Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

21 Ağustos '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

MERAK ETMEZDİM

MERAK ETMEZDİM
 

internetten alıntıdır


MERAK

İçimde bir merak

Öyle bir merak ki

Ölümümden bir ay sonra

Bir güncük yaşamak

Ve

Dostu düşmanı

Suçüstü yakalamak/AZİZ NESİN

Dosyaları karıştırıyorum yine öylesine. Elime sevdiğim şiirleri yazdığım bir klasör geçiyor. Okuyorum oturduğum yerden, gülümsüyorum kimilerine. Yukarıdaki dizeler aklıma bir şeyler getiriyor kalkıp bir şeyler karalama ihtiyacı hissettiriyorlar. Ne hoş dizeler, muzipçe suçüstü yapmak dostu düşmanı, hayatı alt etmiş ölümden sonrayı merak etmiş, yattığın yer nur dolsun üstadım. Aziz Nesin’in aksine ben merak etmezdim düşmanı arkamdan ne yapıyorlar diye. Bana ne? Yaşarken hayır görmediklerimden haber gelmesin ölümden sonra bile. Benden sonra tufan demiş adamın biri, bu laf daha gerçekçi geliyor yüreğime. Ama yine de merak ederdim varlığıma bağlı insanların üzüntülerini belki de.

Üzülmelerini istemezdim hiçbir şekilde. Ölenin arkasından duyulan özlemin tartısı yok ki tartarak merak giderilsin de rahatlanılsın. Görseler bile el uzatamıyorlar ki gidenler kalanların yüreklerine. Özlem büyüyor gitgide ve daha sessizleşiyor insan günden güne. Taşımayı öğreniyor büyüyen özlemini sessiz yüreğinde kavuran bir sessizlikte.

Düşmanlar mı? Onlar hayattayken de taa şurada uzakta kalsın hele ben öldükten sonra dualarını bile istemem. Sağlığımda kıymet bilemeyenler cenazeme de gelmesinler gerek yok. Yüreğinde dostluk olmayan dostu arar dağ arkalarındaki boşluklarda, boşlukta olanınsa ne yaptığı ne söylediği önemlidir nazarımda. Olsalar da olur olmasalar da. Kırılmaz mı insan? Kırılır elbette, dizleri de acır yüreğiyle birlikte, gözlerinde ışıltı kalmaz aradan güven çekilince, dil susar zamanın ağırlığında kırılma ağırlığınca. Kapıyı kapatır kırılan, üstüne bir de sürgüler zincirlerini ki kırılmasına engel olmaktır asıl amacı. Dost olmayan, yaşayanın da ölenin de konuşur arkasından, yapar yapmadım der, söyler söylemedim der, kandırmaya çalışır kandıramayınca çirkefleşir utanmadan, iftira atar hiç umursamadan, … Düşmanın merak edilecek bir tarafı yoktur anlamıştır eminim Aziz Nesin de gittiği yerden.

Bak, bil ki domuzların önüne inciler serilmez

Mücevherlerden sarraflar anlar ancak

Başkası bilmez.

Ne fark eder ki kör insan için elmas da bir cam da

Sana bakan bir kör ise,

Sakın kendini camdan sanma./MEVLANA

Bir arka sayfaya da bu satırları beğenerek eklemişim, bu sayfaya yakışacağını düşündüm. Benden sonra tufan, yeter ki üzülmesin sevdiklerim ya da beni sevenler, çirkin utanç ve acılarla baş başa kalmasın ölümün arkasından, sadece özlem kalsın geriye ne kadar derinse o kadar güzel sevmek hem yaşarken hem de ölümde…

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..