Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

mavi yelken (ESEN ÖZDUR)

http://blog.milliyet.com.tr/esenozdur

09 Mayıs '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Mendile değil yüreğindeki acıya bastım bir anda...

Mendile değil yüreğindeki acıya bastım bir anda...
 

Dün akşam günün yorgunluğunu atmak için arkadaşımla alış verişe çıktık gezdik dolaştık yorgun bir halde eve dönüyorum.

Hızlı bir şekilde yürürken yolda birşeye bastığımı farkettim.Karanlıkta hafif eğildim baktım ki bir paket mendil. Hemen yanıbaşımda bir çocuk. Mendili almak için eğiliyordum ki.

Çocuk:

Abla sen elini sürme ben alırım.(elin kirlenir)

Hemen mendili aldım yerden çocukla göz göze geldik.

6-7 yaşlarında mavi gözleri gecenin karanlığında ışıl ışıl parlıyordu.Ve gözlerinin içinde ki acı yüreğinde ki acıyı tamamıyla anlatmaya yetiyordu.

O an mendile değil de yüreğinde ki acılara basmıştım sanki bir anda.

Mendil elimde uzun bir süre çocuğun yüzüne baktım kaldım. Sonraki diyalog:


Çocuk: Abla ver mendili

Ben: Hayır güzelim ben onu alacam

Çocuk: Olmaz abla ben düşürdüm elimden yere, hem üstüne bastın diye almak zorunda değilsin

Ben: Hayır alacam itiraz istemiyorum

Cüzdanımdan çıkardım parayı çocuğa uzattım ışık saçan gözleri yerde aldı parayı hiç gerek yoktu saol abla

almasanda olur du ne yapalım... diyip sözü bitirdi ama sözün arkasında yüreğinde kim bilir ne acılar vardı.

Mendil çantam da içim sızlayarak hızlı hızlı geldim çaresiz zavallı çocukların çalışmak zorunda olduğu tozlu yollar üzerinden.

Biliyorum yaptığımın yanlış olduğunu biliyorum ama bir an duygularım mantığımın önüne geçmişti karşı koymaya mecalim yoktu.

Onlara para vererek onları daha kötü bir sona sürüklediğimizi hepimiz biliyoruz ama insanın kendini suçlu hissetmeside çok acı oluyor.

O mendili almasaydım belkide vicdanım sızlayacak bütün gece uyuyamıyacaktım.. .kim bilir

Zavallı çocuklarımız aileleri tarafından mendil satmaya mahkum edilen dilenen, ayakkabı boyayan binlerce iş yapan zavallı geleceğimizin simgesi çocuklarımız.

Her sene bir çocuk doğuran 3-4 yaşına geldim mi eline bir poşet mendil verip sokağa salan anne babalar.

Cahillik sefalet içinde büyüyen hayatın bütün zorluklarını çocuk yaşta omzuna almış çocuklar hepsi bizim çocuklarımız.

Tek dileğim hepsine sahip çıkan hepsini bu hayattan kurtaran sağlıklı bir tyoplum içnde büyümelerini sağlamak.

Unutmayalım ki onların hepsi bizim çocuklarımız. saygı ve sevgiyle...

 
Toplam blog
: 146
: 1810
Kayıt tarihi
: 28.08.07
 
 

1983 yılının 15 nisan sabahında açmışım gözlerimi dünyaya, nerde nasıl yaşayacağımı hiç bilmeden.Yıl..