Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Mersin'de kadın sağlığı projesi eğitim seminerleri devam ediyor...

Mersin'de kadın sağlığı projesi eğitim seminerleri devam ediyor...
 

Hülya Aksoy'un koordinesinde Sağlıklı yaşam ivme kazandı.


Mersin İl Sağlık Müdürlüğü’nce, Mersin Valisi Hüseyin Aksoy’un eşi Hülya Aksoy’un koordinatörlüğü’nde gerçekleştirilen ‘Kadın Sağlığı Projesi’ kapsamında, Mersin Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ile MEÜ Eğitim Fakültesi kız öğrencilerine eğitim semineri verildi.

Mersin Üniversitesi Yenişehir Kampüsü’nde düzenlenen seminer öncesi öğrencilere hitap eden Proje Koordinatörü Hülya Aksoy, 2006 Mayıs ayından beri eğitim çalışmalarını sürdürdüklerini belirterek, “Bir de, üniversiteli genç bayanlarımıza da bunları anlatalım dedik. Sizler de lütfen annelerinizi, çevrenizdeki arkadaşlarınızı bilgilendirin. Sizlerden ricam şu; hepiniz bayansınız, burada izlediklerinizi çevrenizdeki insanlarla paylaşmanız ve burada öğrendiklerinizi kendinize uygulamanız. Çünkü bu sizin ve bizim geleceğimiz için çok önemli.” dedi.

İl Sağlık Müdürlüğü Eğitim Şube Müdürü Hüseyin Gökçe ise, proje hedefindeki kadın sayısının 574 bin 455 kadın olduğunu, bugüne kadar çalışmalara katılan kadın sayısının ise 445 bin 496 olduğunu, çalışma süresince 4 bin 927 kadının memesinde sıra dışı bulgulara rastlandığını ifade ederek, 58 hastada meme kanseri bulgusu görüldüğünü söyledi.

Gökçe, çalışmanın Ulusal Kanser Kongresi’nde 3 kez sunu olarak kabul edildiğini de hatırlatarak, “Biri Kosova’da, uluslar arası cinsel yolla bulaşan hastalıklar kongresinde. Orada sunu yapıldı. Üreme sağlığı kongresinde sözlü sunu yapıldı. Ayrıca Antalya’da yapılan 19.Uluslararası Sağlık Kongresi’nde 2. oldu. Yine Türkiye içersinde en iyi uygulamalar içinde ilk 10’a girdi.”dedi.

Daha sonra İl Sağlık Müdürlüğü eğitim doktoru Özlem Delibaş, meme kanseri, rahim ağzı kanseri ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar gibi konularda öğrencilere sinevizyon eşliğinde bilgi verdi.
Emeği geçenlere teşekkür edrim...

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..