Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '07

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
1582
 

Menopozda nasıl beslenmeli?

Menopozda nasıl beslenmeli?
 

Merhabalar,
Bugün biraz kadınları ilgilendiren bir konuyu ele almak istiyorum.

Aslında kadınlar kadar erkekleri de ilgilendiriyor. Çünkü menapoz döneminde eşlerine destek olacak kişiler erkekler. Bu nedenle bu yazımı bir yere not etmenizde ve vakti zamanı geldiğinde yararlanmanızda yarar görüyorum.


Kadınlarda hormonlardaki değişikliklerin yaşandığı önemli bir dönem olan menopoz döneminde sağlıklı beslenme ve bazı besin ögesi gereksinmelerinin eksiksiz karşılanması büyük önem taşır.

Bugün binlerce kadın, menapoz dönemini büyük sıkıntılarla atlatıyor. Oysa bu dönemin geleceğini her kadın bilmeli ve iyi bir hazırlık dönemi geçirmeli.

Menopoz başlangıcından itibaren östrojen hormonunun azalmasına bağlı olarak metabolizma hızında ve enerji harcamasında önemli azalmalar olur. Buna bağlı olarak kilo alımı ve özellikle yağlanmanın arttığı gözlenir.

Menopoz döneminin kişide yarattığı sıkıntılar, huzursuzluk, sıcak basması hislerini azaltmak için bireyin yaşına, boyuna, kilosuna ve yaşam şekline göre beslenme alışkanlıklarında ve fiziksel aktivitesinde değişiklikler yapılması ve bu dönemin olumlu yönlerinin farkına varılması gerekiyor.

Yaşam şeklinde yapılan olumlu değişiklikler , yeterli-dengeli beslenme ve düzenli fiziksel aktivitenin yapılması kemik erimesi, kalp-damar hastalıkları, diyabet (şeker hastalığı) ve çeşitli kanser türlerinin oluşumu engellenebilmektedir.Özellikle kalp ve kemik sağlığını korumak için günde en az 30 dakika yürüyüş yapılmalı veya yüzme, aerobik benzeri egzersizler yapılmalıdır.

MENAPOZ DÖNEMİ İÇİN BESLENMEDE ÖNEMLİ PÜF NOKTALAR

- Yeterli miktarda kalsiyum alımına özen gösterin. Kalsiyum için en iyi kaynaklar; süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, kurubaklagiller ve pekmezdir.
- Kemik sağlığı için D vitamini ihtiyacı karşılanmalıdır. Bunun için güneş ışınlarından uygun şekilde ve düzenli olarak yararlanın. Kış aylarında öğle saatlerinde, yaz aylarında ise kuşluk ve ikindi saatlerinde 15 dakika güneşlenin.
- Protein içeren et ve et ürünlerinin aşırı tüketiminden kaçının. Fazla protein tüketimi idrarla kalsiyum atımını artırır, kemikler için olumsuz etki oluşturur.
-Tuz tüketiminizi azaltın. Aşırı tuz, içerdiği yüksek orandaki sodyumdan dolayı idrarla kalsiyum atımını artırır, yine kemikler için olumsuz etki oluşturur. Bu nedenle tuz dışında soda ve maden suyu tüketiminde aşırıya kaçmayın.
- Aşırı zayıflıktan kaçının.Yağ dokusunda bulunan östrojen menapoz döneminde metabolizma için önemli rol oynar.
- Kafein tüketimini azaltın, kafein içeren çay, kahve, kola vs. tüketimi sınırlanmalıdır. Kafein kemiklerden kalsiyum atılımını hızlandırmaktadır.
- Menopozda kalp-damar hastalıklarının riski arttığı için doymuş yağ içeren besinlerden (katı yağlar, hayvansal yağlar, fast-food besinler, kızartmalar vs.) uzak durun.

-Günde 2-3 litre su içmeyi ihmal etmeyin, vücuttaki ödemlerden korunmanın en iyi yolu su içmektir.

EN ÖNEMLİSİ DE menapozun doğal bir süreç olduğunu kabullenin ve yaşamdan zevk almaktan hiç vazgeçmeyin.

Sevgilerimle

Not:Menapoz dönemini 30 lu yaşlardan itibaren düşünerek sağlığına yatırım yapmayanlar ilerde çok sıkıntı yaşayabilir. Bu nedenle bugünden tezi yok önlemlerinizi almaya başlayın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 102
Toplam yorum
: 102
Toplam mesaj
: 45
Ort. okunma sayısı
: 2557
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Diyetisyen Aysen Arıcan Öz Aysen Arıcan, 1999 yılında Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diy..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster