Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '07

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Memur açlık sınırında değil, açlık sınırının altında

Memur açlık sınırında değil, açlık sınırının altında
 

Bir haftadır Kültür Memur-Sen Genel Eğitim Basın Yayın Halkla İlişkiler Sekreteri olarak Ordu, Giresin, Trabzon ve Rize İl Temsilcilikleri ile İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü çalışanları ve üyelerini ziyaret ederek sorunlarını dinliyorum.

Diyorlar ki memurlar açlık sınırında. Açlık sınırı az kalıyor.

Özelikle Kültür ve Turizm Bakanlığı çalışanları, bırakın açlık sınırında olmayı açlık sınırının içerisinde.

Aralarında kiralarını ödeyemeyenleri gördüm.

Banka kredilerine mahkum olup kara kara düşünenleri gördüm.

25 yıllık bir Bakanlık memurunun hala 850 YTL gibi komik bir maaş aldığını düşünebiliyor musunuz.

Hangi anlamda söylemiş bilmiyorum fakat ne demişti Rahmetli Özal: “Benim memurum işini bilir”

Evet memur işini biliyor.

Banka kredilerine yükleniyor.

Denize düşenin yılana sarılması misali banka kredilerine sarılıyor.

***

Birçok bakanlık kendi çalışanlarına iyileştirme adı altında ek ödemelerde bulunup durumlarında iyileştirme yaparken Kültür ve Turizm Bakanlığının hala bunları görmezden gelmesini anlamakta zorlanıyorum.

Diğer bakanlıklar çalışanını döner sermayelerinden yararlandırıyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığının da döner sermayesi var.

Fakat her ne hikmetse bakanlık çalışanlarının yıllardır bu döner sermayeden yararlandığı yok.

***

Gittiğimiz yerde çalışanlarımızın yüzüne bakamıyoruz.

Her biri birer dert yumağı halindeler.

Bir dokun bin ah işit derler ya.

Dokunmadan feryatlarını duyuyoruz.

Önceleri biz üvey evlat mıyız diye konuşurlardı.

Ben onların halini görünce sadece üvey evlat değil yetim ve öksüz oldukları da aklıma geliyor.

***

Diğer devlet memurları ile aralarındaki ücret dengesizliği artık son bulmalıdır.

Binlerce yıllık Anadolu tarih ve kültürünün eşsiz eserlerini teslim ederek üzerlerine ciddi sorumluluklar yüklediğimiz personelimizin bu şartlarda görev yapmaya zorlanmaları kesinlikle kabul edilecek bir durum değildir.

Yapılan işin ehemmiyeti aynı zamanda çalışanlarına da değer verilerek ortaya konulmuş olur.

Bakanlığımız Kültür ve Sanat festivalleri adı altında yaptığı yardımları kendi çalışanlarına çok görmemelidir.

Elbette yapılan işi maaşla ölçmek doğru değildir.

Fakat bu hayat şartlarında kaderlerine mahkum etmekte doğru değildir.

Ücret dengesizliğinden kaynaklanan adaletsizlikle memuru küstürmeye de kimsenin hakkı yoktur.

Kültür ve Turizm Bakanlığı çalışanlarının durumları bir an evvel iyileştirilmelidir.

Çalışanlarımızın güzel sözlerle hipnoz edilmeye değil, hayat şartlarına ayak uydurabilecek maaşlarla onurlarını kurtarmaya ihtiyaç vardır.

Bu böyle biline.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..