Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '11

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Mercimek köftesi!

Mercimek köftesi!
 

Önceki günkü yemek tarifim “Editörlerden öneriler” de yayınlanınca “Ulan Ahmet, kategorini buldun sonunda! “demiş ve o akşam yeni bir yemek tarifiyle karşınıza çıkmaya niyet etmiştim!

İyi ki çıkmamışım!

Rezil olacaktım!

Muzaffer Ağabey’in evindeki kabule Gülgün Hanım da “mercimek köftesiyle” icabet etmişti biliyorsunuz!

Mercimek köftesini yazayım madem demiştim! Google’da aramaktansa Hanımefendinin birine mesaj attım!

“Hanımefendi, bloglarda yemek tarifi yazacağım da; mercimek köftesi kırmızı mercimekle mi, yoksa yeşil mercimekle mi yapılıyor?” Diye sordum!

“Aa! Ne tesadüf! Ben de dün yaptım! Yeşil mercimekle olur!” Diye bir cevap yazdı!

Taslağı yazdım! Resim ekleyeyim derken bir şey dikkatimi çekti! Köfteler kırmızı kırmızı duruyordu!

Keşke Gülgün Hanıma sorsaydım! Kesin kendi yapmıştı!

“Ahmet sen en iyisi Google’dan bak tarifine! Hanımlara güvenme!” Dedim kendi kendime!

Baktım şaşırdım!

Kırmızı mercimekten çok bulgur var!

Mercimeğin isim hakkı var sadece!

Bir inşaatçı olarak şuna kanaat getirdim! Mercimek burada çimento vazifesi görüyor!

Evet!

Su, kum, çimento ve kırma taşla müteşekkil harçta olduğu gibi burada da kırma taş yerine bulgur, çimento yerine kırmızı mercimek kullanılmış!

Su aynı!

Yalnız, bildiğimiz taşın köfteleştirdiğimiz karışımlarda olmaması için bulgurun ve kırmızı mercimeğin yakın gözlükle ayıklanması gerekiyor!

Not: Tarifini yazmıyorum! Zaten yapmazsınız biliyorum!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..