Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

Merkezi sınavlar sayısal veriler

Merkezi sınavlar sayısal veriler
 

On beş (15) sene-15 Ağustos 1994 önceki Milliyet‘ten bir haber


<ı>"Sınav sonuçları geleceğin Türk toplumu hakkında ipuçları veriyor.
O nedenle sonuçlar yalnızca sınava giren öğrencileri değil, bütün toplumu ilgilendiriyor." Rıza Türmen

Merkezi sınavlar, eğitimbilime önemli sayısal veriler sunmaktadır.
Sınavlar da olmasa, eğitimdeki bu tabloyu kolay kolay görmeyeceğiz.

<ı>***

Bu verileri kimler yorumluyor?

Dersler çıkarıyor!

Hatta ‘rahatsızlık’ duyuyor?


· ÖSS’de 30 bin genç NEDEN sıfır çekti?
· Sınavı kazandığı halde 250 bin genç NEDEN tekrar ÖSS’ye giriyor?
· Lise son sınıfta olan öğrencilerden 100 bine yakını NEDEN ÖSS sınavına girmedi-giremedi?
· Üniversiteye sınavına başvurular NEDEN 200 bin azaldı?
· Her yıl, 2 bin civarında lise birincisi nasıl oluyor da üniversiteyi kazanamıyor?

<ı>***

Ve on beş (15) sene önceki Milliyet‘ten bir haber:

“Üniversite sınavlarında ancak yüzde 10’a varan bir başarı sağlandı. 100 üzerinden 50 puan alanların başarılı sayılacağı bir sınav yapılsaydı adayların yüzde 95’i üniversiteyi kazanamayacaktı!” (Milliyet, 15 Ağustos 1994 aktaran T. Akyol)

· Sınavlar öğrencilerin-gençlerin amaçlarına ulaşmasını sağlar mı?

· SBS ve ÖSS gibi giriş sınavları. Onca emek ve onca masraftan sonra, öğrenciler amaçladıkları hedeflere ulaşabiliyorlar mı?

· Gençler eğitimde ve sınavlarda gerçekten büyük bir emek veriyorlar mı?

“Ben bu sayede hem bu hayatı görüyorum, hem diğer hayatı görüyorum, seçme şansım oluyor. İster çalış, ister oku. Hayat iki seçenek veriyor sana, yaşayarak öğreniyorsun” <ı>Batman il birincisi olan Yunus Sağlam

***

SBS’ de Anadolu lisesine girmek için 3–5 net ve ÖSS’de üniversiteye girmek için de 12 net yeter hale getirildi.

ÖSS’ da 100 üzerinden 15-20 alan bir aday başarılı sayılıyor!

Bir öğrencinin 4 yıllık fakülteleri tercih edebilmesi için;

· 2007’de yüzde 35’lik bir başarı sergilemesi gerekiyordu.

· Bu oran 2008’de yüzde 25

· 2009’da yüzde 20’ye indirildi.


***

“Eğer sınavımızın adı ‘ÖSS’ değil de ‘LMS’ (Lise Mezuniyet Sınavı) olsaydı, aynı öğrenci kitlesine aynı soruları sorsaydık ve başarı ölçütü olarak da sınavda (100 üzerinden) 50 ve üzeri not almayı belirleseydik…” (İ. Berkan 16-07-2009)


Liselerimizin mezun sayısı NE KADAR OLACAKTIR DÜŞÜNEBİLİYOR MUSUNUZ.
Yani bir öğrenci 100 sorudan 20’sini yaptığında ya da 100 üzerinden 20 puan aldığında, devlet üniversiteleri de dâhil vakıf üniversitelerinde her fakülteye başvuracak ve yerleşebilecek!


***

· ÖSYM’nin yaptığı ölçme değerlendirme konusunda bir kuşku olmadığına göre, o zaman sorgulanması gereken: ÖĞRETMENLER-ÖĞRENCİLER, ana-babalar liseler ve içinde bulundukları kentler değil midir?

Okul içi eğitim öldürüldü. Sınavda soru sorulmayan derslerde öğretmenin otorite kurması olanaksız hale geldi. Neden okutulan tüm derslerden soru sorulmuyor? <ı>24/07/2009 A. Güçlü

· Liselerde okutulan 400’e yakın dersten sadece 10’undan ÖSS’de soru soruluyor! YÖK VE ÖSYM Başkanı bu dersleri sadece 10 dersten soru sorar ve okuldaki başarıyı (AOBP) hiçe sayarsanız neler olur düşünebiliyor musunuz?


***
Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK, yıllardır süren bu başarısızlığın nedenlerini araştırıp kaliteyi nasıl daha yukarı çekeriz diye çözüm yollarını kamu oyu ile paylaşıyor mu?

 
Toplam blog
: 23
: 1322
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

Sosyolog olarak mezuniyetimle birlikte; iki yıl köy öğretmenliği (birleştirilmiş 5 sınıfta tek öğr..