumurtluyor… Karşısındaki de ‘öyle değil böyle yumurtlanır’ diye onu bastırmaya çalışıyor… Tam bir horoz(yumurtluyorlar gerçi ama neyse) dövüşü… Mutlaka memleketin gerçek aydınları, düşünürleri var ama onlar reyting yapmıyor ki… Öylelerini bulup okumak, dinlemek lazım, en önemlisi itidal lazım… ‘Hiç iyiye gitmiyoruz hiç’ diye söyleniyorum kendi kendime... Haber kanalında bir alt yazı geçiyor; “Ankara Üniversitesi’ndeki saldırılarda 7 kişi yaralandı. İstanbul Üniversitesi’nde de ülkücü grup sol görüşlü öğrencilere saldırdı...”

Anti depresan olmasa da, futbol bulabilir miyim diye geziniyorum kanalları…

Şu Fatih Terim çok komik adam… Milli takımın hazırlık maçı için bulunduğu Beyaz Rusya’da röportaj verdiği muhabirlerden biri soruyor; "soğuktan etkileneceğinizi düşünüyor musunuz?" diye… O esnada kar, tipi şeklinde yağıyor, hava sıcaklığı -8 derece, başına bere takmış, üzerine anorağının şapkasını geçirmiş, kat kat giyindiğinden bir buçuk FT gibi... Akan burnunu çekerek cevap veriyor; "Artık aşalım bunları, kar, soğuk milli takım için sorun olmamalı..." Ağzından öyle çıkıyor ama kendi neredeyse ‘tir tir’… ‘Zatürre olup yatmasa bari’ dedim kendi kendime… Beden dilini çok etkili kullanır ya; ‘Ben aşmasam da olur futbolcular aştı soğuğu’ demeye mi getiriyor acaba? Ya da fiziksel olarak soğuğu aşıp hissetmemek için, uhrevi bir gelişimden mi bahsediyor? Öyle olmalı; ‘Hamdım, üşüdüm, zatüre oldum, aştım…’

Komik adam işte, Aziz Nesin’in dediği gibi; ‘erkekliğe toz kondurmayan, yiğitliğe krem sürdürmeyen’ cinsinden… Bir de bunun İngilizce konuşması var… Yu tub’da falan görmüşsünüzdür… Az buçuk İngilizce anlayanlar için gülmekten karın ağrısına neden olacak bir şey… Gramer tamamen Türkçe, sadece kelimeler İngilizce… Takım çalıştırmak için İtalya’ya gittiğinin birinci ayında TV’lere İtalyanca demeç veriyordu… ‘Vay be’ demiştim, ‘zeki adammış, hemen de öğrendi’… Şimdi düşününce; İtalyanca’yı da İngilizce gibi mi konuşuyordu acaba… İtalyanlar kendisine devlet nişanı vereceklermiş ya, bu yüzdendir belki; ‘Bizi güldürdün Allah da seni güldürsün’ diye…

 
Toplam blog
: 48
: 1573
Kayıt tarihi
: 17.11.06
 
 

Konuştuğum gibi yazmamalıyım... Yazmak, konuşmaktan farklı ve her zaman onun önünde benim için.....