Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '10

 
Kategori
Siyaset
 

Menderesi düşünür oldum son günlerde

Menderes’i düşünür oldum son günlerde nedense.

Hatta rüyama girdi dün gece.

Halkı arkasına takan değil, halkın arkasına takılan, ona şirin görünmek adına her yolu mübah gören Menderes.

Neyse mezarında rahat bırakalım onu. Keşke asılmasaydı, bir başka yolla mesela müebbetle cezalandırılsaydı keşke.

Dönelim günümüze.

Zaten büyük Atatürk de Cumhuriyete geçişi referandumla sağlamıştı değil mi?

Halka sorsaydı o gün

1923 lerde yani

Kuşkunuz olmasın ki %5 i bulmazdı Cumhuriyete geçelim diyen.

Bırakın o günü, bugün sorsanız halka, teokrasi mi demokrasi mi diye ne çıkar sonuç acep?

Öyle halka sormak matah bir yol olsaydı …!

Halka sorulacak şey, senin sesin, senin sözün kim olsundan başka bir şey olamaz çağdaş demokrasilerde. Vatandaş sandığa gider vekillerini seçer, vekillerde mevcut anayasalar, yasalar çerçevesinde görev ifa eder. Devletin ve cumhuriyetin temelleriyle oynamamak koşuluyla kuşkusuz.

Hangi gelişmiş demokraside referandumlarla sorun çözme yoluna gidilmiştir?

Haaa Türkmenistan eski devlet başkanı Türkmenbaşı bir referandum yaptırmıştı, soru basit

‘Türkmenbaşı ölünceye kadar devlet başkanı kalsın mı’

Sonuç ezici bir çoğunlukla evet çıkmıştı.

Ne güzel, ne erdemli şey şu demokrasi değil mi?

Haaa sonra ne oldu?

Öldü.

Yardımcısı geçti başa.

Heykellerini indiriyorlar her yerden halk da çıt yok, bırakın çıtı alkışlıyorlar birde.

O, yüzde yüze varan bir çoğunlukla Türkmenbaşını devlet başkanı yapan halk şimdi…!

Sahi daha önce de ifade etmiştim ya tekrarlamakta bir sakınca yok.

Bir referandum da biz yapalım soru şu: ‘ölünceye kadar mevcut başbakan ve cumhurbaşkanı görevde kalsın mı?’

Sonra siz buna demokrasi deyin emi?

Yani sözümona demokratik bir yolla…!

Demokrasiyi kullanarak demokrasiyi öldürmek ala.

Fikir ilginç.

İlginç de tavsiye etmem

Aklınızdan bile geçirmeyin bence.

Paranoya mı benimki?

Böyle bir teşebbüs mü var?

Bilmem.

Rejimin bütün dayanaklarını ‘halka sorduk ya’ diye özetlenecek, bir kaçak güreş yoluyla aşındırma faaliyetlerini görünce paranoya mı dersiniz vehim mi dersiniz işte o psikoza girdim işte.

Bakmayın siz bana.

Merak ediyorum hani.

Tüm anayasalarımızda bilaistisna var olan, değiştirilemez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez olan ilk üç madde ve onları sabitleyen, kuvvetlendiren dördüncü maddeyi , bunların iptalini referanduma götürsek ne sonuç çıkar sandıktan acaba.

Ben biliyorum ama söylemem, dilim varmıyor.

Şimdi aklıma geldi vaz etmeden geçmeyeceğim.

Devrin başbakanı Adnan Menderes in sözüdür.

"İnkılâp kanunları halk tarafından benimsenmemişse, jandarma zoruna dayanacaksa, milli vicdanın hilâfına olan bu kanunları kaldırmak, demokratik idarenin başta gelen vazifesi olmak icap eder."

Nasıl söz ama?

İbrahim EROL

 
Toplam blog
: 135
: 694
Kayıt tarihi
: 31.08.09
 
 

Gazi Üniversitesi fizik lisans eğitiminin ardından, Marmara Üniversitesi'nde master, İTÜ'de dokto..