Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '09

 
Kategori
Güncel
 

Merak Güzel Şey !!

Merak Güzel  Şey !!
 

Merak Gerçekten güzel Şey mi?


- “ Merak gerçekten güzel mi ? ” diye sordu.

Bu yaşıma kadar merakı dozunda yaşamış biri olarak sorusuna düşünmeden

- “ Hayır ” diye yanıt verdim.

O ısrarla sormaya devam etti :

- “ Peki neden reklamlarda, - merak güzel şey, güzel şey merak - diyorlar ” dedi.

- “ Reklam o, boş ver” dedim.

Biraz sonra konuyu değiştirdi :

- “ Bana ne zaman cep telefonu alacaksınız anne? “ diye sordu.

Bu sefer ki sorusu henüz 6 yaşında olduğundan beklemediğim bir soruydu,

- “Aklından bile geçirme, yaşın çok küçük” dedim.

- “ Neden? Arkadaşıma alıyor ailesi, o da benden bir yaş büyük ama ” dedi.

Şimdi düşünmek zamanıydı.

Cep telefonu, bilgisayar, internet hayatıma otuzlu yaşlarımda girdi.

Faydalarından elbette yararlandım, zaman içinde teknoloji hayatımın önemli bir parçası haline geldi. Buna rağmen kendimi teknoloji tutsağı haline getirmedim.

Bir çocuğun eline cep telefonu verme yaşı yediye inerse, internete ulaşım 3G teknolojisi sayesinde cep telefonlarına kadar ulaşırsa, çocuklarımız tüm bunlardan “bilinçli” bir şekilde yararlanmayı nasıl ve ne zaman öğrenecek?

“Bilinçli” kelimesini özellikle vurguluyorum, çünkü artık hepimiz biliyoruz ki internet uçsuz bucaksız bir okyanus ve bu okyanusta yolunu şaşırıp kaybolmak hiç de zor değil.

Henüz doğruyu yanlıştan ayırmayı bilmezken, sırf merak olsun diye interneti sınırsız kullanarak büyüyen çocukların yetiştiği bir toplum beni korkutuyor.

Yarınlarımızın temini çocuklarımızın hayatı öğrenemeden teknoloji ile sıkı bağlar kurması kaygı veriyor.

Aile olarak elindeki cep telefonundan internete her daim ulaşan çocuklarımızı nasıl takip edeceğiz?

Bilinçli toplum, kendini kontrol edebilen, doğruyla yanlışı, iyiyle kötüyü ayırt edebilen çocukların yetişmesiyle oluşur.

Bunları çocuklarımız büyürken düşünmezsek, gelişimlerini takip etmezsek, sevgilisini parçalayıp çöp konteynırına atan, annesini acımasız bıçak darbeleriyle öldüren, sokak ortasında sevgilisini döven gençleri görünce şaşırmamamız gerekir.

Teknoloji sınırlarını zorlayan telefon şirketlerine ve ailelere sormak isterim:

“ Bilinç” oluşmadıktan sonra “ Merak “ gerçekten güzel şey midir?

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..