Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '09

 
Kategori
Şiir
 

Merhaba sevgili - 2

Merhaba sevgili - 2
 

Adanadan bir görüntü


Yine ölmedim… ! !

Güneşin batımını fark etmediğim akşamın
Yola düşme saatlerinin hazırlığında
Sana çıkan yolların uzantısındayım
Bu akşam ve her akşam.

Birazdan,
Sol şeridi işgal eden, ama hep
Sağ partilere oy veren
Klaksona kızan, sollamaya aman vermeyen
Selektörlere sövgüler dizen
Ülkenin en iyi sürücülerinin (adliyesinden sonra)
Ve de…
Efes Pilsen'in yakışıklı Satış temsilcilerinin
Cirit attığı yollara çıkacağım.

Birazdan,
Arnavut kaldırımlı yollarda
Park edemeyeceğim! Bir sokak arayacağım
Ve bende karışacağım sövgüler üreten
Sürücüler kervanına park yersizlikten.
Eski Ceyhan yolunun, şimdiki
Tali olan yolun bozuk satıhlarındayım
Amerikan Konsolosluğunun önünden geçeceğim
Saniyeler sonra, yine ürkeceğim geçerken,
Beni bomba yüklü intihar aracı sanarak
Kurşunlarlar mı? Diye…
Bilirsin eski tüfekleriz ya, hep içimizde taşırız
Bize gelecek yanlış intiharları,
Pimi çekilmiş, patlamamış fünyeleriz ya.

Neyse deli deli güldüm kendime,
Seversin sen bu gülmelerimi ben gibi…
Polis Koleji kavşağından az sonra
Ana yola çıkacağım, -neden baba yol demezler ki.
Soluma alıp bazı şirketlerin bölge müdürlüklerini
Sağımda az da olsa portakal ağaçları olacak mecburen
Ve bu kez demeyeceğim portakal çiçekleri diye.
Onlar bu mevsimde olmaz ya,
Müdürüm o şiirde uyarmış, eleştirmişti ya,
Yanıt bile verememiştim ya. İşte öyle.

Yine Sabancı'nın maddi katkılarıyla
Güzelleştirilmeye çalışılan
Hilton- Merkez Camii- Taşköprü manzaralı
Ve bu kente ilerde çok sıkıntılar verecek
Ama şimdilik kimselerin anlayamadığı
Köprü yapımı devam eden, edecek olan aylarca
O kavşağa yaklaşmak üzereyim Sevgili.
Geçici ara sokaklardan ana yola ulaşmak için
Dolmuş ve mavi halk otobüslerinin
Küfürsel bakışmalarına eklerken sövgülerimi
Çıkıyorum bende, Girne Köprüsündeyim... Ve
Geçerken şimdi o muhteşem ışıklandırılmasıyla
Sabancı Merkez Camii'nin önünden
Yine ve çok kızıyorum kendime
Niye bir gün burada namaz kılmadım diye!
Allah onu da kısmet eder bir gün İnşallah.

Seyhan Otele varmadan şimdi
Sağa saparak ve eski Adana izlenimi uyandıran
Reşat bey sokaklarında olacağım..
Önce var olan düzen, sonra birbirleriyle kavgalı
Ve hep muhalif olan bir şeye, birilerine
Edebiyatçıların arasına karışacağım
Bir şiir akşamı dinletisinde.

Okur muyum bilmiyorum ama sen
Hep oku dersin ya, biradan yudumlayıp
Okumamakta ayıp oluyor dostlara ya
Okurum yine Sevgili… Seviyorum ya okumayı
Üstelik şimdi havada kar, yollar buz, belki de
Kar'lı bir Ankara şiirinde kesişir yolumuz.
Ya da önce gidip evvela
Bir ameliyat mı olmalı?
Operasyon akşamı okunanlar
En güzeli olmaz mı şiirlerin?
Ve bu akşam içmeli
Yarın akşam okumalı.

Hoşça kal Sevgili…

 
Toplam blog
: 111
: 726
Kayıt tarihi
: 22.01.09
 
 

Adana doğumluyum halen bu kentteyim.. Marmara Üniversitesi İşletme mezunuyum. Deneme ve şiir yazıy..