Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '13

 
Kategori
TV Programları
 

Merhamet, rakiplerine merhamet etmeyecek !

Merhamet, rakiplerine merhamet etmeyecek !
 

Bu sezon yeni başlayan dizileri seyretmeye korkar oldum aslında. Zira vakit fukarasıyım bilenler bilir. Dolayısıyla, kötü bir proje karşıma çıkarsa diye ilk bölümleri seyrederken hep tedirgin oluyorum. Öyle ya, bir bölüm neredeyse 2 saate yaklaşıyor. Araya reklamlarda girince oluyor mu sana 3 saat. Bu kadar yoğunluk içinde 3 saati boş geçirmenin bedeli epey sıkıntılı olabiliyor.

Ama Merhamet’i seyrettim. Offf... Nerden başlasam bilmem ki… Nasıl güzel hikâye. Nasıl güzel kurgulanmış. Hata falan aramayın. Varsa da helal olsun…

Herşeyden önce, oyuncuların her birini cımbızla seçip almışlar sanki. Nasıl oturmuşlar hemen karakterlerin içine. Özgü Namal (Narin) çok güzel, bir o kadar yetenekli zaten. Bayılıyorum kadını izlemeye. Ne kadar özlemişim onu ekranda görmeyi. İbrahim Çelikkol (Fırat) saçı sakalı kesmiş, zayıflamış, İffet’teki o ağlamaklı ses tonundan da kurtulunca ne güzel olmuş. Burçin Terzioğlu (Deniz) da ekranda çok özlediğim bir oyuncuydu. Üstelik oyunculuk gücü kadar, hanımefendiliği ile de bende yeri ayrıdır. Uzun bir aradan sonra Deniz rolü ile karşımıza çıkan Terzioğlu, daha ilk bölümden rolünün hakkını verdi. Daha bir kadınsı olmuş, daha bir hoş olmuş Terzioğlu. Ben çok beğendim. Hele hele bir Mustafa Üstündağ (Sermet) seyredeceksiniz, inanın tadı damağınızda kalacak. Beni sadece Irmak rolündeki Yasemin Allen biraz rahatsız etti. Hayat Devam Ediyor’un Pelin karakterinin tarzı ve konuşması ile aynısı olmuş. Sadece kıskanç bir karakteri başarıyla oynamış ona sözüm yok. Ama Sanki Pelin öbür diziden çıkmış da buraya gelmiş gibi hissettim. Bunun dışında da herşey güzeldi.

Geçmişe dönüşlerde ve Narin’in çocukluğuna dair sahnelerde oynayan oyuncular da çok çok iyi. Hele Narin’in küçüklüğünü oynayan bir kız çocuğu var ki görmelisiniz. Harika bir oyunculuk sergilemiş. Zaten şu kadronun oyunculuğu şöyleydi, böyleydi diye konuşmaya gerek yok.

Gelelim senaryoya. Nasıl ince işlenmiş bir aile dramı öyle. Ağlamadan duramadım ne yalan söyleyeyim. Kadına ve çocuğa yapılan şiddeti gözümüze soktular daha ilk bölümden. Narin’in geçmişinden kaçarak kurduğu yeni hayatında, geçmişinden izler bırakan kişilerle karşılaşması, bu kişilerin birbirleri ile karşı karşıya gelmesi, Narin’in daha şimdiden tüm olayların merkezine düşmesi gibi detaylardaki incelik ve güzellikte takdir edilesi doğrusu... Genellikle dizilerin ilk bölümü gayet güzel ahenkli ve hızlı oluyor ama sonrasında bütün cazibesini yitiriyor. Merhamet ise bana böyle bir izlenim vermedi. Evet, hızlı başladı, ama çok güzel bir hızda gittiler, eminim bunun arkası da gelecektir.

Bu arada gözümüzden kaçmayanları da not ettik elbette. Deniz kızımızın yatak odası sanki bana AFK Emir kardeşimin ilk evinin yatak odası gibi geldi. Ayrıca bankada Fırat ile Narin yakınlaşması da biraz komik geldi. Sen koskoca bankanın bilmem ne müdürüsün, bankada her yerde her odada güvenlik kamerası olur bildiğim kadarıyla, ne cesaret orda ayak üstü öptün kızı. Ama bu kadar kusur kadı kızında da olur diyorum ben.

Merhamet, beni ilk bölümden sımsıcak sarıp sarmaladı canlarım. Gün açısından Çarşamba akşamı yayınlanması, bu sezon final yapacak olan Kuzey&Güney'in tahtına oturacağı sinyallerini vermekte. Malum ilk bölümlerde çok eleştiri yapmıyorum. Bakalım ilerleyen bölümlerde neler görecek, hissedecek ve yazacağız. Bu gidişle, merhamet rakiplerine hiç merhamet etmeden zirve yolcuğuna doğru hızla ilerleyecektir.  Dilerim aynı tempoda devam eder de şöyle kaliteli dizi keyfinin tadını hep beraber yaşarız..

 

Siyah İnci’den sevgiyle…

 

www.twitter.com/blackpearl42 

 
Toplam blog
: 55
: 2295
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

Kendi halinde bir TV izleyicisi ve yorumcusudur Siyah İnci. Tipik bir akrep burcudur.  Büyük çoğu..