Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '21

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
38
 

Merhamet

Bazıları merhametli olsun, olabilir yani; ama kişilik yapısı böyle olmayanlara kızamayız.

Merhametli olmak değil ama merhametsiz olmak sorundur.

Merhametli affederken, merhametsiz cezalandırırken söz konusu.

Merhamet ekstra bir şey, bazı kişilerde bulunur; herkeste olacak, yok ya! Bana ne, üzerime düşeni yapar yoluma giderim.

Merhamet ağlak bir felsefe, sömürmeye de uygun.

Merhametsizler olduğu için merhamet var, birileri ağlatıyor sen gözyaşını siliyorsun.

Herkes merhametli olsun; öyle bir yapısı yok adamın, yüreğine vicdan mı pompalayacağız? Merhametli değilse merhametsizdir diyemeyiz; ilgisizdir.

Bizim sorunumuz acımasız kimselerle; tutup elimden kaldırmamış, canı sağ olsun başkası kaldırır, merhamet dediğimiz şey her üç kişiden birinde vardır, varsın diğerlerinde de olmasın, bu kadarı bize yeter.

Olmayanı da suçlamayalım, onun da başka bir yanı vardır.

Ben merhametli biri değilim ama insanlara merhametli dediğiniz kimselerden daha fazla faydam dokunur; yanlış yapmam mesela.

Gerçek merhamet merhametsiz olmamaktır; karıncayı bile incitmem ama ona buna da yardıma koşmam.

Ben merhametli değilim ama böyle olduğum hiç anlaşılmıyor, çünkü düşünceli davranıyorum.

Merhamet meziyet değil, benim akılla yaptığımı sen duyguyla yapıyorsun.

Duygu istismar edilebilir (ki ediliyor zaten) ama aklı istismar edemezsin. Merhametin duygusu bilinçsizdir yanlış yapabilir iyilik edeyim derken kötülük eder; akıl yanılmaz. Merhamet acıdığı etkilendiği hatta kandırıldığı herkese yardım eder, akıl gerekene yardım eder.

Merhamet karanlık çağların insanlık duygusu, günümüz için gerekli değil, akılla çözerim hem de daha sağlıklı olarak.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kerim kardeş suçlu olanlara merhamet etmemek gerek esenlikler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 04.03.2021 15:30
Cevap :
Doğru söylüyorsun, teşekkürler...   06.03.2021 17:50
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6078
Toplam yorum
: 15061
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 637
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster